SAT | VRIJEME |
Jutarnja smjena | |
1. | 7:45 - 8:30 |
2. | 8:35 - 9:20 |
3. | 9:25 - 10:10 |
VELIKI ODMOR 10:10 - 10:30 |
|
4. | 10:30 - 11:15 |
5. | 11:20 - 12:05 |
6. | 12:10 - 12:55 |
7. | 13:00 - 13:45 |
Popodnevna smjena | |
1. | 13:50 - 14:35 |
2. | 14:40 - 15:25 |
3. | 15:30 - 16:15 |
VELIKI ODMOR 16:15 - 16:35 |
|
4. | 16:35 - 17:20 |
5. | 17:25 - 18:10 |
6. | 18:15 - 19:00 |
7. | 19:05 - 19:50 |
Učenici Srednje škole Dugo Selo, njih dvadeset i pet, sudjelovalo je u pilot projektu Agencije za odgoj i obrazovanje te saborske Službe za građane s ciljem da se učenici upoznaju s radom Hrvatskog sabora, procesom donošenja zakona, postupanju u skladu s Poslovnikom i Dnevnom redu, pisanju amandmana i, konačno, glasovanju.
Projekt je okrunjen učeničkom simulacijom saborske sjednice održanoj 13. svibnja 2013. godine u kojoj je sudjelovalo ukupno 150 učenika iz osam srednjih škola iz Hrvatske: Srednje škole Bedekovčina, Srednje škole Frana Galovića iz Koprivnice, Srednje tehničke škole iz Rijeke, Srednje škole Oroslavje, Privatne ekonomske škole Inova iz Zagreba, Upravne i birotehničke škole iz Zagreba, Hotelijersko – turističke škole iz Zagreba te Srednje škole Dugo Selo.
Prije početka rada Učeničkog sabora i samog njegovog konstituiranja, učenicima su se obratili ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje, Vinko Filipović, dalje Đuro Sessa, predsjednik Državnog povjerenstva za provedbu probne sjednice Učeničkog sabora te Josip Leko, predsjednik Hrvatskog sabora. Predsjednik Hrvatskog sabora se obratio učenicimaohrabrujućim riječima pohvale: „Vi ste ne samo najperspektivnija, vi ste, sad će me za ovo prozvati, i najpoštenija generacija zastupnika u Hrvatskom saboru. I vi ste najodgovornija generacija zastupnika jer rijetko vidim ovako pune zastupničke klupe u Hrvatskom saboru.“
Prva simulirana sjednica Hrvatskog sabora za učenike srednjih škola je slijedila je pravila procedure sjednice Hrvatskog sabora. Prije samog početka sjednice, učenici su konstituirali šest zastupničkih klubova, održali zasebne sjednice klubova na kojima su izabrali izvjestitelje klubova za plenarnu sjednicu te predstavnike za Odbor za obrazovanje, znanost i kulturu te Odbor za gospodarstvo. Izabrani učenici zastupnici održali su potom sjednice navedenih odbora na kojima su razmotrili i raspravili prijedloge, pripremili amandmane te izabrali izvjestitelje odbora za plenarnu sjednicu.
Učenički sabor imenovao je predsjednika i tajnicu Učeničkog sabora, utvrdio Dnevni red sjednice te započeo raspravu uz prethodno očitovanje predstavnika klubova zastupnika i izvjestitelja odbora o prijedlogu. Učenički govori i rasprave održani tijekom sjednice su bili sadržajni, svježi i inovativni, bez traga demagogije. Učenici su iznijeli vlastita iskustva, vlastita viđenja situacije u kojoj se nalaze mladi u Hrvatskoj te iznijeli prijedloge Provedbenih mjera zapošljavanja mladih. Učenici su upozorili na raskorak između zastarjelih sadržaja koje nudi obrazovni sustav i trenutnih zahtjeva tržišta rada, na nedostatnost sredstava predviđenih za sektor obrazovanja što, s jedne strane, rezultira nedostatnim stipendiranjem izvrsnih učenika i studenata te onih koji se školuju u deficitarnim usmjerenjima za kojima postoji veća potražnja na tržištu rada, te s druge strane nedovoljnom opremljenošću samih obrazovnih ustanova i teškim uvjetima rada za same učenike i njihove učitelje. Učenički prijedlozi mjera zapošljavanja mladih odnosili su se na uvođenje obavezne prakse za učenike svih srednjoškolskih programa i usmjerenja kako bi stekli važno i traženo radno iskustvo, evidenciju prakse i volonterskog rada u učeničke radne putovnicom kasnije i radne knjižnice, koje ne bi vrijedile samo na hrvatskom tržištu rada, već i europskom. Također je iznesen inovativan prijedlog u vidu uvođenja centara koji bi imali ulogu pravovremeno informirati učenike, studente i mlade osobe o trenutnom stanju na tržištu rada, mogućnostima nastavka obrazovanja u vidu dodatnih edukacija ili eventualnih prekvalifikacija, mogućnostima volontiranja, stručnog osposobljavanja i slično.
Nikolina Starčević i Anton Batarilo, učenici Srednje škole Dugo Selo održali su izvrsne govore u kojima predložili evidentiranje volonterskog rada u radne knjižice te ukazali na potrebu usklađivanja upisnih kvota u srednje i visoke škole te fakultete s tekućim potrebama tržišta rada.
Nakon pojedinačne rasprave učenici su podnijeli amandmane na prijedlog te nakon dvosatne rasprave većinom glasova izglasali Rezoluciju o Prijedlog provedbenih mjera za zapošljavanje mladih .
Po završetku sjednice učenicima su na odlično odrađenom zadatku čestitali i zahvalili Nevenka Lončarić-Jelačić iz Agencije za odgoj i obrazovanje te Ružica Šimonović iz Službe za građane Hrvatskog sabora te ih počastili zakuskom u svečanim prostorijama Hrvatskog sabora.
Ana Tomljenović, prof.