« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Raspored zvonjenja
PRIJE PODNE
1. 8:00 - 8:45
2. 8:50 - 9:35
veliki odmor 9:35 - 9:45 - podjela hrane za učenike od 1. - 4. razreda
3. 9:45 - 10:30
veliki odmor 10:30 - 10:40 - podjela hrane za učenike od5. - 8. razreda
4. 10:40 - 11:25
5. 11:30 - 12:15
6. 12:20 - 13:05
POSLIJE PODNE
1. 13:15 - 14:00
2. 14:05 - 14:50
veliki odmor 14:50 - 15:05
3. 15:05 - 15:50
4. 15:55 - 16:40
5. 16:45 - 17:30
6. 17:35 - 18:20
Svaki drugi osnovnoškolac na internetu provede više od sat vremena dnevno, s tim da gotovo 8 posto djece za računalom provede od tri do pet sati, a 5,7 posto njih i više od pet sati. Kada nisu na internetu, djeca najčešće gledaju u ekran televizora ili svog mobitela.
Slobodno vrijeme uz knjigu provodi svega 6,7 posto djece. Pokazala je to anketa koju je u sklopu projekta “Deset dana bez ekrana” na uzorku od 1122 učenika od 5. do 8. razreda u 10 hrvatskih škola provela Udruga za izvannastavne i izvanškolske aktivnosti CINAZ.
Projekt “Deset dana bez ekrana” prvi je put proveden u Francuskoj 2007. godine. U njemu je sudjelovalo 254 djece u dobio od 7 do 12 godina, a ankete provedene prije njegove realizacije pokazale su da su francuska djeca u potpunosti “zarobljena medijima”. Do identičnih iskustava u Hrvatskoj je došla i udruga CINAZ.
- Projekt smo prvi put proveli 2008. godine. U njemu je tada sudjelovalo 22 učenika 8. razreda iz četiri zadarske škole te 25 učenika iz Dugog Sela. Zadatak im je bio 10 dana uz podršku roditelja u potpunosti apstinirati od korištenja sva tri ekrana: kompjutora, televizora, mobitela, što podrazumijeva i drukčiju organizaciju slobodnog vremena. Projekt se pokazao vrlo uspješnim pa smo ga tijekom ove i prošle godine proširili na učenike iz 10 škola - rekao je voditelj projekta prof. dr. Zlatko Miliša, profesor na Sveučilištu u Zadru.
Učenici koji su sudjelovali u projektu svaki su dan vodili dnevnik, kao i njihovi roditelji.
Analiza odgovora pokazala je da su vrijeme koje inače provode na Facebooku, chatu, gledajući televiziju, igrajući igrice i sl., učenici zamijenili kvalitetnijim sadržajima: više su boravili u prirodi, igrali su se s prijateljima i roditeljima, temeljitije su izvršavali svoje školske obveze, a zamijećen je i porast posjeta knjižnicima. Roditelji su primijetili kako su im u vrijeme apstinencije djeca više pomagala u kući. Nekima je tih deset dana proteklo kao od šale, no bilo je i onih koji su se s pred njih postavljenim izazovom teško nosili.