SAT | VRIJEME |
Jutarnja smjena | |
1. | 7:45 - 8:30 |
2. | 8:35 - 9:20 |
3. | 9:25 - 10:10 |
VELIKI ODMOR 10:10 - 10:30 |
|
4. | 10:30 - 11:15 |
5. | 11:20 - 12:05 |
6. | 12:10 - 12:55 |
7. | 13:00 - 13:45 |
Popodnevna smjena | |
1. | 13:50 - 14:35 |
2. | 14:40 - 15:25 |
3. | 15:30 - 16:15 |
VELIKI ODMOR 16:15 - 16:35 |
|
4. | 16:35 - 17:20 |
5. | 17:25 - 18:10 |
6. | 18:15 - 19:00 |
7. | 19:05 - 19:50 |
Projekt Regionalni centar kompetentnosti u strukovnom obrazovanju u strojarstvu – Industrija 4.0 (UP.03.3.1.04.0001) pokrenut je s ciljem uspostave Regionalnih centara kompetentnosti u strukovnom obrazovanju u strojarstvu – Industrija 4.0 koji će svojom opremljenošću i stručnim kadrovima kao nositelji kvalitetnog strukovnog obrazovanja omogućiti učenje temeljeno na radu i povezanost sa svijetom rada.
SŠ Dugo Selo jedan je od 15 partnera na projektu, a imat će ulogu Centra izvrsnosti za robotiku.
Više o projektu
Cilj projekta: Uspostava RCK koji će stručnim usavršavanjem odgojno-obrazovnih djelatnika, modernizacijom postojećih obrazovnih programa, razvojem novih programa i promocijom strukovnih zanimanja - provoditi učenje temeljeno na radu, poticati i podupirati inovativnost, razvoj i primjenu digitalnih proizvodnih tehnologija kod učenika i odraslih polaznika u svrhu cjelokupnog razvoja strukovnog obrazovanja i osposobljavanja u Zagrebačkoj županiji i RH.
Regionalni centar kompetentnosti ima dvostruku namjenu:
Regionalni centar kompetentnosti će biti uspostavljen na 3 lokacije:
Trajanje projekta: prosinac 2019.- prosinac 2023. (48 mjeseci)
Vrijednost projekta: 46.634.586,53 kuna i u cijelosti se financira iz Europskog socijalnog fonda.
Elementi projekta su:
E1: Uspostava organizacije rada i razvoja regionalnog centra kompetentnosti
E2: Razvoj i/ili unaprjeđenje te provedba redovitoga strukovnog obrazovanja, programa obrazovanja odraslih u RCK
E3: Jačanje kompetencija odgojno-obrazovnih radnika i mentora zaposlenih kod poslodavaca vezanih za provedbu programa redovitog strukovnog obrazovanja i programa za obrazovanje odraslih
E4: Promocija strukovnih zanimanja i rada RCK
EV: Promidžba i vidljivost
EPM: Upravljanje projektom i administracija
Za više informacija o projektu posjetite mrežnu stranicu https://www.rck-vg.hr/ ili se obratite voditeljici projekta Katarini Cicivarić na e-mail: kcicvaric@obrtnicko-uciliste.hr
U Srednjoj školi Dugo Selo održan je 3. Okrugli stol projekta RCK pod nazivom "Industrija 4.0 u strukovnom obrazovanju u strojarstvu s naglaskom na automatizaciju i robotiku".
Dok se čeka jesenski završetak izgradnje triju regionalnih centara izvrsnosti projekta Regionalni centar kompetentnosti u strukovnom obrazovanju u strojarstvu – Industrija 4.0 (RCK), predviđeno je, uz brojne ostale aktivnosti poput nabave opreme i edukacije nastavnog kadra, i održavanje triju specijaliziranih okruglih stolova kojima je cilj povezati u dijalogu i suradnji predstavnike obrazovanja i predstavnike obrtništva i poduzetništva.
Skupu su nazočili lokalni poduzetnici, ravnatelji škola iz Ivanić-Grada i Zaprešića, ravnatelj škole nositelja projekta iz Velike Gorice Miroslav Antolčić, predstavnik Grada Dugog Sela Nikola Tominac, predsjednik Obrtničke komore Zagreb Antun Trojnar, predsjednik Udruženja obrtnika Dugo Selo i potpredsjednik OKZ-a Marko Cesar, inženjeri RCK projekta te domaćini nastavnici i stručne suradnice Srednje škole Dugo Selo na čelu s ravnateljicom Darinkom Svetec.
Okrugli stol fokusirao se na primjenu Industrije 4.0 u strukovnom obrazovanju u strojarstvu s posebnim naglaskom na automatizaciju i robotiku. Sudionicima skupa predstavljeni su ciljevi projekta RCK Industrije 4.0, a održana je i panel-rasprava. Cilj rasprave bio je razmjena mišljenja i ideja o primjeni suvremenih tehnologija u obrazovnom procesu te identifikacija zaključaka i smjernica za daljnji rad uz naglasak na usklađivanje s potrebama tržišta rada.
Ravnatelji Antolčić i Svetec istaknuli su važnost ovakvih projekata kao priliku da strukovne škole sa suvremenom opremom i učenjem temeljenom na radu bolje pripreme učenike za tržište rada. Predstavili su projekt i faze izgradnje centara te pozvali poduzetnike na užu suradnju.
Regionalni centri kompetentnosti, planski smješteni na tri lokacije u Zagrebačkoj županija (Dugom Selu, Velikoj Gorici i Samoboru) objedinjuju različite strukovne škole i opremaju se najmodernijom opremom (CNC strojevi, tračne pile, pneumatika, 3d printeri, laseri, brusilice, mjerna oprema, solarna oprema). Učenici će u tim centrima imati priliku stjecati vještine kroz praktični rad, a usredotočeni su na područje strojarstva, koje obuhvaća različite tehnologije kao što su robotika, CAD/CAM/CNC sustavi i aditivne tehnologije, senzorika, automatika i tehnologija obnovljivih izvora energije.
Poduzetnici su jednoglasno pozdravili stvaranje ovakvih centara koji će njihov potencijalni budući kadar primjereno obrazovati. Svjesni da struka i tehnologija napreduje, poduzetnici moraju pratiti napredak, a samim time očekuju i da škole drže korak s razvojem. Centri su fantastičan korak naprijed i ovakvim programom učenja temeljenog na radu otvaraju mogućnost stvaranja kadra koji će znati donijeti efikasna rješenja za proizvodnju i njezino ubrzanje i financijsku isplativost.
Antun Trojnar, predsjednik Obrtničke komore Zagreb, naglasio je važnost povezivanja obrazovanja i tržišta rada te istaknuo da su Regionalni centri kompetentnosti izvrstan primjer takvog djelovanja i pravi korak u budućnost.
Poduzetnici su se također izjasnili i o problemima s kojima se susreću s mladim zaposlenicima koji im dolaze nakon završene srednje škole. Čest je slučaj da obrazovni programi previše naglaska stavljaju na nebitne vještine, da učenici ne znaju raditi svoje zanimanje, da nisu upoznati s modernom tehnologijom, da nema ni obrazovanja za specifična zanimanja koja su danas tražena na tržištu rada što poduzetnicima otežava posao zbog potrebe za dodatnom edukacijom novih zaposlenika. Stoga očekuju od novih regionalnih centara da premoste i taj jaz.
Premošćivanje tog jaza je upravo jedan od ciljeva projekta RCK što se očituje stavljanjem naglaska i na ljudske resurse potičući edukaciju nastavnog osoblja te radeći na izradi obrazovnih materijala i modernizaciji strukovnog kurikuluma.
U zaključku, poduzetnici naglašavaju važnost prilagođavanja školstva potrebama tržišta rada. Prepoznaju da je projekt RCK i otvaranje regionalnih centara kompetentnosti korak u pravom smjeru, ali ističu kako je važno da se učenike motivira za struku, da se provodi popularizacija strukovnog obrazovanja na višoj razini te da se prilagodi nastavni plan i program kako bi se osiguralo da učenici stječu relevantna znanja i vještine potrebne za suvremene tehnologije i potrebe poslodavaca.
Održavanje Okruglog stola i suradnja između obrazovnih institucija i poslodavaca predstavljaju važan korak prema usklađivanju strukovnog obrazovanja s potrebama industrije. Inicijative poput Regionalnih centara kompetentnosti omogućuju učenicima stjecanje vještina potrebnih za buduće radno mjesto, dok poslodavcima pružaju priliku za suradnju i povezivanje s novom generacijom stručnjaka.
Tekst: Nikolina Ćorković, knjiž.
Foto: Tomislav Jeffrey Jemrić, PHOS photography