« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Raspored zvonjenja
PRIJE PODNE
1. 8:00 - 8:45
2. 8:50 - 9:35
veliki odmor 9:35 - 9:45 - podjela hrane za učenike od 1. - 4. razreda
3. 9:45 - 10:30
veliki odmor 10:30 - 10:40 - podjela hrane za učenike od5. - 8. razreda
4. 10:40 - 11:25
5. 11:30 - 12:15
6. 12:20 - 13:05
POSLIJE PODNE
1. 13:15 - 14:00
2. 14:05 - 14:50
veliki odmor 14:50 - 15:05
3. 15:05 - 15:50
4. 15:55 - 16:40
5. 16:45 - 17:30
6. 17:35 - 18:20
„Pismenost je puno više od prioriteta u obrazovanju - to je konačno ulaganje u budućnost i prvi korak prema svim novim oblicima pismenosti koje zahtijeva 21. st. Željeli bismo vidjeti stoljeće u kojem je svako dijete sposobno čitati i upotrijebiti tu vještinu kako bi zadobio svoju samostalnost.“
Irina Bokova, UNESCO-v generalni direktor
Međunarodni dan pismenosti (International Literacy Day) UNESCO-ova je inicijativa, čiji je cilj svake godine podsjetiti međunarodnu zajednicu na status pismenosti i obrazovanja odraslih na globalnoj razini. Ideja o obilježavanju Međunarodnog dana pismenosti pojavila se u rujnu 1965. godine u Teheranu, na Svjetskoj konferenciji ministara obrazovanja, o temi iskorjenjivanja nepismenosti. Na konferenciji je predstavljena inicijativa za proglašavanjem jednog dana u godini Međunarodnim danom pismenosti, kako bi se na taj dan slavilo, ali i upozoravalo na važnost pismenosti na međunarodnoj razini. Kao dan obilježavanja odabran je 8. rujna, a UNESCO je s obilježavanjem Međunarodnog dana pismenosti počeo već sljedeće, 1966. godine.
ZAŠTO BAŠ PISMENOST?
Zato što je pismenost ljudsko pravo, implicitno sadržano u pravu na obrazovanje. Ono je prepoznato kao pravo u nizu međunarodnih konvencija te uključeno u tekstove ključnih međunarodnih deklaracija. Općom deklaracijom o ljudskim pravima iz 1948. godine priznato je pravo na obrazovanje, a time i pravo na pismenost. Dvije su, međutim, deklaracije otišle još dalje tako je u Deklaraciji iz Persepolisa (1975.) rečeno: Pismenost nije sama sebi svrha. Ona je temeljno ljudsko pravo, a Hamburška deklaracija (1997.) naglašava kako je pismenost, koja u širem smislu obuhvaća znanje i vještine koje su potrebne svima u svijetu brzih promjena, osnovno (...) ljudsko pravo.
http://www.cjelozivotno-ucenje.hr/me%C4%91unarodni-dan-pismenosti.aspx
ZAŠTO JE PISMENOST VAŽNA?
Pismenost je ljudsko pravo, alat osobnog osnaženja i sredstvo socijalnog i ljudskog razvoja. Prilike za daljnje obrazovanje ovise o pismenosti.
Pismenost je u srcu osnovnog obrazovanja za sve, ključno za iskorjenjivanje siromaštva, reduciranje smrtnosti djece, zauzdavanje rasta populacije, postizanje ravnopravnosti spolova i osiguravanje održivog razvoja, mira i demokracije. Postoje dobri razlozi zašto je pismenost u srcu projekta Edukacija za sve.
Kvalitetno osnovno obrazovanje oprema učenike sa vještinama pismenosti za život i daljnje učenje: vjerojatnije je da će pismeni roditelji prije poslati svoju djecu u školu; pismeni ljudi su sposobniji pristupiti daljnjim prilikama za obrazovanje; i društva koja su pismena su opremljenija za susret sa nadolazećim razvojem.
Zanimljivosti
Tihana Pšenko
http://www.alfa-portal.com/slider/svjetski-dan-pismenosti