« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Raspored zvonjenja
PRIJE PODNE
1. 8:00 - 8:45
2. 8:50 - 9:35
veliki odmor 9:35 - 9:45 - podjela hrane za učenike od 1. - 4. razreda
3. 9:45 - 10:30
veliki odmor 10:30 - 10:40 - podjela hrane za učenike od5. - 8. razreda
4. 10:40 - 11:25
5. 11:30 - 12:15
6. 12:20 - 13:05
POSLIJE PODNE
1. 13:15 - 14:00
2. 14:05 - 14:50
veliki odmor 14:50 - 15:05
3. 15:05 - 15:50
4. 15:55 - 16:40
5. 16:45 - 17:30
6. 17:35 - 18:20
sanducic-povjerenja@os-mareljkovic-cerna.skole.hr
Sigurno ste primjetili da u našoj školi postoji sandučić povjerenja. Kao što samo njegovo ime govori, on ima veze s nečime što netko želi povjeriti ili s nečim povjerljivim. Dakle, u njega možete ubaciti papirić s porukom koju želite povjeriti nekome i budite sigurni da ćemo vas spremno saslušati i "pružiti vam iskrenu ruku prijateljstva".
Možete nam pisati o svojim problemima i razmišljanjima ili pak postavljati pitanja. Pišite nam ako imate prijedloge ili primjedbe vezane uz školu. Pišite i ako vas muči nešto u životu u školi ili izvan nje. Posebno, prijavite nam ponašanja za koja mislite da nisu u redu i svako nasilničko ponašanje koje doživljavate ili vidite pored sebe.
Uspješno roditeljstvo preduvjet je kvalitetnog usmjeravanja i podrške za dijete!!
Biti roditelj nije lako i znači preuzeti odgovornost za zdravlje i dobrobit druge osobe. Biti odgovoran roditelj znači vlastiti život i život svoje djece usmjeravati ka cilju postizanja uspješnog obiteljskog tima.
Polazne osnove
Temeljne spoznaje uspješnog roditeljstva su:
1. Budite sigurni da nema „SAVRŠENOG RODITELJA“.
2. Ne postoji samo jedan, „PRAVI NAČIN“, odgajanja djeteta / djece.
3. Ali ima načina kada odgoj djeteta / djece može biti lakši, manje naporan i uspješniji.
Odgoj djece je najuspješniji kad se zasniva na dobroj MEĐUSOBNOJ KOMUNIKACIJI
(povjerenju bez prisile ili tzv. pozitivnoj stezi).
· TREBA VJEROVATI DA DJECA ŽELE KOMUNICIRATI.
· TREBA SLUŠATI DJECU.
· RAZGOVARATI S NJIMA O TOME ŠTO ŽELIMO DA UČINE I ZAŠTO.
· POVUĆI JASNE GRANICE PONAŠANJA.
· BITI ČVRSTI I DOSLJEDNI KAO RODITELJI.
· MEĐUSOBNE NESUGLASICE (DIJETE-RODITELJ) TREBA SMATRATI PRILIKAMA
DA SE RAZVIJAJU VJEŠTINE ZA RJEŠAVANJE PROBLEMA.
· IMAJTE U VIDU: TJELESNO ILI VERBALNO KAŽNJAVANJE MOŽE BOLJETI ČITAV
ŽIVOT. UMJESTO „PLJUSKE“ TREBA NAĆI NEKA DRUGA RJEŠENJA. PLJUSKA NE
PRESTAJE BOLJETI KAD PRESTANE FIZIČKA (TJELESNA) BOL.
Djeca uživaju kad im se pokloni PUNO PAŽNJE.
Što činiti da bi djeca dobila Vašu punu pažnju?
· PRIMJETITE DOBRO PONAŠANJE SVOG DJETETA.
· SASLUŠAJTE DIJETE. AKTIVNO SLUŠANJE JE VJEŠTINA KOJU TREBA RAZVIJATI.
· DAJTE DJETETU PRILIKU DA IZRAZI SVOJE OSJEĆAJE. GOVORITE I
RAZGOVARAJTE O NJIMA (OSJEĆAJIMA).
· NEKA VAM PORUKE BUDU JASNE.
· OBJASNITE RAZLOGE ZA SVOJU ODREĐENU ODLUKU.
· OHRABRITE DIJETE DA, ŠTO VIŠE, SAMOSTALNO NALAZI RJEŠENJA SVOJIH
PROBLEMA. JEDAN OD TEMELJNIH CILJEVA ODGOJNOG PROCESA JE POMOĆI IM
DA UČINE SAMI.
· ZAPAMTITE DA JE I VAŠE DIJETE OSOBA.
· BUDITE REALNI U SVOJIM OČEKIVANJIMA.
· RADITE I SAMI ONO ŠTO ZAHTIJEVATE OD DJETETA.
· NEMOJTE SE BOJATI PREGOVARATI S DJETETOM.
· ČUVAJTE SE SLIJEDEĆE KOMBINACIJE: „DOBAR SAVJET DJETETU UZ LOŠ
OSOBNI (RODITELJSKI) PRIMJER U ŽIVOTU.“
Komunicirate s djetetom. Komunikacija je KLJUČ USPJEŠNOG ODGOJA.
· KAD NEŠTO TRAŽITE OD DJETETA, UČINITE TO KRATKO I JASNO.
· NE TRAŽITE VIŠE OD JEDNE STVARI ODJEDNOM.
· SVOME DJETETU JASNO POKAŽITE ŠTO OD NJEGA OČEKUJETE.
· U SVOJIM OČEKIVANJIMA BUDITE REALNI, VODEĆI BRIGU O DOBI I
MOGUĆNOSTIMA DJETETA.
· U VAŠIM ZAHTJEVIMA NEKA PRETEŽE RIJEČ „UČINI TO“, A NE „NEMOJ TO
UČINITI.“
· NE PRIJETITE DJETETU NAKNADNOM KAZNOM, KAO NPR. „KAD TI OTAC DOĐE
KUĆI… I SLIČNO.“
· PRI POSTAVLJANJU ZAHTJEVA KORISTITE RIJEČI „KADA“ I „TADA“ (uzročno –
posljedična veza).
Nemojte zaboraviti na POHVALE I NAGRAĐIVANJA DJETETA
· NEKA NAGRADA BUDE U SKLADU S PONAŠANJEM ILI DJELOM (UČINJENIM)
DJETETA.
· NAGRADITE DIJETE ODMAH.
· NAGRADA DJETETU JE I SMIJEŠAK, VAŠ IZRAZ OČIJU, POKAZIVANJE
ODUŠEVLJENJA TE ODGOVARAJUĆE RIJEČI.
· UČINITE DA NAGRADA BUDE I IZLAZAK U ŠETNJU, NA IZLET, A NE SAMO NEKI
PREDMET (KUPLJENJA IGRAČKA) ILI SLATKIŠI.
· UZ VERBALNU POHVALU NAGRAĐUJTE DIJETE I RODITELJSKIM POLJUPCEM.
· JASNO POKAŽITE ZA ŠTO STE GA NAGRADILI, KAKO BI DIJETE LAKŠE
RAZUMJELO I PAMTILO SVOJE TAKVO (USPJEŠNO) PONAŠANJE.
· POHVALA NEKA BUDE POZITIVNA, BEZ REZERVE, IRONIJE ILI SARKAZMA.
· NE ŠTEDITE NA POHVALAMA KAD SE DIJETE DOBRO PONAŠA, NE ČUVAJTE
POHVALE I NAGRADE SAMO ZA „IDEALNA PONAŠANJA“.
· U NAGRAĐIVANJU, KAO OPĆENITO U ODGOJU, BUDITE DOSLJEDNI.
· NAGRADITE, KADA TO PRILIKE DOPUŠTAJU, I PRED DRUGIM OSOBAMA.
· NE PODMIĆUJTE DIJETE. NJEGOVO LOŠE (NEPRIHVATLJIVO) PONAŠANJE TIME
NEĆETE OTKLONITI.
· U „TEŽE ODGOJIVE (ZAHTJEVNIJE) DJECE“ INTENZIVIRAJTE POHVALE I
NAGRAĐIVANJA.
· POKAŽITE DJETETU KAKO DA SE I SAMO NAGRADI ZA ODGOVARAJUĆE
PONAŠANJE.
Možemo uspjeti – odgojitelji / učitelji i roditelji prvenstveno kroz suradnju na partnerskim
odnosima, svjesni kako su roditelji prvi i najvažniji odgojitelji vlastite djece.
· DOK RAZGOVARATE, SJEDNITE ILI ČUČNITE DA BI BILI U ISTOJ RAZINI (VISINI)
S DJETETOM.
· DOK IZNOSITE ZAHTJEVE, NJEŽNO PRIMITE DIJETE ZA RAMENA ILI RUKE.
· GLEDAJTE DIJETE RAVNO U OČI.
· GOVORITE ČVRSTIM, JASNIM I MIRNIM GLASOM.
· NEK VAM, DOK GOVORITE, IZRAZ LICA BUDE OZBILJAN.
· AKO JE MOGUĆE, NEK VAM PODRŠKU PRUŽI JOŠ JEDNA OSOBA (SUPRUŽNIK).
· JASNO DAJTE DJETETU DO ZNANJA KAKO OČEKUJETE DA VAS SLUŠA, KAKO
ĆETE I VI NJEGA SLUŠATI.
· POSLUŠAJTE DJETETOV ODGOVOR / MIŠLJENJE I POZORNO GA RAZMOTRITE.
· DAJTE DJETETU DOVOLJNO VREMENA DA IZVRŠI POSTAVLJENI / DOGOVORENI
ZADATAK.
· POHVALITE DJETETOVU SURADNJU ILI MU OBJASNITE POSLJEDICE
NESURADNJE, ALI BEZ PRIJETNJI.
· PODSJETITE ILI UPOZORITE DIJETE NA ONO ŠTO BI MU MOGLO POMOĆI U
IZVRŠENJU DOGOVORENOG.
· ŠPOTIČITE DIJETE NA PONAŠANJE KOJE RAZVIJA VJEŠTINE SAMOSTALNOG
RJEŠAVANAJ PROBLEMA.
· UOČAVAJTE DJETETOVE DAROVE (TALENTE) I POTIČITE IH, KROZ SURADNJU S
ODGOJITEJIMA / UČITELJIMA, U OBITELJSKOM OKRUŽENJU.