Pravilnik o organizaciji i provedbi produženoga boravka u osnovnoj školi
Organizacija produženog boravka u školskoj godini 2020./2021.
Programom javnih potreba u osnovnom odgoju i obrazovanju Grada Zagreba za 2021. godinu (Službeni glasnik grada Zagreba br. 34 od 15. prosinca 2020.), utvrđeni su uvjeti za produženi boravak.
Dnevno trajanje produženog boravka je od 12 do 17 sati, a škole ga usklađuju s potrebama zaposlenih roditelja te svojim organizacijskim, kadrovskim i prostornim uvjetima.
PRIORITET PRI UKLJUČIVANJU U PRODUŽENI BORAVAK IMAJU:
- dijete čija su oba roditelja zaposlena ili dijete/djeca zaposlenoga samohranog roditelja, koji koriste pravo na novčanu pomoć u sustavu socijalne skrbi
- dijete invalida Domovinskog rata, ako je drugi roditelj zaposlen
- dijete s teškoćama u razvoju
- dijete bez roditelja ili zanemarenoga roditeljskog staranja
- dijete koje živi u teškim zdravstvenim i socijalnim uvjetima
- dijete koje prima dječji doplatak
Dokumente s dokazima o ispunjavanju navedenih uvjeta roditelji, odnosno staratelji učenika dostavljaju školi. Ako se za uključivanje u produženi boravak prijavi veći broj učenika, a škola zbog ograničenih prostornih, kadrovskih i drugih organizacijskih uvjeta ne može povećati broj odgojno-obrazovnih skupina, prioritet pri uključivanju u produženi boravak škola utvrđuje na osnovi navedenih kriterija.
Za 2020./2021. planira se jedinstven mjesečni iznos sudjelovanja roditelja učenika u cijeni programa produženog boravka:
- za učenike I., II. i III. razreda |
200,00 kuna |
- za učenike IV. razreda |
350,00 kuna |
Iznos sudjelovanja roditelja u cijeni programa plaća se za 10 mjeseci (rujan – lipanj) i može se umanjiti samo ako roditelji ostvaruju olakšice u plaćanju utvrđene ovim programom.
OLAKŠICE U PLAĆANJU IMAJU RODITELJI UČENIKA S PREBIVALIŠTEM NA PODRUČJU GRADA ZAGREBA ZA: |
- dijete osobe s invaliditetom (100 % i 90 %) – oslobađa se obveze sudjelovanja u cijeni programa |
- dijete osobe s invaliditetom (od 80 % do 60 %) – plaća 50 % od iznosa sudjelovanja u cijeni programa |
- dijete osobe s invaliditetom (50 % i manje) – plaća 75 % od iznosa sudjelovanja u cijeni programa |
- treće i svako daljnje dijete iste obitelji u programu produženog boravka – oslobađa se obveze sudjelovanja u cijeni programa |
- drugo dijete iste obitelji u programu produženog boravka – plaća 75 % od iznosa sudjelovanja u cijeni programa |
- dijete samohranog roditelja – plaća 75 % od iznosa sudjelovanja u cijeni programa |
- dijete ili njegova obitelj koja se koristi pravom na zajamčenu minimalnu naknadu u sustavu socijalne skrbi – oslobađa se obveze sudjelovanja u cijeni programa |
Gradski ured za obrazovanje utvrđuje pravo na oslobađanje, odnosno smanjivanje obveze sudjelovanja roditelja u cijeni programa za posebne slučajeve izvan utvrđenog sustava olakšica, a na osnovi obrazloženog zahtjeva škole u suradnji s centrima za socijalnu skrb, zdravstvenim i drugim nadležnim ustanovama. |
Osnovne škole će utvrditi pravo na olakšice u plaćanju na temelju sljedećih dokaza:
1. dokaz o prebivalištu djeteta: uvjerenje MUP-a o prebivalištu djeteta ili pisana privola roditelja da gradska školska ustanova može sama – preko nadležnog gradskog ureda provjeriti podatak o prebivalištu djeteta u evidenciji prebivališta i boravišta građana; |
2. dokazi o samohranosti roditelja: rodni list djeteta, smrtni list za preminulog roditelja/staratelja ili potvrda o nestanku drugog roditelja/staratelja ili rješenje Centra za socijalnu skrb o privremenom uzdržavanju djeteta; |
3. dokaz o statusu osobe s invaliditetom i postotku invalidnosti: rješenje o statusu invalida Domovinskog rata s podatkom o postotku invalidnosti, odnosno rješenje o statusu osobe s invaliditetom i postotku invalidnosti; |
4. dokazi o pravu na zajamčenu minimalnu naknadu: rješenje centra za socijalnu skrb o pravu na zajamčenu minimalnu naknadu |
Ako roditelj/staratelj učenika ostvaruje olakšicu po više osnova, primjenjuje se jedna olakšica koja je za roditelja najpovoljnija. Iznos sudjelovanja roditelja/staratelja učenika u cijeni programa produženog boravka utvrđuju osnovne škole na temelju dostavljene dokumentacije, a prije potpisivanja ugovora što ga osnovna škola sklapa s roditeljem/starateljem učenika za svaku školsku godinu.