« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Raspored zvonjenja
PRIJE PODNE
1. 8:00 - 8:45
2. 8:50 - 9:35
veliki odmor 9:35 - 9:45 - podjela hrane za učenike od 1. - 4. razreda
3. 9:45 - 10:30
veliki odmor 10:30 - 10:40 - podjela hrane za učenike od5. - 8. razreda
4. 10:40 - 11:25
5. 11:30 - 12:15
6. 12:20 - 13:05
POSLIJE PODNE
1. 13:15 - 14:00
2. 14:05 - 14:50
veliki odmor 14:50 - 15:05
3. 15:05 - 15:50
4. 15:55 - 16:40
5. 16:45 - 17:30
6. 17:35 - 18:20
Danas se obilježava Međunarodni dan školskih knjižnica budući se želi istaknuti važnost školskih knjižnica. Brojna istraživanja i izvješća su potkrijepila važnost školskih knjižnica koja pokazuju da školske knjižnice utječu na bolja postignuća učenika. Suvremena školska knjižnica, osim što je intelektualno, informacijsko i kulturno središte, njeguje i vrednuje odgojno-obrazovnu zadaću koja utječe na cjelokupni tjelesni, kognitivni, psihosocijalni, emocionalni i duhovni razvoj učenika.
Tema ovogodišnjeg Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica je: ŠKOLSKE KNJIŽNICE: VRATA U ŽIVOT.
Školske knjižnice, time što pružaju temelje za učenje i samostalno istraživanje, uvažavaju učenika onakvog kakav on jeste i utječe na njega kakav će biti i kako će djelovati na svoje socijalno okruženje u daljnjem životu glede cjeloživotnog učenja i svoga odnosa prema znanju. I na taj način školske knjižnice postaju uistinu vrata u život.
Školska knjižnica je mjesto gdje se učenik uvodi u svijet knjige i čitanja. Čitanjem on otkriva raznoliki svijet literature. Pri tome tehnike čitanja i razumijevanja pročitanog postaju bitan preduvjet uspješnosti procesa cjelokupnog školskog učenja. Zadaća je školskog knjižničara stvoriti od učenika pravog čitatelja koji će s oduševljenjem i radošću prihvatiti književno djelo.
Kroz knjižnični odgoj i obrazovanje, učenici stječu samostalnost pri uporabi različitih izvora informacija i znanja, sposobnost snalaženja u svim knjižnicama i njihovom građom, pronalaze i vrednuju informacije koje su im potrebne za daljnje napredovanje i cjeloživotno učenje.
Također, školska knjižnica ima nezaobilaznu ulogu u promicanju prava djeteta koja proizlaze iz temeljnog prava svakog čovjeka da se optimalno razvije na osnovu svojih sposobnosti i intelektualno-emocionalnih potencijala.
Prema riječima Biserke Šušnjić, savjetnice za školske knjižnice, takav učenik će moći doseći optimalni i željeni stupanj obrazovanja, doprinijeti svojoj socijalnoj sredini, aktivno se uključiti u cijelo društvo, znati se oduprijeti životnim nedaćama te biti sposoban prihvatiti raznovrsnost kultura i stilove življenja i sa znatiželjom uvijek usvajati nova znanja potrebna za prilagođavanje svim životnim situacijama.
www.nsk.hr
www.husk.hr
Šušnjić, Biserka. Školska knjižnica: informacijska pismenost i poticanje čitanja
Nastavni plan i program za osnovnu školu