« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Raspored zvonjenja
PRIJE PODNE
1. 8:00 - 8:45
2. 8:50 - 9:35
veliki odmor 9:35 - 9:45 - podjela hrane za učenike od 1. - 4. razreda
3. 9:45 - 10:30
veliki odmor 10:30 - 10:40 - podjela hrane za učenike od5. - 8. razreda
4. 10:40 - 11:25
5. 11:30 - 12:15
6. 12:20 - 13:05
POSLIJE PODNE
1. 13:15 - 14:00
2. 14:05 - 14:50
veliki odmor 14:50 - 15:05
3. 15:05 - 15:50
4. 15:55 - 16:40
5. 16:45 - 17:30
6. 17:35 - 18:20
Školovanje djece s posebnim odgojno – obrazovnim potrebama u Hrvatskoj se odvija u redovnim osnovnim školama te u posebnim odgojno – obrazovnim ustanovama.
U nastavku ćemo se osvrnuti na oblik školovanja u redovnim osnovnim školama, načinima integracije i vrstama programa.
Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (NN 07/2008) i Pravilnikom o osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju (NN 23/91) uređuju se oblici integracije učenika s posebnim odgojno – obrazovnim potrebama u redovne osnovne škole pa tako govorimo o potpunoj ili djelomičnoj integraciji.
Potpuna integracija (čl. 4 Pravilnika) se ostvaruje uključivanjem učenika s posebnim potrebama u redovni razredni odjel gdje učenik savladava redovni program uz primjenu individualiziranih postupaka u radu ili prilagođeni program. Učenik cijelo vrijeme boravi u razredu s vršnjacima i poučava ga učitelj te ima pravo na posebnu dodatnu pomoć defektologa edukacijsko – rehabilitacijskog profila.
Djelomična integracija (čl.7. Pravilnika) se provodi za učenike sa značajnim teškoćama (npr. laka mentalna retardacija) na način da učenik dio nastavnih sadržaja (najčešće obrazovne predmete) savladava u posebnom razrednom odjelu, a dio u matičnom razredu. Posebne razredne odjele vodi defektolog – učitelj (svaka škola nema takvog stručnjaka, pa je potrebna provjera u školi prije upisa jer je poželjno da polaznici ovakva oblika školovanja budu upisani u školu u kojoj već postoje posebne skupine).
Prilagođeni program je oblik programa kojeg učenik savladava unutar potpune odgojno – obrazovne integracije. Ovakav program je prilagođen učeniku, njegovim «jakim» stranama odnosno sposobnostima, onome što može uz uvažavanje teškoća, onoga što ne može kao ostali učenici u razredu. Prilagođeni program izrađuje učitelj u suradnji s defektologom na početku svake školske godine, tijekom godine se može mijenjati i nadopunjavati. Na kraju školske godine potrebno je izraditi izvješće o uspješnosti učenika. Program se može prilagoditi iz svih ili samo iz pojedinih obrazovnih predmeta.
Redovni program s individualiziranim pristupom i postupcima se odnosi na primjenu onih metoda i sredstava koji podupiru posebne edukacijske potrebe djeteta. Sadržaj redovnog programa se ne «smanjuje», individualiziraju se samo postupci i zahtjevi i to najčešće : zahtjevi s obzirom na samostalnost učenika, zahtjevi s obzirom na vrijeme rada, zahtjevi s obzirom na način rada, zahtjevi s obzirom na provjeravanje te zahtjevi s obzirom na aktivnost.
Učenici s posebnim odgojno – obrazovnim potrebama se ocjenjuju ocjenama od 1 – 5. Učitelji prilikom ocjenjivanja koriste Naputak o praćenju i ocjenjivanju učenika s teškoćama u razvoju u osnovnoj i srednjoj školi (Glasnik Ministarstva prosvjete i športa RH, 4/1996).
Učenik s posebnim odgojno – obrazovnim potrebama koji je završio redovnu osnovnu školu ima pravo na nastavak školovanja u redovnim srednjim školama prema postojećem interesu i njegovim posebnim edukacijskim potrebama. Učenik ostvaruje pravo upisa temeljem Rješenja o primjerenom obliku školovanja te Mišljenja službe za profesionalno usmjeravanje i naobrazbu Zavoda za zapošljavanje.
Više o ovoj temi saznajte u prezentaciji u prilogu ili u razgovoru sa školskom defektologinjom.