SAT | VRIJEME |
Jutarnja smjena | |
1. | 7:45 - 8:30 |
2. | 8:35 - 9:20 |
3. | 9:25 - 10:10 |
VELIKI ODMOR 10:10 - 10:30 |
|
4. | 10:30 - 11:15 |
5. | 11:20 - 12:05 |
6. | 12:10 - 12:55 |
7. | 13:00 - 13:45 |
Popodnevna smjena | |
1. | 13:50 - 14:35 |
2. | 14:40 - 15:25 |
3. | 15:30 - 16:15 |
VELIKI ODMOR 16:15 - 16:35 |
|
4. | 16:35 - 17:20 |
5. | 17:25 - 18:10 |
6. | 18:15 - 19:00 |
7. | 19:05 - 19:50 |
U sklopu projekta „Pokreni promjenu! - poticanje mladih na promjene putem interkulturalnog obrazovanja i volontiranja“ održana je radionica za stručne suradnice i nastavnice na temu rodne ravnopravnosti. Više o projektu i aktivnostima pročitajte u nastavku…
Srednja škola Dugo Selo jedna je od pet odabranih hrvatskih škola koje sudjeluju u projektu „Pokreni promjenu! – poticanje mladih na promjene putem interkulturalnog obrazovanja i volontiranja“ u sklopu programa Erasmus+. Hrvatske škole koje sudjeluju u projektu su Komercijalna i trgovačka škola Bjelovar, Osnovna škola Ivana Meštrovića, Zagreb, Škola za medicinske sestre Vrapče, Zagreb te Upravna škola Zagreb. Nositelj projekta je Forum za slobodu odgoja u suradnji s partnerskim organizacijama iz Hrvatske, Portugala i Sjeverne Makedonije. Školski projektni tim čine: Martina Matosović Pongrac, prof. soc., Iva Hodak, prof. pedag. i Alka Alfirev Radmanović, prof. psih.
U četvrtak, 15. travnja 2021. godine, u Zagrebu je održana radionica na temu „Ostvarivanje rodne ravnopravnosti u školama“. Kako je tema aktualna i zanimljiva, školskom se timu pridružila i Helena Ivanac-Perutka, dipl. ing. stroj. Voditeljice edukacije bile su Sanja Cesar, koordinatorica i suosnivačica Centra za obrazovanje, savjetovanje i istraživanje – CESI te voditeljica programa Spol, rod i seksualna prava, ali i Ornela Malogorski, prof. pedagogije, stručna suradnica savjetnica, pedagoginja u Komercijalnoj i trgovačkoj školi Bjelovar. Ciljevi radionice bili su kritički istražiti važnost i utjecaj roda na sve aspekte obrazovanja i života škole, upoznati sudionike/ce s pitanjima rodne ravnopravnosti u društveno-političkom i obrazovnom kontekstu te osposobiti i motivirati sudionike i sudionice za korištenje Smjernica za ostvarenje rodne ravnopravnosti u školama.
Tijekom radionice sudionici su uočavali i osvještavali različite rodne stereotipe koji se pojavljuju u školskom okruženju, kurikulima, udžbenicima i dr., ali i nejednakom tretmanu djevojaka i mladića o kojem su govorili i sami učenici tijekom fokus grupa (održane krajem rujna 2020. godine). Također, sudionici su upoznati sa Smjernicama za ostvarivanje rodne ravnopravnosti u školama te su potaknuti u svoje školske i predmetne kurikulume unijeti teme vezane za rodnu ravnopravnost.
Iako naši učenici, tijekom fokus grupa, nisu iznijeli postojanje rodne neravnopravnosti u SŠ Dugo Selo, školski tim smatra da je ovo područje na kojem je potrebno dodatno raditi s učenicima. Kod učenika je potrebno razviti svijest o rodnoj (ne)ravnopravnosti te ih poticati da razvijaju svoje potencijale bez obzira na rodna ograničenja postavljena od strane društva.
Alka Alfirev Radmanović, prof. psih.