« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Raspored zvonjenja
PRIJE PODNE
1. 8:00 - 8:45
2. 8:50 - 9:35
veliki odmor 9:35 - 9:45 - podjela hrane za učenike od 1. - 4. razreda
3. 9:45 - 10:30
veliki odmor 10:30 - 10:40 - podjela hrane za učenike od5. - 8. razreda
4. 10:40 - 11:25
5. 11:30 - 12:15
6. 12:20 - 13:05
POSLIJE PODNE
1. 13:15 - 14:00
2. 14:05 - 14:50
veliki odmor 14:50 - 15:05
3. 15:05 - 15:50
4. 15:55 - 16:40
5. 16:45 - 17:30
6. 17:35 - 18:20
U programskom sadržaju medijske kulture za osmi razred ističe se dokumentarni film. Kako učenici svoje slobodno vrijeme često provode gledajući različite vrste filmova, ispunjavali su anketu o učestalosti i razlozima gledanja ponajviše dokumentarnih filmova. Nakon provedene ankete može se vidjeti kako najviše prostora daju igranome filmu, a najčešći je razlog gledanja dokumentarnoga filma da nešto novo nauče. Dokumentarni bi film trebao biti više zastupljen i u ostalim predmetima jer putem osjetila vida i sluha mogu doživjeti i lakše zapamtiti sadržaje predmeta.
Dokumentarni se film tematski i sadržajno oslanja na događaje u zbilji. Za razliku od igranoga filma, dokumentarni film ne obilježava izmišljeni, namješteni i pripremljeni događaj, već stvarni ljudi u stvarnome prostoru, u životnim situacijama. O pitanju realističnosti u dokumentarnome filmu moglo bi se raspravljati. Naime, redatelj dokumentarnoga filma bira i određuje što će se i kako vidjeti u pojedinome kadru te na taj način bira prizore koje pronalazi u stvarnosti, stoga dokumentarni film nije mehanička reprodukcija zbilje što je važno napomenuti učenicima.
Vrste dokumentarnoga filma ovise o temi i namjeri, a dijele se na činjenični film (prikazivanje događaja, reportaže, odnosno nadogradnja snimanoga događaja), namjenski film (obrazovni film), popularno-znanstveni film, promidžbeni film (od političke propagande do reklamnih filmova) i antropološki film (život pojedinca, sredine).
Anketu su ispunjavali učenici 8. b i 8. c razreda prije obrade dokumentarnoga filma na satu tako da tada učenici nisu bili upoznati s vrstama dokumentarnoga filma. Zadatak nakon obrade bio je pogledati jedan dokumentarni film određene vrste kod kuće te ga prikazati ostalim učenicima vodeći se sljedećim natuknicama: vrsta dokumentarnoga filma, naziv, vrijeme prikazivanja, tema, zapisati jednu činjenicu koja im je poznata od prije i jedna koju su prvi put čuli gledajući film.
Nadamo se da se odnos prema dokumentarnome filmu promijenio nakon obrade i individualnoga zadatka.
Anketa je bila anonimna, učenici su trebali poredati koje filmske rodove najviše vole gledati te koliko često i zašto gledaju pojedine vrste dokumentarnih filmova.
Obrazac ankete koju su učenici ispunjavali:
ANKETA: DOKUMENTARNI FILM
1. Spol M Ž
2. Poredaj filmske rodove prema svojem zanimanju i to tako da na prazne crte ispred svakoga istaknutog filmskog roda napišeš redni broj 1., 2. ili 3., pri čemu redni broj 1. označuje najveće zanimanje, 2. manje zanimanje i redni broj 3. najmanje zanimanje.
_____animirani film ______igrani film ______ dokumentarni film
3. Kvačicom označi istinitu tvrdnju.
Volim gledati |
nikada |
ponekad |
uvijek |
obrazloženje |
Činjenični dokumentarni film (reportaža, događaj) |
|
|
|
|
Namjenski dokumentarni film (obrazovni) |
|
|
|
|
Popularno-znanstveni dokumentarni film |
|
|
|
|
Promidžbeni dokumentrani film (reklamni) |
|
|
|
|
Antropološki dokumentarni film (život pojedinca ili sredine) |
|
|
|
|
Anketu je ispunilo 17 učenica i 20 učenika, a vidljivo je kako nema nekih većih odstupanja mišljenja u spolu ispitanika.
Poredak filmskih rodova prema zanimanju donio je rezultat da većina učenika i učenica stavljaju igrani film na prvo mjesto (10 učenica i 13 učenika), na drugo mjesto animirani film (12 učenica i 9 učenika), a na treće mjesto dokumentarni film (12 učenica (isti broj kao za animirani film) i 13 učenika).
učenice |
|
|
|
animirani film |
4 |
12 |
1 |
igrani film |
10 |
3 |
4 |
dokumentarni film |
3 |
2 |
12 |
učenici |
|
|
|
animirani film |
5 |
9 |
6 |
igrani film |
13 |
6 |
1 |
dokumentarni film |
2 |
5 |
13 |
Iako učenici dokumentarni film rijetko gledaju i tek ih njih petero stavljaju na prvo mjesto, u sljedećoj je tablici vidljivo da ipak neke vrste dokumentarnoga filma ponekad ili uvijek gledaju.
Učenice |
|
|||
Volim gledati |
nikada |
ponekad |
uvijek |
|
Činjenični dokumentarni film (reportaža, događaj) |
7 |
9 |
1 |
|
Namjenski dokumentarni film (obrazovni) |
9 |
5 |
3 |
|
Popularno-znanstveni dokumentarni film |
8 |
8 |
1 |
|
Promidžbeni dokumentrani film (reklamni) |
11 |
6 |
0 |
|
Antropološki dokumentarni film (život pojedinca ili sredine) |
6 |
10 |
1 |
|
Učenici |
|
|||
Volim gledati |
nikada |
ponekad |
uvijek |
|
Činjenični dokumentarni film (reportaža, događaj) |
9 |
8 |
3 |
|
Namjenski dokumentarni film (obrazovni) |
10 |
10 |
0 |
|
Popularno-znanstveni dokumentarni film |
8 |
10 |
2 |
|
Promidžbeni dokumentrani film (reklamni) |
10 |
9 |
1 |
|
Antropološki dokumentarni film (život pojedinca ili sredine) |
6 |
12 |
2 |
Obrazloženja su kod većine slična pa će biti ispisana za odgovore nikada, ponekad i uvijek, ali ne i po vrstama dokumetarnoga filma.
NIKADA |
„Ne zanima me.“ „Nije mi zabavno.“ „Previše su komplicirani.“ „Dosadni su i ne zanimaju me. Dosta mi je škole.“ „Ne volim obrazovne filmove.“ „Ne da mi se gledati.“ |
PONEKAD |
„Nekada se u filmu spominje nešto što smo obrađivali u školi.“ „Zanimaju me životne priče drugih ljudi.“ „Pomalo je zanimljivo.“ „Nekada su zabavni i shvatim ih.“ „Naučim nove zanimljivosti koje mi mogu poslužiti u životu.“ „Gledam ponekad ako je potrebno.“ „Zato što mi se sviđa i naučim nešto.“ „Zato što ne gledam često televizijski program.“ „Gledam da ubijem dosadu.“ „To mi je donekle zanimljivo.“ „Ovisi o čemu je.“
|
UVIJEK |
„Jako mi je zanimljivo.“ „Volim gledati jer volim povijest.“ „Volim gledati o životima drugih ljudi.“ |
Kako učenici budu rasli i izgrađivali se u odgovorne osobe (nadamo se željne znanja) sigurno će se mijenjati i njihovo zanimanje za određene vrste dokumentarnih filmova.