Dragi roditelji i učenici,
polazak djeteta u školu predstavlja veliku promjenu u životu djeteta, ali i ostatka obitelji.
Poznato je da je obitelj najvažniji čimbenik u razvoju emocionalnih i socijalnih sposobnosti djeteta. Dijete kojem je posvećena potrebna pažnja i koje se unutar obitelji osjeća prihvaćenim, lakše će se prilagoditi na nove i nepoznate situacije te ih savladati.
Djetetu je važno dati priliku i ostaviti mogućnost da uči na vlastitim iskustvima čime će steći samosvijest, ali i samostalnost što je u konačnici potrebno i za uspješno školovanje.
Vještine čitanja i pisanja jesu važne, no ne i najvažnije, njih djeca u pravilu vrlo brzo usvajaju. Puno je važnije prilagoditi se, biti discipliniran, ali i uporan i koncentriran, spreman na suradnju uz poštovanje osoba oko sebe. Tako će djeca čiji roditelji vjeruju u njihove sposobnosti te im pružaju podršku, ohrabruju ih i podržavaju, više profitirati. Djecu je potrebno naučiti da je za svaki uspjeh potrebno uložiti određeni trud. Prihvaćanje neuspjeha, pravo na greške i strpljivost su kvalitete koje će djetetu pomoći u savladavanju školskih obaveza.
Obitelj koja dijete potiče da ispituje i istražuje, usvaja nova znanja i svladava prepreke djeluje motivirajuće na djetetove radne navike. Ipak, o samom će djetetu i njegovim interesima ovisiti što će i koliko naučiti, jer ne reagiraju sva djeca jednako na podražaje. Djeca se razvijaju individualno, uz različite razvojne mogućnosti pa tako u različito vrijeme mogu pokazati određene sposobnosti u odnosu na drugu djecu. Dijete koje kreće u školu treba poticati u razvoju samostalnosti i odgovornosti kako bi lakše izvršavalo svoje obaveze i usvojilo radne navike koje će prerasti u rutine.
Dijete će se lakše snalaziti u svojim obavezama ako ga se uputi da samostalno obavlja aktivnosti, za koje je ono u toj dobi sposobno, npr. da dovodi u red svoj «radni» prostor, da brine o svojim stvarima i sl. Dijete ne treba plašiti školom i obavezama, nego ga pripremiti za tu realnost.
Kako bi kod svojega djeteta poticali i emocionalnu inteligenciju potrebno je s djetetom o tome razgovarati, poticati dijete da govori o situacijama u kojima se našao – podučavati ga o emocijama i izborima koje činimo;. za svaki osjećaj razgovarajte s djetetom kada se ono tako osjećalo, koja je to bila situacija. Dijete može i nacrtati jednu od situacija koje se sjetilo i ispričati priču na temelju tog crteža ili napraviti slikovnicu. Emocionalni razvoj potičemo i društvenim igrama u kojima postoje pravila i u kojima je potrebno nositi se s gubitkom, ljutnjom i sl.
Sretno svim upisnicima i njihovim roditeljima, veselimo se učenju i druženju s vama!
Stručna služba škole
NAPOMENA
Popis učenika po razredima nalazi se na vratima ulaza u školu, a popis potrebnog pribora u privitku.