« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Raspored zvonjenja
PRIJE PODNE
1. 8:00 - 8:45
2. 8:50 - 9:35
veliki odmor 9:35 - 9:45 - podjela hrane za učenike od 1. - 4. razreda
3. 9:45 - 10:30
veliki odmor 10:30 - 10:40 - podjela hrane za učenike od5. - 8. razreda
4. 10:40 - 11:25
5. 11:30 - 12:15
6. 12:20 - 13:05
POSLIJE PODNE
1. 13:15 - 14:00
2. 14:05 - 14:50
veliki odmor 14:50 - 15:05
3. 15:05 - 15:50
4. 15:55 - 16:40
5. 16:45 - 17:30
6. 17:35 - 18:20
Danas 21. ožujka obilježava se Dan darovitih učenika, prema preporuci Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta Republike Hrvatske jer se na taj način želi afirmirati spoznaja o potrebi organiziranja sustavne brige za takve pojedince u obrazovnom sustavu RH. Europski dan talentiranih i darovitih prvi je puta obilježen 2011. godine. Namjera je senzibilizirati javnost o važnosti prepoznavanja darovite, kreativne i talentirane djece
No, tko su darovita djeca? Darovita, talentirana ili kreativna djeca su djeca sa razvijenijim sposobnostima u jednom ili više područja razvoja. Takva djeca imaju posebne potrebe koje su uočljive već u ranom djetinjstvu.
POTICANJE DAROVITOSTI
Što čine ljudi koji pomažu rast i razvoj darovite djece? :
o pokazuju djetetu da su mu važna njegova uvjerenja, osjećaji i postupci,
o pomažu djetetu otkriti, izraziti i prihvatiti svoje osjećaje,
o pokazuju da razumiju i prihvaćaju svoje osjećaje,
o jasno pokazuju da cijene dijete kao "cjelinu", a ne same njegove sposobnosti i postignuća,
o izražavaju da cijene njegove jedinstvene karakteristike,
o dopuštaju mu razvijati svoje posebne interese ili ga potiču u tome,
o odvajaju vrijeme koje će posvetiti samo djetetu,
o ohrabruju ga i podupiru pokušaje, a ne samo uspjehe,
o ističu vrijednost produktivne suradnje i sami su modeli da suradnja vodi uspjehu.
Darovitoj djeci treba osigurati ono što najbolje odgovara njihovom stupnju razvoja, specifičnim potrebama i interesima, potencijalima i sposobnostima.
Neka od načela za izradu programa za darovite su:
o poticanje širenja temeljnih znanja i razvoja verbalnih sposobnosti,
o uvažavanje posebnih dječjih interesa, omogućiti im da ih zadovoljavaju i produbljuju,
o omogućiti im da uče ono što ih zanima,
o omogućiti im da uče na način koji im najviše odgovara,
o osigurati korištenje što raznolikijeg materijala u radu,
o osigurati više vremena za rad,
o ohrabrivati kreativno i produktivno mišljenje
Izvori:
- GEORGE, David. Obrazovanje darovitih: kako identificirati i obrazovati darovite i talentirane učenike, Zagreb, 2005.
- http://www.cuvarkuca.hr/preporuka/upomoc-moje-dijete-je-nadareno/
- internet