1.a | 1.b | 1.c | |
2.a | 2.b | 2.c | |
3.a | 3.b | 3.c | |
4.a | 4.b | 4.c | |
5.a | 5.b | 5.c | |
6.a | 6.b | 6.c | 6.d |
7.a | 7.b | 7.c | 7.d |
8.a | 8.b | 8.c | 8.d |
PRODUŽENI BORAVAK |
« Ožujak 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
DRŽAVNI PRAZNICI TIJEKOM ŠKOLSKE GODINE 2023./2024.
1. studenog (srijeda) – Svi sveti
18. studenog (subota) – Dan sjećanja na žrtve Domovinskog rata i Dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje
25. prosinca (ponedjeljak) – Božić
26. prosinca (utorak) – Sveti Stjepan
1. siječnja (ponedjeljak) – Nova godina
6. siječnja (subota) – Sveta tri kralja
31. ožujka (nedjelja) – Uskrs
1. travnja (ponedjeljak) – Uskrsni ponedjeljak
1. svibnja (srijeda) – Praznik rada
30. svibnja (četvrtak) – Dan državnosti
30. svibnja (četvrtak) – Tijelovo
22. lipnja (subota) – Dan antifašističke borbe
Medijska pismenost – abeceda za 21. stoljeće
Medijska pismenost jedna je od ključnih kompetencija za život i rad u digitalnome medijatiziranom svijetu koji se konstantno ubrzano razvija i mijenja te za aktivno građanstvo i sudjelovanje u društvenim, ekonomskim, kulturnim i demokratskim procesima. Nove medijske i komunikacijske platforme i tehnološka revolucija doveli su do usložnjavanja medijskoga, komunikacijskoga i društvenoga okružja te potrebe za analitičkim i kritičkim čitanjem brojnih istodobnih izvora informacija. Zbog toga je važno građane osnažiti vještinama i znanjem koje će im pomoći da razumiju kako mediji rade, da znaju provjeriti točnost informacija, te da znaju koristiti, kreirati i dijeliti medijske sadržaje i informacije. Posebice je važno vještinama medijske pismenosti učiti djecu i mlade, jer je to i najbolji način zaštite od potencijalno štetnih medijskih sadržaja, dezinformacija i propagande.
Utjecaj medija na živote djece i odraslih nameće potrebu za njihovim boljim razumijevanjem. Što nam mediji donose u život, kako poučiti djecu da ih sigurno koriste i razviju kritičko mišljenje, koja je razlika između medijski posredovane stvarnosti i onoga što mi mislimo da se uistinu događa, zašto mediji nekim temama daju više prostora i vremena, a nekima manje, kako tumačimo oglase, koja je razlika između realityja i igranog programa, kako nastaju medijski sadržaji… samo su neka od pitanja na koja ćemo zajedno s čitateljima tražiti odgovore i promišljanja stručnjaka, roditelja i učitelja.
Navedeni tekst preuzet je s mrežne stranice portala www.medijskapismenost.hr.
Na portalu se nalaze i primjeri dobre prakse iz hrvatskih škola, vrtića i udruga, materijali namijenjeni obrazovnim djelatnicima za održavanje satova medijske pismenosti s djecom i mladima te njihovim roditeljima, savjeti za roditelje kad je riječ o djeci i medijima te provjerene informacije o medijskom obrazovanju, medijima i njihovom utjecaju, kao i novim trendovima i izazovima života u moderno doba.
Dragi učenici, pozivam vas da svoje poznavanje medijske pismenosti produbljujete sadržajima s portala medijskapismenost.hr i to na ovoj poveznici na kojoj se nalaze članci namijenjeni baš za djecu i mlade.
Živimo okruženi ekranima i sve suvremenijom tehnologijom, pa ako je nešto što obuhvaća toooooliko podataka prisutno u našim životima, bilo bi dobro da se informiramo i naučimo kako funkcionira taj virtualni svijet u kojega ulazimo.
Vjerojatno ste se dosad uvjerili da u virtualnom svijetu postoje brojne netočne informacije, manipulacije fotografijama, videima, oglašavanjima i preporukama te da nisu svi korisnici u virtualnom svijetu dobronamjerni. Treba imati na umu da je cilj virtualnog svijeta zarada i predviđanje ljudskog ponašanja.
Budući da je pravo na informaciju jedno od važnih ljudskih prava, pretpostavljam da se slažete da je važno poznavati način na koji funkcioniraju mediji koji su prema određenju prijenosnici informacija.
Informirajmo se te budimo podrška i vodstvo djeci i mladima u virtualnom svijetu!
Medijska je pismenost skup vještina koje nam omogućavaju da analiziramo i propitujemo sadržaje kojima smo izloženi te da procjenjujemo njihovu točnost i pouzdanost izvora. Takav pristup zahtijeva i podržava radoznalost, kreativnost, kritičko mišljenje i stalno propitivanje koje otvara nove prozore u svijet i omogućava promjene sebe, drugih i društva koje nas okružuje. Poticanje i razvijanje medijske pismenosti od najranije dobi neophodno je kako bismo olakšali snalaženje u „moru” informacija i sadržaja (istinitih, lažnih, netočnih, pristranih, s ciljem prikirivenog oglašavanja), kako bismo se osjećali sigurno i zaštićeno u interakciji s medijima, ali i kreirali prostor sigurnosti i za druge korisnike s kojima taj prostor dijelimo.
Navedeni tekst preuzet je iz radnog materijala sa službene stranice portala medijskapismenost.hr/ na kojemu možete pronaći brojne sadržaje, materijale i pomoć pri odgajanju i educiranju djece i mladih u virtualnom svijetu na malim i velikim ekranima okruženi u svakodnevnom životu.
Na portalu postoji posebna rubrika za roditelje kojoj možete pristupiti i putem ove poveznice, a slobodno možete i proučavati radne obrazovne materijale za roditeljske sastanke koji se nalaze na ovoj poveznici.
Ne propustite pogledati Netflixov dokumentarni film "The Social Dilemma" koji uistinu osvještava svojim sadržajem, iznosi svjedočanstva bivših djelatnika velikih platformi kao što su Google, Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest... koji su iz etičkih razloga izašli iz sustava na vrhuncu svoje karijere. Progovaraju o sustavu koji se krije iza virtualnog svijeta, a pomno je planiran kako bi uspio što preciznije kontrolirati svoje korisnike.
Obavezno pogledajte video pod nazivom "Djeca i mobiteli" unutar kojega se nalazi reportaža emisije "Provjereno" koja iznosi podatke proizašle iz provedenih istraživanja te mišljenja stručnjaka o utjecaju mobitela na razvoj djece. Video traje nepunih 10 minuta, vrlo je koristan te može potaknuti pozitivne promjene za dobrobit djece. Videu možete pristupiti klikom ovdje ili na fotografiju ispod teksta.