« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Raspored zvonjenja
PRIJE PODNE
1. 8:00 - 8:45
2. 8:50 - 9:35
veliki odmor 9:35 - 9:45 - podjela hrane za učenike od 1. - 4. razreda
3. 9:45 - 10:30
veliki odmor 10:30 - 10:40 - podjela hrane za učenike od5. - 8. razreda
4. 10:40 - 11:25
5. 11:30 - 12:15
6. 12:20 - 13:05
POSLIJE PODNE
1. 13:15 - 14:00
2. 14:05 - 14:50
veliki odmor 14:50 - 15:05
3. 15:05 - 15:50
4. 15:55 - 16:40
5. 16:45 - 17:30
6. 17:35 - 18:20
Danas 21. 03. kada obilježavamo Dan darovitih učenika razmišljamo o učenicima koji se ističu svojim sposobnostima i inteligencijom te su odlikuju svojim literarno-recitatorskim, matematičkim, likovnim, dramskim, sportskim ili bilo kojim drugim postignućima. No, tko su daroviti učenici i kako ih prepoznati?
Postoje različite definicije darovitosti, no David George u knjizi „Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike“ daje slijedeću definiciju:
„Daroviti učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u mnogim različitim područjima djelovanja. Talentirani učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u jednom području djelovanja.“
Kako prepoznati darovite učenike?
Daroviti učenici imaju određene karakteristike.
Kognitivne osobine:
Socijalne i emocionalne osobine
Vokabularne osobine:
Dodatne osobine:
(http://zena.hr/clanak/predskolski_uzrast/10_znakova_da_bi_vase_dijete
_moglo_biti_posebno_nadareno/5131)
Najvažniju ulogu za razvoj darovitosti kod pojedinca imaju obitelj, škola i sam pojedinac. Efikasna obiteljska okolina mora osigurati zadovoljenje četiri osnovne potrebe darovitog djeteta: potrebu za ljubavlju i sigurnošću, potrebu za novim iskustvima, potrebu za postizanjem uspjeha i potrebu za osjećajem odgovornosti i nezavisnosti (http://www.portalalfa.com/mambo/index2.php?option=com_content...)
Također, nezaobilaznu ulogu u prepoznavanju darovite djece imaju nastavnici.
Elementi nastavne atmosfere koji nepovoljno utječu na darovitost:
- nezanimljivost nastave,
- pretjerano naglašavanje ocjena i vanjskih kriterija uspjeha,
- sitničavost propisa i nepovjerenje nastavnika u sposobnosti učenika,
- nagrađivanje napamet, tj. vjernog reproduciranja materijala i netolerancija za odstupanja od uobičajenog i prihvaćenog mišljenja ili načina mišljenja.
Elementi nastavne atmosfere koji povoljno utječu na darovitost:
- omogućiti učenicima slobodu i ohrabrivati ih u samostalnom mišljenju i postupcima,
- omogućiti zadovoljavanje radoznalosti i njeno daljnje razvijanje,
- omogućiti svladavanje osnovnih znanja i vještina,
- omogućiti i osigurati ponavljanje radi potpunog usvajanja osnovnih znanja i vještina,
- poticati i nagrađivati divergentno mišljenje, maštu i perceptivno predočavanje.
Nastavnik ne mora biti kreativan stvaratelj, ali bi trebao osigurati slobodni razvoj interesa, ne zakočiti emotivni kreativni sklop i individualiziranim pristupom u razredu poticati razvoj interesa i stjecanje baze znanja, koji su usklađeni s vrstom i razvijenošću sposobnosti učenika.
Nastavnik bi trebao omogućiti učenicima pristup izvorima specifičnog znanja donoseći mu ili ga upućujući na određene knjige, časopise, ustanove: knjižnice, muzeje, prirodne životne sredine i situacije, društva, organizacije, umjetničke ustanove, priredbe, izložbe;
- omogućiti pristup instrumentima i poduci u njihovoj upotrebi (računalo, teleskop, snimateljski pribor, ...)
- razvijati ljubav i trajni interes za određene aktivnosti i područja: razgovorima, pokazivanjem iskrene zainteresiranosti za područje interesa djeteta i njegovo napredovanje u tom području, sudjelovanje u dječjem napretku i pružanjem podrške, savjeta i pomoći u problemskim situacijama;
- uspostaviti suradnju s roditeljima darovitog djeteta i uključiti ih na širenju i podržavanju »potporne mreže« koju je nastavnik započeo;
- omogućiti djetetu kontakte sa stručnjacima iz područja interesa - pronalaženje (u zajednici) kvalitetnog mentora koji će voditi darovito dijete u više nivoe darovitosti (http://www.portalalfa.com/
mambo/index2.php?option=com_content...)
Naposljetku, važnu ulogu za razvoj darovitosti ima sam pojedina – dijete jer o njegovoj motivaciji ovisi hoće li razviti svoju darovitost ili neće.
Preporučena literatura: