Istraživanje o elektroničkom nasilju u našoj školi
Autor: Anita Bubak, 29. 5. 2011.
71 % učenika naše škole koristi Internet svaki dan
Piše: Sara Kakuk, pedagoginja
U školskoj godini 2010./2011., u Poljoprivredno-prehrambenoj školi, provedeno je istraživanje o elektroničkom nasilju, odnosno nasilju putem interneta (eng. cyberbullying) koji je sve više u porastu među mladom populacijom. S ciljem što boljeg uvida u učenička iskustva prema nasilju putem interneta, anketirani su učenici prvih razrednih odjela Poljoprivredno-prehrambene škole. Anketa je provedena na uzorku od 150 učenika u svrhu provedbe programa edukacije učenika i radionicama za potrebe upoznavanja učenika s načinima zaštite na internetu.
Značajan je podatak kao većina učenika Poljoprivredno-prehrambene škole (71%) koristi Internet svaki dan. U najvećem postotku (73%), učenici provode vrijeme na internetu koristeći stranice specijalizirane za druženje i upoznavanje drugih (facebook, myspace…), te izradu vlastitih profila. U nešto manjoj mjeri učenici downloadiraju određene sadržaje (filmove, glazbu, kompjuterske programe, igre itd.), tek je na trećem mjestu korištenje interneta u svrhu traženja sadržaja potrebnih za školu i učenje (39% učenika).
Učenici (njih 69%) također smatraju kako njihove roditelje ne zanima što oni rade na internetu. Nije iznenađujuće kako je 80% ispitanika izjavilo kako oni imaju profil na nekoj od specijaliziranih stranica za druženje i upoznavanje drugih (facebook…), te velika većina (91%) učenika komunicira s drugima na internetu putem chata, bloga, facebook-a isl. Većina učenika se izjašnjava kako komuniciraju s drugima putem interneta svaki dan,a najčešće teme o kojima se razgovara na internetu su prijateljstvo i ljubav, zatim šale, vicevi ili smiješne zgode. Na pitanje o tome razgovaraju li učenici putem interneta s ljudima koje ne poznaju uživo, čak 46% učenika izjavljuje kako „nikada ne razgovara s ljudima koje ne pozna uživo“, a 78% učenika izjavilo je da nikada ne bi otišlo na sastanak s on-line prijateljem kojeg do tada nisu poznavali „uživo“.
Nije zanemarivo spomenuti podatke gdje je 19 % učenika navelo da je netko pisao o njima, objavio neke njihove tajne ili neistine na internetu, dok 32% učenika predstavljalo u njihovo ime.
Pitanje koje se odnosilo na procjenu učeničkog ponašanja u posljednjih godinu dana dalo je sljedeće podatke: 13% učenika se izjasnilo kako je zloupotrijebilo nečije ime i objavilo tuđe privatne podatke i tajne na chatu, facebooku i internet stranici, 10% učenika je stavilo nečiju sliku na Internet ili objavilo film bez dopuštanja druge osobe s ciljem da ju ismije, dok se 9% učenika lažno predstavilo na internetu.
Pohvalno je što ispitanici (čak 85% učenika) smatraju kako uznemiravanje ili primanje poruka neprimjerenog sadržaja putem interneta treba prijaviti. Najviše učenika izjavljuje kako takvo uznemirujuće ponašanje treba prijaviti policiji (62% učenika), nešto manje (58% učenka) bi on-line uznemiravanje prijavilo roditeljima, dok 18% ispitanika ne zna kome treba prijaviti uznemiravanje putem interneta.
S učenicima Poljoprivredno-prehrambene škole radi se na edukaciji o važnosti zaštite putem interneta i to putem radionica, te na satovima razrednika kako bi učenici bili što spremniji suočiti se s izazovima, kako pozitivnim, tako i negativnim, koje današnji virtualni svijet donosi.
Vremenik izradbe i obrane završnog rada
Kalendar polaganja ispita državne mature
Vremenik dopunskog rada i popravaka
Termini informativnih razgovora
2023.
Dokumentacija za natječaj Erasmus
Rezultati natječaja Erasmus+ 2023.
2019./2020.
Natječaj za mobilnost učenika
Rezultati natječaja Ersmus+ u 2019.
2018
Idemo u Portugal
Natječaj za mobilnost učenika
Rang lista učenika za Portugal
Jezične pripreme
Predstavljen projekt "Agromobilnost"
Europass životopis:
https://europass.cedefop.europa.eu/
Letak za upis učenika u 1. razred
Obavijesti za upis učenika u 1. razred
Vrijeme i mjesto upisa učenika u 1. razred
Slobodna mjesta za upis u 1.razred na jesenskom upisnom roku
Europska unija
Zajedno do fondova EU
PROJEKT
USPOSTAVA INFRASTRUKTURE RCK PANONIKA
Projekt je sufinancirala
Europska unija iz Europskog fonda
za regionalni razvoj
PROJEKT
USPOSTAVA REGIONALNOG CENTRA KOMPETENTNOSTI PANONIKA
Projekt je sufinancirala
Europska unija iz Europskog socijalnog fonda
Predstvaljeni projekti RCK Nastavničkom vijeću
Sastanak s nastavnicama partnerske Ekonomske škole
« Ožujak 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |