SAT | VRIJEME |
Jutarnja smjena | |
1. | 7:45 - 8:30 |
2. | 8:35 - 9:20 |
3. | 9:25 - 10:10 |
VELIKI ODMOR 10:10 - 10:30 |
|
4. | 10:30 - 11:15 |
5. | 11:20 - 12:05 |
6. | 12:10 - 12:55 |
7. | 13:00 - 13:45 |
Popodnevna smjena | |
1. | 13:50 - 14:35 |
2. | 14:40 - 15:25 |
3. | 15:30 - 16:15 |
VELIKI ODMOR 16:15 - 16:35 |
|
4. | 16:35 - 17:20 |
5. | 17:25 - 18:10 |
6. | 18:15 - 19:00 |
7. | 19:05 - 19:50 |
U našoj školi, 12. i 13. studenog, Zaklada Friedrich Ebert je već drugi put održala projekt za mlade pod imenom Planska igra ''Lokalna samouprava'' u kojoj su sudjelovali izabrani učenici četvrtih razreda.
Zaklada Friedrich Ebert (Friedrich Ebert Stiftung) osnovana je 1925. godine u Njemačkoj pod vodstvom Friedricha Eberta, prvog demokratski izabranog predsjednika Njemačke. Ebert je zakladu osnovao u korist mladih koji nisu imali mogućnost višeg školovanja zbog materijalnih razloga. On je i sam bio iz siromašnije obitelji, no svojim je trudom i učenjem ipak ostvario neke svoje ideale. Neki od njegovih glavnih ciljeva bili su unaprjeđivanje pojedinaca u političkom životu i njihovo osposobljavanje u svim segmentima života u duhu demokracije i pluralizma, stipendiranje nadarenih i sposobnih mladih ljudi koji nemaju mogućnost sami platiti obrazovanje te poticanje međunarodne suradnje i razumijevanja.
Planska igra ''Lokalna samouprava'' je u biti nastavna metoda političkog obrazovanja koja nam pomoću simulacije funkcioniranja i strukture gradskog vijeća pomaže shvatiti političke i društvene teme koje nas okružuju. Također, pomaže nam u razvijanju komunikacijskih sposobnosti , donošenju odluka s odgovornošću, sklapanju kompromisa i dijaloga između mladih i lokalnih političara.
Planska igra predviđena je za sudionike starije od 14 godina, znači učenike srednjih škola i studente, koji bi na radionici usvojili znanja o političkom sastavu Republike Hrvatske. Radionica obuhvaća dva projektna dana i završnu sjednicu mladih, koja bi se u pravilu trebala održati tjedan dana nakon projektnih dana.
Naše su nam voditeljice Blanka, Mateja i Ivona na zanimljiv način i kroz razne igre objasnile sve što trebamo znati o lokalnoj samoupravi, odnosno od čega se ona sastoji, tko sve ima utjecaj na nju, kako se biraju predstavnici, djelokrug lokalne samouprave i slično. Izvlačenjem triju vrsta bombona podijelile su nas u tri stranke kojima smo morali dati imena te izabrati predsjednike, potpredsjednike i zapisničare te zajedno doći do ideja što bismo, da možemo, promijenili u gradu i osmisliti pitanja i prijedloge koje ćemo iznijeti gradskim vijećnicima na sjednici. Svaki prijedlog i pitanje za svaku stranku morao je biti jedinstven i ići u korist stanovnika.
Drugi dan projekta upoznali smo se s dnevnim redom i pravilima sjednice, demokratskim glasanjem odredili smo prioritete postavljenih prijedloga, pripremili se za aktualni sat i završili projekt Planske igre.
Kao što smo rekli i našim voditeljicama, svojim pristupom nadmašile su naša očekivanja i svi smo se složili da je radionica bila ne samo zanimljiva, nego i poučna. Naučili smo kako ispravno razmišljati u političkom smislu i još puno toga što će nam koristiti u budućnosti.
Tekst i fotografija: Helena Mihalić, 4.rtb