« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Raspored zvonjenja
PRIJE PODNE
1. 8:00 - 8:45
2. 8:50 - 9:35
veliki odmor 9:35 - 9:45 - podjela hrane za učenike od 1. - 4. razreda
3. 9:45 - 10:30
veliki odmor 10:30 - 10:40 - podjela hrane za učenike od5. - 8. razreda
4. 10:40 - 11:25
5. 11:30 - 12:15
6. 12:20 - 13:05
POSLIJE PODNE
1. 13:15 - 14:00
2. 14:05 - 14:50
veliki odmor 14:50 - 15:05
3. 15:05 - 15:50
4. 15:55 - 16:40
5. 16:45 - 17:30
6. 17:35 - 18:20
Konačno ste se uspjeli „odvojiti“ od zanimljivog filma, Interneta ili društva i uzetli knjigu u ruke. Što dalje? Svi imaju svoje metode učenja pa tako i vi. No, neke metode su se pokazale uspješnije od drugih.
Jedna od metoda koja se pokazala vrlo uspješnom je ČPČPP metoda učenja.
Dakle, krenimo!
Letimičnim čitanjem se dobiva pregled prije no što se upustite u pojedinosti sadržaja koji učite. Načini dobivanja pregleda su čitanje predgovora i sažetka, a ako vam to nije dovoljno preletite cijeli tekst; brzo čitajte samo naslove i poneku rečenicu.
Prvi primjer: Ako prije slaganja puzzela vidite cijelu sliku mnogo ćete lakše sastaviti pojedine dijelove. Tako isto, ako letimično pročitate tekst prije nego počnete proučavati detalje puno ćete se lakše snalaziti u sadržaju i razumjet ćete cjelinu.
Drugi primjer: Kada se u kinu najavljuje slijedeći film koji će se prikazivati vidjet ćete samo mali dio filma, ali ćete dobiti opću sliku o filmu koja će vam omogućiti da se odlučite hoćete li taj film pogledati ili ne. Ako to primijenite na tekst, to znači da nakon letimičnog čitanja možete odlučiti je li vam to dovoljno ili želite pročitati cijelu knjigu.
Prije nego što počnete s detaljnim proučavanjem teksta postavite si pitanja koja će vas usmjeriti. Npr. pred vama je knjiga o seljačkoj buni koju je vodio Matija Gubec.
Postavite si pitanja: Što znam o seljačkoj buni? Gdje i kada se dogodila? Zašto se dogodila? Tko ju je organizirao i protiv koga?
Ovim korakom se dobiva bolja koncentracija i motivacija. Postavljajući si pitanje za vrijeme učenja pripremate se za test ili ispitivanje. Ako imalo poznajete svog profesora, možete pretpostaviti koja će biti njegova pitanja.
Čitanje je korak koji će vam oduzeti najviše vremena, ali nije nužno i najvažniji.
Da bi se postigli rezultati prilikom čitanja važno se držati ovih pravila:
Dva su vrlo učinkovita načina pamćenja: