Obilježavanje Dana medijske pismenosti
Povodom obilježavanja 5. Dana medijske pismenosti učenici su sudjelovali u prigodnim aktivnostima kojima je cilj bio bolje upoznati učenike s medijskom pismenošću i onime što ona podrazumijeva. Korištene su videolekcije te materijali dostupni na stranici www.medijskapismenost.hr.
Učenici petih razreda sudjelovali su u vježbi pokvarenog telefona kojoj je cilj bio jasnije prikazati kako funkcioniraju dezinformacije u medijskom prostoru. Naučili su što su to dezinformacije, koje vrste dezinformacija postoje te su se pritom i zabavili. Također su gledali zanimljive videolekcije o tome kako nastaju informativni televizijski program te sportski program. Saznali su što je sve potrebno da bi se uspješno snimila i prikazala jedna emisija Dnevnika na televiziji.
S učenicima šestih razreda održana je radionica o influencerima, vladarima društvenih mreža, medijskih prostora i današnjice, no rijetko se zapitamo tko su bili influenceri prije digitalnoga doba i jesu li svi današnji influenceri isprazni trendsetteri? Figure poput Michaela Jordana ulijevale su želju za sportskim uspjesima mnogim mladim sportašima tijekom osamdesetih i devedesetih godina dvadesetog stoljeća, kao što su kroz glazbu i pjesmu činile Liverpoolske glazbene ikone The Beatles ili mladić iz Tupela koji se prometnuo u kralja rock ‘n’ rolla, Elvis Presley. U digitalnome dobu i dalje imamo sportske događaje u velikim svjetskim arenama, stadionske koncerte i filmska platna, no sve to nije dovoljno jer se stalni, trenutni i svakodnevni doticaj publike i poznatih događa na društvenim mrežama, unutar digitalnih kanala.
U poplavi modernih influencera učenici su izdvojili i one koji nam mogu poslužiti kao uzor u produktivnosti i napretku poput Mate Rimca ili Elona Muska, ali s druge strane tu su obitelj Kardashian koje unatoč svojoj negativnoj reputaciji i upitnoj moralnosti opstoje godinama unutar medijskog prostora.
Budući da su učenici viših razreda osnovne škole nerijetko korisnici različitih društvenih mreža i medija, pogledali su videolekciju pod nazivom „Što da radim bez Jutjub(er)a?“ koja govori o YouTuberima kao profesiji 21. stoljeća te njihovu utjecaju na mlade. Nakon pogledane videolekcije, učenici su kritički promišljali te raspravljali o pozitivnim i negativnim stranama praćenja YouTubera.