preskoči na sadržaj

Osnovna škola Vladimir Deščak

Login
Raspored školskog zvona

                  

Školski dokumenti

 

Prijevoz školskim autobusom

Priloženi dokumenti:
VOZNI RED SKOLSKOG AUTOBUSA.pdf

Tražilica
Korisni linkovi

 

 

 

Kalendar
« Prosinac 2023 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Školski kalendar rada

 

DRŽAVNI PRAZNICI TIJEKOM ŠKOLSKE GODINE 2023./2024.

1. studenog (srijeda) – Svi sveti
18. studenog (subota) – Dan sjećanja na žrtve Domovinskog rata i Dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje
25. prosinca (ponedjeljak) – Božić
26. prosinca (utorak) – Sveti Stjepan
1. siječnja (ponedjeljak) – Nova godina
6. siječnja (subota) –  Sveta tri kralja
31. ožujka (nedjelja) – Uskrs
1. travnja (ponedjeljak) – Uskrsni ponedjeljak
1. svibnja (srijeda) – Praznik rada
30. svibnja (četvrtak) – Dan državnosti
30. svibnja (četvrtak) – Tijelovo
22. lipnja (subota) – Dan antifašističke borbe

      

   

   

   

ZANIMLJIVOSTI

https://office365.skole.hr/

Što je biblioterapija?

Biblioterapija je poznata kao disciplina još iz antičkog doba. Čitaonica u Thebesu u Grčkoj nosila je naziv „Mjesto zacjeljivanja duše“. Također je u St. Gallenu u Švicarskoj srednjovjekovna samostanska knjižnica imala sličan naziv – „Ormarić duše“. U odnosu na utjecaj književnosti na pojedinca, Aristotel je uveo pojam katarze te je smatrao kako je književnost i svojevrsno terapeutsko sredstvo.

Vrijeme u kojemu živimo izuzetno je izazovno za naš osobni mir, način na koji komuniciramo vlastite misli, osjećaje i stanja u kojima se ponekad nalazimo. Sa svih strana pristižu nam razne informacije i sadržaji, živimo vrlo užurbanim životom te pri tome zaboravljamo zastati, umiriti svoje misli i osjećaje, uobličiti ih u riječi i prenijeti željenu poruku u svoju okolinu.

Biblioterapija ili terapijsko čitanje može se koristiti u radu s učenicima na način da se čitaju tekstovi čija tematika potiče izražavanje osjećaja i misli, a koji imaju poruku iz koje učenici mogu naučiti svladati određene vještine korisne za svakodnevne životne situacije. Na primjer, čitajući priču "Gospođica Hoću" učenici uče o asertivnosti, dok čitajući priču "Miš lavljeg srca" učenici uče kako skupiti hrabrosti unatoč osjećaju straha. 

Čitanje/slušanje književnog teksta služi kao podloga za razgovor prilikom kojega učenici mogu izraziti svoje misli i osjećaje te poslušati različita stajališta u odnosu na istu temu, događaj ili postupak lika iz djela. Govoreći o likovima iz književnog djela, učenici imaju priliku izraziti se iz perspektive 3. osobe te tako moći hrabrije i bez suzdržavanja iznositi vlastite misli i osjećaje. 
Čitanje poboljšava kvalitetu života svakog pojedinca, ali i društva na način da obogaćuje rječnik, razvija maštu, potiče razmišljanje te razumijevanje sebe i drugih, nudi informaciju i znanje, opušta i umiruje, utječe na razvoj samopouzdanja, uspješnije komunikacije i tolerancije.

S obzirom na različite učinke koje čitanje ima na čitatelja, definirano je pet vrsta čitanja:

  • korisno čitanje (to je čitanje u kojem čitatelj nešto nauči),
  • prestižno čitanje (čitanje koje utječe na ugled i samopoštovanje čitatelja),
  • potkrijepljeno čitanje (čitanje koje uključuje čitateljeva osobna gledišta, a i odnose),
  • estetsko čitanje (čitatelj doživljava ljepotu s obzirom na estetski učinak) i
  • opuštajuće čitanje (čitanje za odmor i razonodu).

Okviru biblioterapije pripadaju prestižno i potkrijepljeno čitanje.

Više o biblioterapiji možete pročitati u priloženim dokumentima.

Kako provodimo biblioterapiju?

Učenicima se čita odabrani književni tekst prilagođen uzrastu i temi koja zanima učenike. Nakon čitanja teksta učenici iznose svoje dojmove, misli i osjećaje, slušaju jedni druge i zajednički otkrivaju što mogu naučiti iz pročitane priče. Učenici povezuju temu sa svojim životima, sličnim situacijama u kojima su se našli te pronalaze načine za rješavanje neželjenih životnih situacija pomoću naučenoga iz pročitanog književnog teksta.

Jedna od aktivnosti za provođenje biblioterapije je Knjižna ljekarna o kojoj možete pročitati više u lijevom izborniku.

preskoči na navigaciju