« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Raspored zvonjenja
PRIJE PODNE
1. 8:00 - 8:45
2. 8:50 - 9:35
veliki odmor 9:35 - 9:45 - podjela hrane za učenike od 1. - 4. razreda
3. 9:45 - 10:30
veliki odmor 10:30 - 10:40 - podjela hrane za učenike od5. - 8. razreda
4. 10:40 - 11:25
5. 11:30 - 12:15
6. 12:20 - 13:05
POSLIJE PODNE
1. 13:15 - 14:00
2. 14:05 - 14:50
veliki odmor 14:50 - 15:05
3. 15:05 - 15:50
4. 15:55 - 16:40
5. 16:45 - 17:30
6. 17:35 - 18:20
sanducic-povjerenja@os-mareljkovic-cerna.skole.hr
Sigurno ste primjetili da u našoj školi postoji sandučić povjerenja. Kao što samo njegovo ime govori, on ima veze s nečime što netko želi povjeriti ili s nečim povjerljivim. Dakle, u njega možete ubaciti papirić s porukom koju želite povjeriti nekome i budite sigurni da ćemo vas spremno saslušati i "pružiti vam iskrenu ruku prijateljstva".
Možete nam pisati o svojim problemima i razmišljanjima ili pak postavljati pitanja. Pišite nam ako imate prijedloge ili primjedbe vezane uz školu. Pišite i ako vas muči nešto u životu u školi ili izvan nje. Posebno, prijavite nam ponašanja za koja mislite da nisu u redu i svako nasilničko ponašanje koje doživljavate ili vidite pored sebe.
Znam da želiš biti uspješan učenik. Tko to ne želi? Ako si zadovoljan svojim uspjehom, sve je u redu. Ako nisi, razmisli najprije što je tome uzrok. Znam da uspjeh ovisi o sposobnosti, sreći i raspoloženju učitelja. Ali najviše ovisi o tome koliko i kako učiš. Na sreću ne možeš utjecati. Na raspoloženje učitelja možeš malo utjecati, jer ono ovisi i o tvome ponašanju. Na svoje sposobnosti možeš dosta utjecati jer se one razvijaju ovisno o tome koliko ih koristiš. Sposobnosti se povećavaju čitanjem knjiga, rješavanjem problema, učenjem, bavljenjem sportom. Na to koliko i kako učiš možeš potpuno utjecati.
Uzaludno je mrziti i „analizirati“ sve one za koje misliš da su krivi za tvoj neuspjeh. To ti donosi trenutno olakšanje. Okrivljujući druge, skidamo krivicu sa sebe. To je lakše nego se primiti knjige. Međutim, jedini način da popraviš ocjene je: UČITI VIŠE I BOLJE. Ti odlučuješ što ćeš, kada i kako učiti i zbog toga si sam odgovoran za svoj uspjeh.
Stoga ti ovdje nudimo upute o načinu koji se pokazao korisnim. Ako ih svakodnevno budeš slijedio, čak i onda kada ti se baš i ne da učiti, sigurni smo da ćeš postići uspjeh kakav želiš.
GDJE UČITI?
Pobrini se da tvoj prostor za učenje bude mirno mjesto gdje te nitko neće ometati. Možeš postaviti osobni natpis NE OMETAJkako bi ostalima dao/la do znanja da radiš. Uvijek uči na istom mjestu(bit ćeš spremniji/a za rad) .Ne preporučujem ti učenje na krevetu jer ćeš početi misliti o spavanju i uskoro... zzzz.
Mjesto za učenje mora biti tvoj radni kutak koji je čist, uredan, dobro osvijetljeniprozračen. Svjetlo ne smije biti ni preslabo - da ne zaspiš, ni prejako – da ne postane prenaporno za tvoje oči. Bez TV-a.
Na stolu drži samo one bilježnice i knjige koje ti trebaju za učenje. Dobro je da ti se na stolu nalazi sat i kalendarkako bi lakše organizirao/la vrijeme koje ti stoji na raspolaganju za učenje pojedinih predmeta. Na zid stavi pločicu na koju ćeš lijepiti razne papiriće - podsjetnike.
KADA UČITI?
Ovo je jedno od najkritičnijih pitanja. Točan odgovor svakako ne glasi ujutro, popodne ili navečer. Stoga je odlično pravilo da učiš kada si odmoran/na i dobre volje.Učenjem iz dana u dan na istom mjestu i u približno vrijeme stvara se navika učenja. Počni s učenjem tek od 30 do 90 minuta NAKON obroka.
KOLIKO UČITI?
U komadu uči od 30 do 40 minuta, ne duže bez pauze. Za vrijeme pauze makni se od mjesta na kojem učiš (npr. ako je to soba, izađi u kuhinju ili dvorište) i nemoj razmišljati o učenju, već o nečem sasvim drugom. Nemoj učiti pola sata prije odlaska na spavanje. Provedeš li prije spavanja pola sata slušajući glazbu, gledajući televiziju ili ……, lakše ćeš se opustiti i povećati vjerojatnost za miran san.
PLANIRANJE UČENJA
Organiziraj vrijeme. Napravi stalan raspored vremena za učenje, odmor i ostale aktivnosti.
NAPRAVI TJEDNI I DNEVNI PLAN. Lako je stići sve što naumiš ako slijediš svoj dnevni raspored. Prvo upiši sve svoje svakodnevne obvezne aktivnosti(satove u školi, nogometne treninge, satove u glazbenoj školi). Zatim ostavi vrijeme za učenje i domaću zadaću. Dodaj svoje dnevne aktivnosti(obroke, spavanje, kućne poslove). Upiši svoje osobno vrijeme (TV, igra, odmaranje). Prati je li plan realan (moguć, ostvariv) promijeni ga ako vidiš da nije ostvariv.
Stavi taj plan na vidljivo mjesto kraj radnog stola da ti svaki dan služi kao podsjetnik.
ŠTO PRVO UČITI?
Prvi dio vremena predviđenog za učenje utroši na ponavljanje gradiva koje se tog dana obrađivalo u školi, napiši zadaće, provjeri i po potrebi dopuni bilješke s nastave. Gradivo ćeš najbolje naučiti dok je još svježe, dok ti “zvoni” u ušima (a ne kad prođe nekoliko tjedana). Ako si u školi slušao/la ( i čuo/la) što učitelj govori (slušati i čuti nije isto) odradio/la si već pola posla. Nakon toga uči “za sutra” (to je zapravo ponavljanje onoga što si već naučio/la. )
Svaki dan odredi redoslijed učenja (teže gradivo uči dok si svjež/a i odmoran/a, a lakše ostavi za kraj).Teže predmete bolje uči raspodijeljeno tijekom nekoliko dana u tjednu, nego da jedan dan učiš nekoliko sati. Isto vrijedi i kada ponavljaš za kontrolni rad.
Ne uči jedan za drugim predmete koji su po gradivu slični(npr. povijest i zemljopis) jer će se naučeno vjerojatno pomiješati. Kada učiš više predmeta dnevno, između njih napravi kraću stanku.
U školi možeš puno naučiti i za vrijeme provjeravanja znanja ako pratiš pitanja nastavnika i odgovore učenika. To ti skraćuje vrijeme učenja kod kuće.
KAKO UČITI?
Od tebe se očekuje da se prvo odmoriš i nešto pojedeš kako bi mogao/la prionuti na posao. Kad to obaviš, uzimaš svoj unaprijed pripremljeni dnevni plan učenja i krećeš! Slijede koraci pri učenju:
1. KORAK • Preleti kroz tekst. Pročitaj naslove, podnaslove, pregledaj slike, tablice, grafikone. Važno je da dobiješ uvid u ono što te čeka.
2. KORAK • Pročitaj tekst.Pročitaj tekst više puta i pri tome podcrtavaj (ako se radi o tvojoj knjizi koju ne moraš vratiti na kraju godine), radi bilješke i sažetke. Označi nove riječi i glavne misli, pronađi glavnu ideju u svakom odlomku i svojim riječima napiši kratku verziju pročitanog.
3. KORAK • Ponovi svojim riječima bez gledanja u knjigu.
4. KORAK • Ponovno pročitaj.
5. KORAK • I prije učenja novog gradiva, i poslije, i uvijek i stalno PONAVLJAJ, PONAVLJAJ, PONAVLJAJ, PONAVLJAJ!
Koliko god si nešto izvrsno naučio/la zaboravit ćeš ako ne ponavljaš!
ODMOR OD UČENJA
Učenje je ponekad naporno. Odmori se kad osjetiš umor, ali ne prekidaj često učenje. Neka to bude 5 – 10 minuta, jer nakon većih odmora potrebno je i duže vrijeme za ponovno zagrijavanje za učenje. Kad završiš s učenjem, NAGRADI SE(npr. čokoladom, igrom, gledanjem TV-a).
RAZUMIJEVANJE
Pronađi smisao u onome što učiš, budi znatiželjan/na, pitaj se: Zašto mi je ovo znanje potrebno? Gdje to mogu koristiti? Tek kada znaš zašto nešto učiš, učenje dobiva smisao.
Razumijevanje olakšava učenjejer ga čini zanimljivim. Razumjeti informaciju znači dovesti u vezu s onim što već znaš.
Ako nešto ne razumiješ, potraži objašnjenje u enciklopediji, rječniku ili pitaj nekoga tko zna. Znati učiti znači i znati uspješno se služiti udžbenicima, ali i priručnicima, leksikonima, tablicama, shemama, grafikonima, internetom…
ZABORAVLJANJE
Nakon učenja dolazi do zaboravljanja. To je normalna pojava. Zaboravljanje je najveće odmah poslije učenja. Već nakon dvadesetak minuta zaboravi se gotovo pola naučenoga. Zato treba “napasti” zaboravljanje čim prije, i to ponavljanjem. Ako ti neki podatak prođe glavom samo jednom, vjerojatno neće ostati dugo u pamćenju. No ako s njim nešto radiš, npr. razmišljaš, pišeš, ponavljaš…podebljao si trag pamćenja i bit će ga teže izbrisati.
BITI USPJEŠAN
Puno je razloga zbog kojih netko ne uspijeva postići željeni rezultat. Mnogi učenici ne uspijevaju zbog straha od ispitivanja, zbog pritiska koji osjećaju uslijed velikih očekivanja roditelja (ponekad i učitelja, a i samih sebe). Neki ne znaju kako učiti…
Loša ocjena ne znači da si loš ili nesposoban, već je informacija o tome da se taj put možda nisi dovoljno potrudio/la. A ako si učio/la, dao sve od sebe, a rezultat ipak nije onakav kakav želiš, potraži savjet roditelja, učitelja ili pedagoginje.