« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Raspored zvonjenja
PRIJE PODNE
1. 8:00 - 8:45
2. 8:50 - 9:35
veliki odmor 9:35 - 9:45 - podjela hrane za učenike od 1. - 4. razreda
3. 9:45 - 10:30
veliki odmor 10:30 - 10:40 - podjela hrane za učenike od5. - 8. razreda
4. 10:40 - 11:25
5. 11:30 - 12:15
6. 12:20 - 13:05
POSLIJE PODNE
1. 13:15 - 14:00
2. 14:05 - 14:50
veliki odmor 14:50 - 15:05
3. 15:05 - 15:50
4. 15:55 - 16:40
5. 16:45 - 17:30
6. 17:35 - 18:20
sanducic-povjerenja@os-mareljkovic-cerna.skole.hr
Sigurno ste primjetili da u našoj školi postoji sandučić povjerenja. Kao što samo njegovo ime govori, on ima veze s nečime što netko želi povjeriti ili s nečim povjerljivim. Dakle, u njega možete ubaciti papirić s porukom koju želite povjeriti nekome i budite sigurni da ćemo vas spremno saslušati i "pružiti vam iskrenu ruku prijateljstva".
Možete nam pisati o svojim problemima i razmišljanjima ili pak postavljati pitanja. Pišite nam ako imate prijedloge ili primjedbe vezane uz školu. Pišite i ako vas muči nešto u životu u školi ili izvan nje. Posebno, prijavite nam ponašanja za koja mislite da nisu u redu i svako nasilničko ponašanje koje doživljavate ili vidite pored sebe.
SMETNJU JE VAŽNO UOČITI ŠTO RANIJE
Dijete s posebnim potrebama je svako ono dijete koje se razlikuje od prosječnog u:
1. senzornim sposobnostima (oštećenja vida, sluha)
2. komunikacijskim sposobnostima (uključujući teškoće u učenju i govorne smetnje)
3. intelektualnim sposobnostima (pažnja, pamćenje, opažanje, zaključivanje, rješavanje problema)
4. socijalnom ponašanju i emocionalnom doživljavanju
5. tjelesnim osobinama
U novije se vrijeme na pojedine vrste posebnosti ne gleda kao na zauvijek određene datosti, nego se smatra da se pažljivim pristupom i što ranijim uočavanjem pojedinih teškoća neke od smetnji i uzroka odstupanja mogu znatno ublažiti ili posve ukloniti. Promjene u shvaćanjima pojedinih vrsta smetnji dovele su i do drukčijeg načina razvrstavanja djece prema pojedinim kategorijama. Mnoga djeca koja bi prije bila svrstana u kategoriju blage intelektualne zaostalosti, sada se prepoznaju kao učenici s posebnim teškoćama u učenju. Kada je riječ o tjelesnoj invalidnosti i senzornim smetnjama, danas se evidentira veći broj višestrukih smetnji, a smanjuje se broj tjelesno invalidnih osoba.
Smetnju je važno uočiti što ranije. Problem može nastati ako roditelj smetnju ne želi uočiti, pa se ona snimi tek kad dijete krene u vrtić ili čak u školu. Naime, roditelju se teško pomiriti s činjenicom da mu dijete ''nije normalno'', pa i ono što vidi – zapravo ne vidi. Kada stvari uzmu toliko maha da ih se više ne može ne vidjeti, umjesto u traženje najbolje pomoći (ili paralelno s time) u mnogim obiteljima počnu međusobna optuživanja. A ono što dijete treba – svako dijete, a pogotovo ono posebno – jest ljubav, u beskrajnim količinama. To je jedini jezik koji razumiju čak i oni koji ne znaju uzvratiti na isti način.
Kad god je to moguće, djeca sa smetnjama u razvoju ostaju u sustavu redovitog školstva. Žalosno je pritom da takva djeca vrlo često imaju jako nizak socijalni status u razredu. Drugim riječima, druga ih djeca ne vole – s jedne strane zato što učitelj takvoj djeci nužno mora posvećivati više pažnje, pa su ljubomorni, a s druge strane jer kopiraju često negativan stav svojih, blago rečeno, netolerantnih roditelja.
Mnogi roditelji djeteta s posebnim potrebama upadaju u zamku pretjerane popustljivosti i zaštite. Posvećuju mu se u mjeri da zanemare sve ostalo: sebe i sve oko sebe, pri čemu obično najviše stradaju ostali članovi obitelji. Nije rijetkost da takvo iskušenje slomi obitelj.
Izdvajanje djece s većim smetnjama u posebne ustanove je teško, ali nekad i jedino moguće rješenje, kako bi se radeći prema posebnom programu zadovoljile njihove potrebe. Takvih ustanova nema previše i djeca su u njima smještena internatski – dolaze iz različitih krajeva. U boljim ih varijantama roditelji odvode kući za vikend, a u onim najcrnjima zaborave na njih jer ih se srame.
Naravno, vrlo je lako optužiti roditelje za nebrigu i napuštanje posebne djece, no odgoj takvog djeteta može doista biti mukotrpna borba – izazov i iskušenje za koje jednostavno nisu svi spremni, ma koliko inače bili
'' dobri ljudi ''.