« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Raspored zvonjenja
PRIJE PODNE
1. 8:00 - 8:45
2. 8:50 - 9:35
veliki odmor 9:35 - 9:45 - podjela hrane za učenike od 1. - 4. razreda
3. 9:45 - 10:30
veliki odmor 10:30 - 10:40 - podjela hrane za učenike od5. - 8. razreda
4. 10:40 - 11:25
5. 11:30 - 12:15
6. 12:20 - 13:05
POSLIJE PODNE
1. 13:15 - 14:00
2. 14:05 - 14:50
veliki odmor 14:50 - 15:05
3. 15:05 - 15:50
4. 15:55 - 16:40
5. 16:45 - 17:30
6. 17:35 - 18:20
Tko su darovita djeca? Darovita djeca su ona koja su identificirana od strane stručnih osoba i koja su zahvaljujući iznimnim sposobnostima spremna i za iznimna postignuća. Takvoj djeci potreban je i program koji se razlikuje od uobičajenog programa. Stoga, evo nekoliko savjeta za rad sa darovitom djecom.
12 SAVJETA ZA RAD S DAROVITIMA:
1. Uvođenje veće količine interesantnih i primjenjivih informacija na određenu programom zadanu temu.
2. Poučavanje treba ići u veću dubinu, temu treba obraditi detaljnije, svestrano, tragati za odgovorima koji nisu očigledni.
3. Treba omogućiti primjenu znanja i elaboraciju znanja povezivanjem s drugim područjima
4. Prilagodite način poučavanja stavljanjem naglaska na razumijevanje i kreativnost
5. Dok drugima strukturirate sadržaje i način učenja dozvolite darovitima da sami strukturiraju sadržaj i odaberu način učenja.
6. Potičite emocionalni i socijalni razvoj djeteta.
7. Pokušajte postići da darovito dijete preuzme osobnu odgovornost za vlastiti uspjeh i prosocijalni motiv za pomaganjem drugima.
8. Budite samo donekle vođeni djetetovim interesima uz uvažavanje znanja i kompetencija koje mora steći za daljnje uspješno savladavanje programa. Djetetu se mora pojasniti da ne može raditi samo ono što ga interesira te da ponekad mora naučiti i ono što ga ne interesira kako bi u konačnici postigao ono što želi.
9. Djetetu treba objasniti da put do cilja nije uvijek izravan, kratak i lagan i da su neka znanja i vještine neophodne na tom putu iako na prvi pogled nisu povezane s ciljem.
10. Kod darovite djece ponekad je važno razviti samoregulacijske vještine odloženog zadovoljenja potreba, postavljanja ciljeva i analize koraka potrebnih da postignu ciljeve.
11. Pomognite im uvidjeti da većina ljudi s kojima dolaze u susret nemaju iste sposobnosti i osobine kao oni, da su okruženi ljudima "s posebnim potrebama" (uključujući potrebu za poštovanjem) i da se prema takvim ljudima moraju odnositi blagonaklono i razumjeti njihova ograničenja.
12. Podučite ih interpersonalnim vještinama i kako te vještine iskoristiti za osobni razvoj i dobrobit drugih u neposrednoj ili široj okolini. Ukažite im na potrebu da se angažiraju na pitanjima vezanim uz dobrobit šire zajednice kako bi mogli kasnije preuzeti odgovornost za napredak društva.
Izvori:
http://www.ja-to-mogu.hr/c-darovitost.html
http://czpd.hr/wp-content/uploads/Kako_uce_daroviti.pdf