Ekonomska škola Imotski

CARNet
Kako bi se po vašem mišljenju mogli smanjiti izostanci s nastave?

e-Knjižnica

SafetyNet

Ispis statistike od 29. 9. 2010.

Događanja

Naše ekskurzija u Španjolsku

Dogovarajući ekskurziju u Španjolsku planirali smo putovati autobusom tamo i natrag. Agencija nas je ugodno iznenadila obavijestivši nas da ćemo u Španjolsku putovati avionom iz Dubrovnika do Barcelone.

Većini nas to je bio prvi let avionom. U glavi su nam se motale slike o rupama i nesrećama i pticama u motoru aviona. Glumili smo hrabrost, spremili torbe uz sva ograničenja težine i krenuli put Dubrovnika.

Na aerodromu su nam se pridružili učenici Tehničke i Strukovne škole iz Makarske. Let je trajao oko 2 sata tako da smo krenuvši oko 8 uvečer u 10 već bili u Barceloni, a u 11 u Loretu. Pošto smo se smjestili u hotelu Flamingo u centru grada spremni smo bili uza disko i noćni život.

Disko Hoollywood bio nam je domaćin svih slijedećih večeri. Nakon doručka krenuli smo u obilazak Barcelone. Barcelona je glavni grad Katalonije, mješavina starog i novog, europske i arapske kulture.

Obilazak smo započeli iz stare luke u kojoj se nalazi spomenik Kristoforu Kolumbu koji nam je bio orijentir za povratak. Krenuli smo poznatom ulicom Las Romblas koja je nastala u 13. st. To je pješačka ulica koja živi 24 sata dnevno. Na njoj se prodaju sendviči, cvijeće , slike, suveniri, životinje. Posebno je lijepo uveče kad postaje pozornica umjetnicima, pjevačima, klaunovima. Poseban dio ulice čine mali restorani u kojima se može ručati za desetak eura. Krenuli smo u obilazak gotičke četvrti i crkve sv. Eulalije. Crkva je zanimljiva po tome što u njenom dvorištu 12 lijepih gusaka. One simboliziraju 12 godina djevojčice Eulalije koju su mučili i ubili zbog kršćanske vjere. Barcelona je danas najprepoznatljivija po djelima Antonija Gaudija, slavnog arhitekte. Za svoja djela on je tražio inspiraciju u prirodi. Sagradio je Casa Batillo - zgradu čiji krov podsijeća na zmaja. Parc Gruell je vidikovac s kućama iznad Barcelone koji je sagrađen od keramičkih pločica koje su bačene na otpad. U tom parku se nalazi najveća klupa za odmor koja je anatomski oblikovana po jednom radniku. Potktkraj života umjetnik se posvetio samo jednom cilju izgradnji crkve Sagrada Familia s 18 tornjeva, 12 za apostole , 4 za evanđeliste i po jedan za Mariju i Isusa. Tijekom izgradnje doživio je nesreću i kako je bio iscrpljen i pohaban završio je u bolnici za sirotinju gdje je i umro. Dovršenje crkve planira se do 2026. godine.

Osim Gaudijevih dijela, Barcelona je poznata po modernim sportskim objektima koji su izgrađeni prije i za vrijeme olimpijade.Našim dečkima je najzanimljiviji bio posjet Nou Campu. Prije ulaska na taj nogometni stadion prošli smo kroz muzej muzej koji veliča i slavi nogomet. Prošetali smo tribinama a onda navalili na suvenire. Nisu nimalo jeftini ali jedan je FC Barcelona.

Autobusom smo prošli kroz Barcelonu i popeli se do olimpijskog stadiona na brdo Mountjuic. To je prekrasan vidikovac s kojeg vidite Barcelonu kao na dlanu.

Nakon odmora i šopinga odveli smo se do fontane u središtu Barcelone. To je čaroban spoj vode, svjetlosti i glazbe koji nas je ostavio bez riječi.

Novi dan i nove avanture. Posjet zabavnom parku Port Avantura. Dobili smo ulaznice koje su nam bili i bon za ručak unutar parka. Nemoguće je u toku jednog dana obići i isprobati sve što park nudi. Podijeljen je na područje Meksiko, Divlji zapad, Kina, Polinezija i Mediteran. Možete iskušati slobodni pad, vlak smrti, stampedo, vožnju vlakom na divlji zapad, vožnju brodom putevima Marka Pola. Možete jesti kinesku, meksičku ili američku hranu. U Polineziji gledate plesače, u Meksiku slušate marijače, na Divljem zapadu možete gledati kan kan show.

Umorni, mokri od vode i znoja vraćamo se u hotel i spremamo za Vitešku večeru. Na Viteškoj večeri dočekali su nas kralj i kraljica i slikali se sa svakim od nas. To je show u velikoj dvorani koja je podijeljena na 4 dijela crveni, žuti, plavi i zeleni. Svaki dio ima svog viteza koji su na konjima s mačevima i u oklopu bore za naklonost kraljice. Mi sjedimo u gledalištu pijemo juhu, jedemo kokoš i krumpire rukama kao u srednjem vijeku. To obilno zalijevamo vinom i navijamo za svog viteza. Žuti vitez je pobijedio na naše opće oduševljenje jer smo sjedili na žutim mjestima.Igra jednim dijelom podsijeća na alku. Nakon toga je slijedio flamengo show. Što više bodrite plesače oni žešće plešu.

Na povratku kući svratili smo u planinski gradić Figueras blizu francuske granice, rodno mjesto Salvadora Dalija. Tu smo posjetili golemu palaču izgrađenu u nadrealističkom stilu ukrašenu golemim skulpturama jaja. Tu je čudni umjetnik živio sa svojom suprugom Galom. Sve ono što vam se čini običnim uporabnim predmetom umjetnik mje iskoristio za svoja djela i instalacije. Automobilske gume, klipovi kukuruza, espadrile, žlica...Cijeli dan, cijeli tjedan ne bi nam bio dosta za razgledati tajh muzej. Istu sliku možete gledati više puta i svaki put je doživljavate na drugi način. Posebno je zanimljiva soba posvećana Mae West. Slika Abrahama Lincolna kad zažmirite predstavlja leđima okrenutu golu ženu. Iz Španjolske smo krenuli prema Azurnoj obali. Svratili smo u srednjevjekovni francuski gradić Carcassonne. Unutar zidina tog starog srednjevjekovnog grada nalaze se restorančići i suvenirnice. Dalje nas je put vodio kroz Provansu i prekrasnu prirodu do malog mjestašca Grasse u kojem se nalazi poznata tvornica parfema Galimard. Tu smo susreli jednu makedonku koja nam je na hrvatskom jeziku objašnjavala postupak dobivanja esencija iz latica cvijeća. Miješanjem različitih esencija i samo njima znanih sastojaka poznati "mister nosevi" kreiraju parfeme. Nastavili smo vožnju do Kana poznatog ljetovališta u kojem se održava glamurozni filmski festival. Kan i Nica su mondena ljetovališta puna luksuznih hotela. Plaže su im velike i pjeskovite, more nije lijepo kao naše . Nema onu prekrasnu modru boju. Nigdje nema hladovine, nigdje bora. Ma tko će dati Brela i Makarsku. Što smo bliže kući hvata nas veća nostalgija. Nakon noćenja u Kanu krenuli smo u razgledavanje Nice pa prema Monaku. Tu smo posjetili grob kneza Reniera i njegove žene Grace Kelly. Bili smo ispred kneževe palače i oceanografskog muzeja. Dalje smo krenuli put Italije. Imali smo malu nezgodu na autoputu. Bili smo nepažnjom naših vozača ostali bez goriva. To smo riješili nakon 2-3 sata čekanja. Umorni i zadovoljni stigli smo kući. A što je bilo u disku svake večeri to vam nećemo kazati...ionako sve već znate.

Nevenka Rebić

Više slika možete pogledati u foto galeriji!