1.a | 1.b | 1.c | |
2.a | 2.b | 2.c | |
3.a | 3.b | 3.c | |
4.a | 4.b | 4.c | |
5.a | 5.b | 5.c | |
6.a | 6.b | 6.c | 6.d |
7.a | 7.b | 7.c | 7.d |
8.a | 8.b | 8.c | 8.d |
PRODUŽENI BORAVAK |
« Prosinac 2023 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
DRŽAVNI PRAZNICI TIJEKOM ŠKOLSKE GODINE 2023./2024.
1. studenog (srijeda) – Svi sveti
18. studenog (subota) – Dan sjećanja na žrtve Domovinskog rata i Dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje
25. prosinca (ponedjeljak) – Božić
26. prosinca (utorak) – Sveti Stjepan
1. siječnja (ponedjeljak) – Nova godina
6. siječnja (subota) – Sveta tri kralja
31. ožujka (nedjelja) – Uskrs
1. travnja (ponedjeljak) – Uskrsni ponedjeljak
1. svibnja (srijeda) – Praznik rada
30. svibnja (četvrtak) – Dan državnosti
30. svibnja (četvrtak) – Tijelovo
22. lipnja (subota) – Dan antifašističke borbe
Biblioterapija je poznata kao disciplina još iz antičkog doba. Čitaonica u Thebesu u Grčkoj nosila je naziv „Mjesto zacjeljivanja duše“. Također je u St. Gallenu u Švicarskoj srednjovjekovna samostanska knjižnica imala sličan naziv – „Ormarić duše“. U odnosu na utjecaj književnosti na pojedinca, Aristotel je uveo pojam katarze te je smatrao kako je književnost i svojevrsno terapeutsko sredstvo.
Vrijeme u kojemu živimo izuzetno je izazovno za naš osobni mir, način na koji komuniciramo vlastite misli, osjećaje i stanja u kojima se ponekad nalazimo. Sa svih strana pristižu nam razne informacije i sadržaji, živimo vrlo užurbanim životom te pri tome zaboravljamo zastati, umiriti svoje misli i osjećaje, uobličiti ih u riječi i prenijeti željenu poruku u svoju okolinu.
Biblioterapija ili terapijsko čitanje može se koristiti u radu s učenicima na način da se čitaju tekstovi čija tematika potiče izražavanje osjećaja i misli, a koji imaju poruku iz koje učenici mogu naučiti svladati određene vještine korisne za svakodnevne životne situacije. Na primjer, čitajući priču "Gospođica Hoću" učenici uče o asertivnosti, dok čitajući priču "Miš lavljeg srca" učenici uče kako skupiti hrabrosti unatoč osjećaju straha.
Čitanje/slušanje književnog teksta služi kao podloga za razgovor prilikom kojega učenici mogu izraziti svoje misli i osjećaje te poslušati različita stajališta u odnosu na istu temu, događaj ili postupak lika iz djela. Govoreći o likovima iz književnog djela, učenici imaju priliku izraziti se iz perspektive 3. osobe te tako moći hrabrije i bez suzdržavanja iznositi vlastite misli i osjećaje.
Čitanje poboljšava kvalitetu života svakog pojedinca, ali i društva na način da obogaćuje rječnik, razvija maštu, potiče razmišljanje te razumijevanje sebe i drugih, nudi informaciju i znanje, opušta i umiruje, utječe na razvoj samopouzdanja, uspješnije komunikacije i tolerancije.
S obzirom na različite učinke koje čitanje ima na čitatelja, definirano je pet vrsta čitanja:
Okviru biblioterapije pripadaju prestižno i potkrijepljeno čitanje.
Više o biblioterapiji možete pročitati u priloženim dokumentima.
Učenicima se čita odabrani književni tekst prilagođen uzrastu i temi koja zanima učenike. Nakon čitanja teksta učenici iznose svoje dojmove, misli i osjećaje, slušaju jedni druge i zajednički otkrivaju što mogu naučiti iz pročitane priče. Učenici povezuju temu sa svojim životima, sličnim situacijama u kojima su se našli te pronalaze načine za rješavanje neželjenih životnih situacija pomoću naučenoga iz pročitanog književnog teksta.
Jedna od aktivnosti za provođenje biblioterapije je Knjižna ljekarna o kojoj možete pročitati više u lijevom izborniku.