Dan koji su učenici trećeg razreda nestrpljivo iščekivali od početka školske godine – 11. ožujka 2024. – brzo se prikrao i došlo je vrijeme da se krene na Školu u prirodi na Sljeme. Vrlo vjerojatno, jedno od najvažnijih iskustava nižih razreda osnovne škole bilo je pred nama.
Iako kišovit, ponedjeljak je bio jednako uzbudljiv kao i svi ostali dani. Budući da je kiša padala cijeli dan, prvi su dan učenici proveli u Domu Crvenog križa sudjelujući na radionicama upoznavanja Parka prirode Medvednica, orijentacije i astronomije. Navečer su imali priliku predstaviti se razredima iz druge škole i zaplesati uz glazbu svojih omiljenih izvođača. Prvi je dan proletio i umorni, ali zadovoljni učenici su zaspali, a Domom je zavladala tišina.
Nakon predavanja HGSS-a o sigurnom boravku na planini u utorak ujutro, bili smo spremni za svoju prvu šetnju. Od Doma smo se prošetali do TV tornja na koji smo se „popeli“ kako bismo s vidikovca uživali u pogledu. Iza preostalih oblaka i magle nazirao se bijeli Zagreb i zeleno Hrvatsko zagorje. Poslijepodne su učenici proveli na radionici na kojoj su nizom praktičnih pokusa upoznali kemiju kao prirodnu znanost. Večer je bila rezervirana za reviju najluđih frizura i najotkačenijih stajlinga.
Nakon dvaju napornih dana, srijeda je prošla u nešto opuštenijoj atmosferi. Učenici su poslušali predavanja o spašavanju na vodi te drugi dio radionice astronomije, a većinu slobodnog vremena proveli su igrajući se na svježem zraku i uživajući u divnom sunčanom danu. Poslijepodne i večer bili su rezervirani za „kino“ i kratki večernji ples.
Četvrtak je započeo zanimljivom i dinamičnom radionicom liječnice o zaraznim bolestima, njihovu liječenju i prevenciji. Na kraju predavanja učenici su svoje znanje pokazali u kratkom kvizu i igri. Vrijeme poslije ručka iskoristili smo za posjet kapelici Majke Božje Sljemenske Kraljice Hrvata gdje nas je dočekao župnik koji nas je upoznao s poviješću župe i same kapelice. Poslijepodne je u Domu održana radionica rješavanja sukoba i kratak kviz u kojem su predstavnici razreda mogli pokazati koliko su naučili tijekom STEM radionica u protekla tri dana. Večernji je program u četvrtak bio i vrhunac cijelog tjedna na kojem su učenici sudjelovali u Supertalentu i karaokama. Neki su pokazali kako dobro plešu, neki kako dobro pjevaju, neki kako dobro pričaju viceve, a svi kako se dobro mogu zabaviti.
Petak, posljednji dan boravka u Domu, bio je i najmirniji. Učenici su ujutro spremili svoje sobe, svoje stvari stavili u putne kovčege i torbe, a zatim bili na predavanju Ravnateljstva civilne zaštite o prirodnim katastrofama i opasnostima te učili kako se za vrijeme njih ponašati. Uz predavanje DUZS-a učenici su sudjelovali i na kratkoj radionici mikroskopiranja. Nakon ukusnog ručka bilo je vrijeme za rastanak od Doma i njegovih zaposlenika te povratak u Cvjetno naselje.
Obilje uzbuđenja, zabave, druženja i učenja koncentriranih u pet dana umorili su i one najizdržljivije. Svi dojmovi i pomiješani osjećaji, kojih je bezbroj, mogli bi se sažeti u rečenici jedne učenice: „Sretna sam što se vraćam doma vidjeti obitelj, ali sam i žalosna što još više vremena ne mogu provesti s prijateljima i učiteljima na Sljemenu.“ Nije li cijeli smisao putovanja upravo u tome – otići i doživjeti nešto prekrasno kako bi se opet mogao vratiti na jedino mjesto na koje se vraćaš – svoj dom?
učitelj Luka Bosak
Kako smo proveli tjedan u Školi u prirodi na Sljemenu? Učenici kažu…
Najzanimljivija tema predavanja mi je bila zaštita zdravlja jer volim istraživati o tome. Najbolji gost-predavač mi je bio policajac jer volim tu temu. Najbolji događaj tjedna mi je bila igra ispred doma jer mi je bilo zabavno. Najgori događaj tjedna mi je bila šetnja do kapelice jer je bila preduga. Najfiniji obrok mi je bio bolonjez.
U školi u prirodi mi je bilo super.
Ema R., 3. b
Najzanimljivija tema predavanja mi je bila o spašavanjima jer volim spašavanja. Najbolji gost-predavač mi je bio striček Dubravko iz HGSS-a jer mi je njegovo predavanje bilo najbolje. Najbolji događaj tjedna su mi bile karaoke jer sam pobijedio. Najgori događaj tjedna mi je bio pronalazak ušiju jer sam htio da sve ide po planu. Najfiniji obrok su mi bile hrenovke.
U školi u prirodi mi je bilo super.
Teo M., 3. b
Najzanimljivija tema predavanja mi je bila astronomija jer je predavač bio jako smiješan i zanimljiv. Najbolji gost-predavač mi je bio striček Goran jer nas je svašta naučio. Najbolji događaj tjedna mi je bilo slobodno vrijeme jer smo se mogli igrati i pričati. Najgori događaj tjedna mi je bila šetnja jer sam se jako umorila. Najfiniji obrok mi je bila tjestenina.
U školi u prirodi mi je bilo odlično. Jako je fina hrana i soba je lijepa. Zabavili smo se i plesali.
Dunja H., 3. b
Najzanimljivija tema predavanja mi je bila astronomija jer sam naučio puno toga o svemiru i o sunčevom sustavu. Najbolji gost-predavač mi je bio striček Goran jer je bio jako zabavan. Najbolji događaj tjedna mi je bilo slobodno vrijeme jer smo se mogli igrati u sobi. Najgori događaj tjedna mi je kad smo išli do kapelice jer mi je bilo malo dosadno jer ništa nisam razumio. Najfiniji obrok mi je bio bolonjez.
U školi u prirodi mi je bilo malo zabavno, a malo dosadno.
Luka K., 3. b
Najzanimljivija tema predavanja mi je bila o šišmišima jer smo čuli zvuk šišmiša. Najbolji gost-predavač su mi bile studentice. Najbolji dio tjedna mi je bilo kad smo imali odmor jer sam se mogla odmoriti od radionica. Najgori događaj tjedna mi je kad smo išli do kapelice jer smo morali hodati jako dugo do tamo. Najfiniji obrok mi je bio bolonjez.
U školi u prirodi mi je bilo naporno i zabavno.
Ema D., 3. b
Najzanimljivija tema predavanja mi je bila zaštita zdravlja jer mi je bilo zanimljivo kakve sve bolesti još postoje. Najbolji gost-predavač mi je bila doktorica jer mi je zanimljiv taj posao. Najbolji dio tjedna mi je bio večernji program jer se onda moglo plesati. Najgori događaj tjedna mi je bilo kad sam prepisivala matematičke zadatke jer mi se nije dalo. Najfiniji obrok mi je bio oslić s krumpir salatom.
U školi u prirodi mi je bilo lijepo, udobno, veselo i zabavno.
Matea B., 3. b