« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Raspored zvonjenja
PRIJE PODNE
1. 8:00 - 8:45
2. 8:50 - 9:35
veliki odmor 9:35 - 9:45 - podjela hrane za učenike od 1. - 4. razreda
3. 9:45 - 10:30
veliki odmor 10:30 - 10:40 - podjela hrane za učenike od5. - 8. razreda
4. 10:40 - 11:25
5. 11:30 - 12:15
6. 12:20 - 13:05
POSLIJE PODNE
1. 13:15 - 14:00
2. 14:05 - 14:50
veliki odmor 14:50 - 15:05
3. 15:05 - 15:50
4. 15:55 - 16:40
5. 16:45 - 17:30
6. 17:35 - 18:20
Što je školska zadaća i kako je dobro napisati?
Koje su vrste pogrješaka i koja su mjerila ocjenjivanja školske zadaće ?
Školska je zadaća pisani sastav na zadanu temu. One su najčešće povezane s gradivom književnosti i jezičnog izražavanja. Ponekad se učenicima daju i „slobodne“ teme, tj. teme po izboru učenika.
Zadaća bi trebala pokazati učenikovu pismenost i primjenu znanja iz teorije književnosti (uporaba stilskih sredstava). Učenik treba biti kreativan i originalan, mora imati bogat rječnik i pravilno kompozicijski oblikovati sastav.
Osim izražajnosti i kreativnosti, učenik bi trebao pokazati sposobnost logičnog zaključivanja, raspravljanja i dokazivanja.
Prije samog pisanja napraviti detaljan plan – ukratko skicirati o čemu će pisati u kojem dijelu teksta.
U uvodnom dijelu sastava treba kratko predstaviti temu, tj. ono o čemu će se pisati.
Glavni dio treba sadržavati detaljno razrađenu temu. Pri tome valja paziti da se detalji izlažu postupno i da se ne „skače“ s pojedinosti na pojedinost pa se opet vraćati na već spomenute pojedinosti. Opisujući neku pojedinost, treba o njoj reći sve i tek tada krenuti na sljedeću pojedinost. Dakle, rečenice moraju biti misaono ulančane i „teći“ jedna iz druge. Izražavati se treba što slikovitije i ne ponavljati iste izraze. Koristiti stilska sredstva da bi sastav bio što maštovitiji i poetičniji. Od velike je važnosti ne odlutati od zadane teme.
U zaključnom dijelu učenik daje kratak sažetak i osvrt na tvrdnju iznesenu u uvodnom dijelu. Time se sastav oblikuje u jednu kompozicijsku i misaonu cjelinu.
Ispravljanje zadaće
Važno je znati koje vrste pogrješaka postoje i potom ih izbjegavati.
Vrste pogrješaka
Jezične pogrješke nastaju zbog nepoznavanja jezičnih normi:
Nejezične pogrješke vezane su za izvanjezične sastavnice:
-sadržajne
-kompozicijske
- interpretacijske
- logičke
Označivanje pogrješaka
Pogrješke se obično označuju raznim znakovima i verbalnim komentarima u tekstu školske zadaće i na rubnici teksta.
Uobičajeni znakovi za označavanje pogrješaka su naznačivanje podcrtavanjem.
Sve vrste pogrješaka podcrtati jednom crtom ili svaku vrstu podcrtati drugačijom crtom:
- pravopisnu - jednom crtom
- gramatičku – dvjema crtama
- stilsku – valovitom crtom
- sadržajnu – isprekidanom crtom.
Vrste korekturnih znakova:
Ocjenjivanje školskih zadaća
Mjerila ocjenjivanja školskih zadaća
OCJENA
|
NEDOVOLJAN |
SADRŽAJ |
Na sadržajnoj razini učenik nije pisao školsku zadaću u svezi sa zadanom temom i nije ju dovršio. |
KOMPOZICIJA |
U školskoj zadaći učenik nije ovladao kompozicijom. Nisu vidljivi kompozicijski odjeljci saastavka. |
STIL |
Učenik ima siromašan rječnik. Stilski nesređeno piše sastavak. Ne povezuje rečenice. |
PRAVOPIS |
U školskoj zadaći učenik ima šest i više pravopisnih pogrješaka u primjeni pravopisnih pravila. |
SLOVNICA |
Učenik ima pet i više slovničkih pogrješaka u pisanju riječi i rečenica. |
ČITLJIVOST I UREDNOST |
Učenik ne piše sastavak pisanim slovima.Školska zadaća je potpuno nečitka. |
OCJENA
|
DOVOLJAN |
SADRŽAJ |
Učenik oblikuje sadržaj školske zadaće prema zadanoj temi, ali ga u potpunosti ne razrađuje. |
KOMPOZICIJA |
Kompoziciju nedosljedno ostvaruje, iako su kompozicijski dijelovi sastavka vidljivi. |
STIL |
Učenik piše stilski nesređeno. Rečenice nisu u potpunosti jasne i suvisle niti ulančane. Rječnik je siromašan. |
PRAVOPIS |
U školskoj zadaći učenik ima pet pravopisnih pogrješaka u primjeni pravopisnih pravila. |
SLOVNICA |
Učenik ima četiri slovničke pogrješke u pisanju riječi i rečenica. |
ČITLJIVOST I UREDNOST |
Učenik miješa tiskana i pisana slova, sastavak je djelomično nečitljiv. |
OCJENA
|
DOBAR |
SADRŽAJ |
Sadržaj školske zadaće učenik usklađuje s naslovom, ali nije kreativan. |
KOMPOZICIJA |
Učenik vidljivo kompozicijski oblikuje tekst, ali jedan je dio teksta kompozicijski nesređen. |
STIL |
Učenik sastavak stilski razvlači, ima nepotrebnih riječi i ponavljanja izraza. Ističe osobnu zamjenicu na početku rečenice. |
PRAVOPIS |
Učenik čini tri do četiri pravopisne pogrješke u primjeni pravopisnih pravila. |
SLOVNICA |
Učenik ima tri slovničke pogrješke u pisanju riječi i rečenica. |
ČITLJIVOST I UREDNOST |
Učenik piše pisanim slovima, tekst sastavka je uglavnom čitljiv. |
OCJENA
|
VRLO DOBAR |
SADRŽAJ |
Sadržaj je učenikove zadaće izvoran – učenikov, ali nije u potpunosti zanimljiv. |
KOMPOZICIJA |
Učenik oblikuje sve kompozicijske dijelove, ali ne postiže potpunu cjelovitost teksta. |
STIL |
Učenik postiže punoću izraza, skladno izražavanje i jasno uobličene misli uz manje stilske nedostatke(bombastičnost, razlivenost, pretrpanost...). |
PRAVOPIS |
Učenik čini dvije pravopisne pogrješke u primjeni pravopisnih pravila. |
SLOVNICA |
Učenik čini dvije slovničke pogrješke u pisanju riječi i rečenica. |
ČITLJIVOST I UREDNOST |
Sastavak je pisan pisanim slovima uredan je i čitljiv. |
OCJENA
|
ODLIČAN |
SADRŽAJ |
Učenik oblikuje sadržaj u cijelosti, zanimljivo i originalno. |
KOMPOZICIJA |
Kompozicijski model učenik dosljedno provodi ili ima drugu originalnu shemu kompozicije. |
STIL |
Stil u potpunosti usklađuje sa sadržajem. Učenik pokazuje bogatstvo rječnika, raznovrsnu primjenu izražajnih sredstava kao i uporabu različitih riječi koje služe za pojačavanje dojma. |
PRAVOPIS |
Pravopisno potpuno točno učenik oblikuje školsku zadaću. |
SLOVNICA |
Slovnički potpuno točno učenik oblikuje školsku zadaću uz toleranciju jedne pogrješke. |
ČITLJIVOST I UREDNOST |
Učenik je u cijelosti sastavak napisao pisanim slovima, vrlo uredno i čitljivo. |