preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ljubešćica

 > Nastava  > Predmeti  > 2. RAZRED
 

HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST – 2. RAZRED OSNOVNE ŠKOLE

VREDNOVANJE USVOJENOSTI ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

 

UČITELJICA KRISTINA VITEZ OJUROVIĆ

HRVATSKI JEZIK I KOMUNIKACIJA

 

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

OŠ HJ A.2.1.

Učenik razgovara i govori u skladu s temom iz svakodnevnoga života i poštuje pravila uljudnoga ophođenja.

Govori i razgovara o temama iz svakodnevnoga života koje zaokupljaju njegovu pozornost.

Odgovara na pitanja i postavlja pitanja cjelovitom rečenicom.

Pripovijeda kratku priču prema nizu slika.

Priča o vlastitim doživljajima i događajima.

Pripovijeda događaje kronološki.

Opisuje na temelju promatranja.

Pažljivo i uljudno sluša sugovornika ne prekidajući ga u govorenju.

Upotrebljava nove riječi koje je naučio kao dio aktivnoga rječnika.

Točno izgovara sve glasove u riječima.

Točno intonira izjavnu, upitnu i uskličnu rečenicu.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Tekstovi: kratka molba, zahvala i poziv, telefonski razgovor, spontani razgovor, kratka priča, kratki opis.

Uz pomoć učitelja, na temelju natuknica, pitanja i asocijativnog niza riječi govori i razgovara o temama iz svakodnevnoga života u skladu s vlastitim iskustvom i poštuje pravila uljudnoga ophođenja.

Prema smjernicama govori i razgovara o temama iz svakodnevnoga života u skladu s vlastitim iskustvom i poštuje pravila uljudnoga ophođenja.

Govori i razgovara o temama iz svakodnevnoga života u skladu s vlastitim iskustvom, aktivno prati prenositelja poruke i poštuje pravila uljudnoga ophođenja.

Govori i razgovara o različitim temama iz svakodnevnoga života, proširuje temu u skladu s vlastitim iskustvom, uključuje nove riječi koje je naučio i oblikuje poruku složenijim rečenicama, bez prekidanja i ponavljanja te poštuje pravila uljudnoga ophođenja.

 

 

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

OŠ HJ A.2.2.

Učenik sluša jednostavne tekstove, točno izgovara glasove, riječi i rečenice na temelju slušanoga teksta.

Sluša kratke tekstove primjerene jezičnomu razvoju, interesima i dobi.

Odgovara na pitanja o slušanome tekstu.

Postavlja potpitanja o slušanome tekstu da bi pojasnio vlastito razumijevanje teksta.

Provjerava razumijevanje slušanoga teksta u razgovoru s drugim učenikom.

Izražava svoje misli i osjećaje o slušanome tekstu (crtežom, pismom, govorom, pokretom).

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Tekstovi: kratki jednostavni tekstovi primjereni jezičnom razvoju i dobi (radijske emisije, reklame, najave filmova i emisija, zvučni zapisi književnih tekstova).

Sluša tekst i uz pojašnjenje učitelja odgovara na pitanja o sadržaju slušanoga teksta.

Sluša tekst, razgovara o tekstu te uz ohrabrivanje (verbalnim i neverbalnim znakovima) usmenim odgovorima pokazuje razumijevanje sadržaja slušanoga teksta.

Sluša tekst, točno odgovara na pitanja o sadržaju teksta i objašnjava o čemu govori poslušani tekst.

sluša tekst, točno odgovara na pitanja o sadržaju teksta i izražava svoje mišljenje o slušanome tekstu

 

 

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

OŠ HJ A.2.3.

Učenik čita kratke tekstove tematski prikladne učeničkomu iskustvu, jezičnomu razvoju i interesima.

Čita kratke tekstove primjerene jezičnomu razvoju, dobi i interesima.

Odgovara na pitanja o pročitanome tekstu.

Postavlja pitanja o pročitanome tekstu.

Izdvaja nepoznate riječi.

Pretpostavlja značenje nepoznate riječi prema kontekstu te provjerava pretpostavljeno značenje u rječnicima ili u razgovoru s učiteljem.

Pronalazi podatke u čitanome tekstu prema uputi ili pitanjima.

Pronalazi podatke u grafičkim prikazima i tumači ih.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Tekstovi: kratki tekstovi jednostavne jezične strukture s obzirom na leksičke, morfosintaktičke i stilske osobitosti teksta primjereni jezičnom razvoju učenika i njegovim recepcijskim sposobnostima (upute, poruke, pisma, obavijesni i književni tekstovi).

Čita tekstove tematski primjerene iskustvu, dobi i interesima te odgovara na pitanja o tekstu uz pomoć učitelja.

Čita kratke tekstove tematski primjerene iskustvu, dobi i interesima te samostalno odgovara na pitanja o tekstu.

Čita kratke tekstove tematski primjerene iskustvu, dobi i interesima: pronalazi podatke prema uputi i angažirano čita.

Čita tekstove tematski prikladne iskustvu, dobi i interesima: objašnjava sadržaj teksta, tumači poruku teksta i čita s ciljem učenja.

 

 

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

OŠ HJ A.2.4.

Učenik piše školskim rukopisnim pismom slova, riječi i kratke rečenice u skladu s jezičnim razvojem.

Piše velika i mala slova školskim rukopisnim pismom.

Povezuje slova u cjelovitu riječ, riječ u rečenicu pišući školskim rukopisnim pismom.

Prepisuje riječi i rečenice rukopisnim slovima.

Samostalno piše riječi i rečenice naučenim rukopisnim slovima u pisanju rukopisnim slovima pazi na veličinu pojedinih elemenata slova, vrstu poteza i način spajanja.

Razlikuje pojam glas, slovo, slog, riječ.

Pisanju rastavlja riječi na slogove na kraju retka; prepoznaje i upotrebljava pravopisni znak spojnicu kod rastavljanja riječi na slogove na kraju retka.

Piše veliko početno slovo: imena životinja, blagdana i praznika, ulica, trgova i naseljenih mjesta u bližem okružju.

Piše oznake za mjerne jedinice (duljina, novac, vrijeme).

Piše ogledne i česte riječi u kojima su glasovi č, ć, dž, đ, ije/je/e/i.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Tekstovi: kratki opis predmeta ili lika, obavijest, pismo, pisani sastavak.

Uz pomoć učitelja prepisuje i piše slova, riječi i jednostavne rečenice rukopisnim slovima, djelomično primjenjuje poučavana pravopisna pravila i djelomično je uspješan u ostvarivanju slovopisne čitkosti.

Prepisuje i piše slova, riječi i jednostavne rečenice rukopisnim slovima, uz pomoć učitelja prepoznaje pogreške u primjeni poučavanih pravopisnih pravila i djelomično je uspješan u ostvarivanju slovopisne čitkosti.

Uz pomoć učitelja oblikuje i piše jednostavne rečenice i kratke tekstove rukopisnim slovima, primjenjuje poučavana pravopisna pravila i uspješan je u ostvarivanju slovopisne čitkosti.

Oblikuje i piše jednostavne rečenice i kratke tekstove rukopisnim slovima, primjenjuje poučavana pra-vopisna pravila, prepoznaje pogrešku u primjeni pravila u vlastitom i tuđem tekstu, samostalno ispravlja pogreške i uspješan je u ostvarivanju slovopisne čitkosti.

 

 

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

OŠ HJ A.2.5.

Učenik upotrebljava i objašnjava riječi, sintagme i rečenice u skladu s komunikacijskom situacijom.

Usvaja nove riječi i razumije značenje naučenih riječi.

Objašnjava značenje određene riječi s obzirom na komunikacijsku situaciju.

Izabire odgovarajuće riječi i upotrebljava ih u oblikovanju sintagmi i rečenica.

Traži objašnjenje nepoznatih riječi u dječjem rječniku i koristi se njima kao dijelom aktivnoga rječnika.

Prepoznaje i razlikuje izjavnu, upitnu i uskličnu te jesnu i niječnu rečenicu u tekstu.

Stvara i piše izjavne (potvrdne i niječne), upitne, usklične rečenice.

Prepoznaje ogledne i česte imenice s konkretnim značenjem.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

/

Uz pomoć učitelja točno upotrebljava riječi i određuje njihovo značenje s obzirom na komunikacijski kontekst.

Upotrebljava riječi, sintagme i rečenice u točnome značenju s obzirom na komunikacijsku situaciju te prepoznaje imenice na oglednim primjerima.

Točno upotrebljava riječi i objašnjava značenje riječi, sintagmi i rečenica s obzirom na komunikacijsku situaciju te razlikuje imenice.

Točno upotrebljava riječi i objašnjava značenje riječi, sintagmi i rečenica s obzirom na komunikacijsku situaciju; može zamijeniti sintagmu drugom sintagmom sličnoga ili suprotnoga značenja i u kontekstu zamijeniti imenicu drugom imenicom.

 

 

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

OŠ HJ A.2.6.

Učenik uspoređuje mjesni govor i hrvatski standardni jezik.

Uspoređuje riječi mjesnoga govora i hrvatskoga standardnog jezika.

Sluša i govori tekstove na mjesnome govoru prikladne učeničkomu iskustvu, jezičnomu razvoju i interesima.

Čita i piše kratke i jednostavne tekstove na mjesnome govoru u skladu sa svojim interesima, potrebama i iskustvom.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

/

Prepoznaje govorne i pisane tekstove na mjesnome govoru prikladne učeničkomu iskustvu, jezičnomu razvoju i interesima.

Uz pomoć učitelja prepoznaje razliku između govornih i pisanih tekstova na mjesnome govoru i hrvatskome standardnom jeziku u različitim jezičnim kontekstima.

Prepoznaje razliku između govornih i pisanih tekstova na mjesnome govoru i standardnome hrvatskom jeziku u različitim jezičnim kontekstima.

Opisuje razliku između mjesnoga govora i standardnoga hrvatskog jezika u različitim jezičnim kontekstima.

 

 

 

KNJIŽEVNOST I STVARALAŠTVO

 

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

OŠ HJ B.2.1.

Učenik izražava svoja zapažanja, misli i osjećaje nakon slušanja/čitanja književnoga teksta i povezuje ih s vlastitim iskustvom.

Govori o čemu razmišlja i kako se osjeća nakon čitanja/slušanja književnoga teksta.

Izražava opisane situacije i doživljeno u književnome tekstu riječima, crtežom i pokretom.

Izražava vlastito mišljenje o događajima u priči i postupcima likova.

Uspoređuje postupke likova iz književnoga teksta s vlastitim postupcima i postupcima osoba koje ga okružuju.

Povezuje postupke likova iz književnoga teksta s vlastitim postupcima i postupcima osoba koje ga okružuju.

Pripovijeda o događajima iz svakodnevnoga života koji su u vezi s onima u književnome tekstu.

Objašnjava razloge zbog kojih mu se neki književni tekst sviđa ili ne sviđa.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Tekstovi: slikopriče, slikovnica, kratka priča, bajka, pjesma, kratki igrokaz, zagonetka.

Uz poticaj izražava misli i osjećaje nakon slušanja/čitanja književnoga teksta i prepoznaje situacije iz književnoga teksta u svakodnevnome životu.

Uz pomoć učitelja izražava misli i osjećaje nakon slušanja/čitanja književnoga teksta i opisuje situacije iz književnoga teksta slične onima u svakodnevnome životu.

Zapaža likove, mjesta, situacije, probleme i rješenje problema u tekstu; izražava misli i osjećaje nakon slušanja/čitanja književnoga teksta i povezuje situacije iz književnoga teksta s onima u svakodnevnome životu.

Zapaža likove, mjesta, situacije, probleme i rješenje problema u tekstu; izražava misli i osjećaje nakon slušanja/čitanja književnoga teksta objašnjavajući sličnosti i razlike između situacija u književnome tekstu i situacija u svakodnevnome životu te pripovijeda o sličnostima i razlikama, uzroku i posljedici događaja u književnome tekstu.

 

 

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

OŠ HJ B.2.2.

Učenik sluša/čita književni tekst i razlikuje književne tekstove prema obliku i sadržaju.

Razlikuje priču, pjesmu, bajku, slikovnicu, zagonetku i igrokaz po obliku i sadržaju.

Razlikuje dijelove pjesme: stih, strofa.

Prepoznaje glavne i sporedne likove.

Prepoznaje početak, središnji dio i završetak priče.

Uočava obilježja igrokaza za djecu: lica, dijalog.

Smješta likove u vrijeme radnje i prostor.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Tekstovi: slikopriče, slikovnica, kratka priča, bajka, pjesma, kratki igrokaz, zagonetka.

Sluša/čita književni tekst, uz pomoć učitelja odgovara na pitanja o sadržaju teksta i prepoznaje književne tekstove po obliku.

Sluša/čita književni tekst, samostalno odgovara na pitanja o sadržaju teksta i prepoznaje književne tekstove po obliku, sadržaju i strukturi.

Sluša/čita književni tekst, prepričava sadržaj književnoga teksta prema smjernicama i prepoznaje književne tekstove po obliku, sadržaju i strukturi.

Sluša/čita književni tekst i razlikuje tekstove po obliku, sadržaju i strukturi te prati tijek skupnoga razgovora o tekstu.

 

 

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

OŠ HJ B.2.3

Učenik samostalno izabire književne tekstove za slušanje/čitanje prema vlastitome interesu.

Upoznaje se s različitim vrstama slikovnica, zbirki priča, pjesama za djecu.

Upoznaje se s prostorom narodne knjižnice u blizini mjesta stanovanja (ili bibliobusom).

Upoznaje se s radom dječjega odjela narodne knjižnice u blizini mjesta stanovanja.

Posjećuje školsku ili narodnu knjižnicu jednom tjedno i posuđuje slikovnice i knjige za djecu za svakodnevno čitanje.

Svakodnevno izabire jedan književni tekst, primjeren jezičnom razvoju, za čitanje koji mu nudi učitelj ili samostalno izabire književne tekstove iz dječjih knjiga i časopisa.

Preporučuje pročitane slikovnice i knjige za djecu drugim učenicima.

Objašnjava vlastiti izbor slikovnica i knjiga za djecu.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Učeniku se nudi stvaralački način izražavanja i mogućnost dokazivanja u kreativnom izričaju koji je bitno drukčiji od klasične provjere znanja. Aktivnosti se mogu ostvarivati individualnim i timskim radom.

Ostvarivanje ishoda vrednuje se formativno. Učitelj cijeni učenikovu samostalnost i poštuje njegove mogućnosti. Učenik prikuplja vlastite uratke u radnu mapu i predstavlja ih razrednomu odjelu, a učitelj ga može nagraditi ocjenom za izniman trud.

 

 

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

OŠ HJ B.2.4.

Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta.

Koristi se jezičnim vještinama, aktivnim rječnikom i temeljnim znanjima radi oblikovanja uradaka u kojima dolazi do izražaja kreativnost, originalnost i stvaralačko mišljenje.

Istražuje, eksperimentira i slobodno radi na temi koja mu je bliska.

Stvara različite individualne uratke: prikuplja riječi iz mjesnoga govora te sastavlja mali zavičajni rječnik, preoblikuje pročitani književni tekst: stvara novi svršetak, mijenja postupke likova, uvodi nove likove, sudjeluje u priči.

Razvija vlastiti potencijal za stvaralaštvo.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Učeniku se nudi stvaralački način izražavanja i mogućnost dokazivanja u kreativnom izričaju koji je bitno drukčiji od klasične provjere znanja. Aktivnosti se mogu ostvarivati individualnim i timskim radom.

Ostvarivanje ishoda vrednuje se formativno. Učitelj cijeni učenikovu samostalnost i poštuje njegove mogućnosti. Učenik prikuplja vlastite uratke u radnu mapu i predstavlja ih razrednomu odjelu, a učitelj ga može nagraditi ocjenom za izniman trud.

 

 

 

KULTURA I MEDIJI

 

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

OŠ HJ C.2.1.

Učenik sluša/čita medijski tekst oblikovan u skladu s početnim opismenjavanjem i izdvaja važne podatke.

Prepoznaje važne podatke u kratkom tekstu.

Izdvaja iz teksta jedan ili više podataka prema zadanim uputama.

Prepričava sadržaj teksta.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Kazališne predstave za djecu, posjet knjižnicama i odjelima većih knjižnica (zvučne knjige), likovne izložbe, izložbe u muzejima primjerene dobi i interesima učenika, susreti s književnicima i ilustratorima u školi ili narodnim knjižnicama, dječji književni, filmski, obrazovni, tradicijski festivali, kulturni projekti namijenjeni djeci.

Uz pomoć učitelja pronalazi podatke u elektroničkome tekstu oblikovanome u skladu s početnim opismenjavanjem.

Prema smjernicama pronalazi podatke u elektroničkome tekstu oblikovanome u skladu s početnim opismenjavanjem.

Pronalazi podatke u elektroničkome tekstu oblikovanome u skladu s početnim opismenjavanjem; služi se navigacijskim alatima uz uputu učitelja.

Pronalazi podatke u elektroničkome tekstu oblikovanome u skladu s početnim opismenjavanjem i drugima usmeno iskazuje tražene podatke; služi se navigacijskim alatima

 

 

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

OŠ HJ C.2.2.

Učenik razlikuje medijske sadržaje primjerene dobi i interesu.

Izdvaja primjerene medijske sadržaje i razgovara o njima izražavajući vlastito mišljenje.

Gleda i sluša animirane filmove, dokumentarne i igrane filmove za djecu - prati (gleda, sluša, doživljava) televizijske i radijske emisije za djecu obrazovnoga i dječjeg programa.

Samostalno čita kraće tekstove u književnim i zabavno-poučnim časopisima za djecu.

Prepoznaje obrazovne i interaktivne digitalne medije primjerene dobi i služi se njima.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Kazališne predstave za djecu, posjet knjižnicama i odjelima većih knjižnica (zvučne knjige), likovne izložbe, izložbe u muzejima primjerene dobi i interesima učenika, susreti s književnicima i ilustratorima u školi ili narodnim knjižnicama, dječji književni, filmski, obrazovni, tradicijski festivali, kulturni projekti namijenjeni djeci.

Prepoznaje različite medijske sadržaje primjerene dobi i interesu.

Razlikuje medijske sadržaje primjerene dobi i interesu s kojima se susreće u svakodnevnome životu.

Razlikuje medijske sadržaje primjerene dobi i interesu te izdvaja omiljene medijske sadržaje.

Razlikuje medijske sadržaje primjerene dobi i interesu i izražava svoje mišljenje o njima.

 

 

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

OŠ HJ C.2.3.

Učenik posjećuje kulturne događaje primjerene dobi i iskazuje svoje mišljenje.

Posjećuje kulturne događaje.

razgovara s ostalim učenicima nakon kulturnoga događaja.

Izdvaja što mu se sviđa ili ne sviđa u vezi s kulturnim događajem.

Iskazuje svoj doživljaj nakon kulturnog događaja crtežom, slikom, govorom ili kraćim pisanim rečenicama.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Kulturni sadržaji: kazališne predstave za djecu, posjet knjižnicama i odjelima većih knjižnica (zvučne knjige), likovne izložbe, izložbe u muzejima primjerene dobi i interesima učenika, susreti s književnicima i ilustratorima u školi ili narodnim knjižnicama, dječji književni, filmski, obrazovni, tradicijski festivali, kulturni projekti namijenjeni djeci.

Ishodom se potiče osobni razvoj te aktivno uključivanje učenika u kulturni i društveni život zajednice.

 

MATEMATIKA – 2. RAZRED OSNOVNE ŠKOLE

VREDNOVANJE USVOJENOSTI ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

UČITELJICA KRISTINA VITEZ OJUROVIĆ

 

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

MAT OŠ A.2.1.

Služi se prirodnim brojevima do 100 u opisivanju i prikazivanju količine i redoslijeda.

Broji, čita i zapisuje brojkom i brojevnom riječi te uspoređuje prirodne brojeve do 100.

Prikazuje brojeve na različite načine.

Uočava odnose među dekadskim jedinicama (jedinice, desetice, stotice).

Objašnjava odnos broja i vrijednosti pojedine znamenke.

Razlikuje glavne i redne brojeve do 100.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Skup prirodnih brojeva do 100. Dekadske jedinice i mjesna vrijednost.

Uspoređivanje brojeva do 100. Redni brojevi do 100.

Konkretima i crtežima modelira dvoznamenkasti broj kao skupine desetica i jedinica te broji, uspoređuje, čita i zapisuje glavne i redne brojeve do 100.

Prikazuje dvoznamenkaste brojeve u tablici mjesnih vrijednosti ili na brojevnoj crti te prikazuje odnose dekadskih jedinica, uspoređuje i upotrebljava brojeve u opisivanju količine.

Određuje broj neposredno ispred i neposredno iza zadanoga broja

te brojeve između zadanih brojeva, dvoznamenkastibroj zapisuje u obliku aD i bJ i u obliku a  10 + b · 1.

Vješto uspoređuje i primjenjuje različite načine prikaza i zapisa dvoznamenkastoga broja, sigurno se koristi dvoznamenkastim brojevima u matematici i u svakodnevnim situacijama.

MAT OŠ A.2.2.

Koristi se rimskim brojkama do 12.

Nabraja osnovne i pomoćne rimske znamenke.

Objašnjava pravila pisanja rimskih brojki.

Rimskim znamenkama zapisuje i čita brojeve do 12.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Rimske brojke do 12.

Brojka, znamenka.

Prepoznaje brojeve zapisane rimskim znamenkama te ih čita i zapisuje uz manje pogreške

Čita i zapisuje brojeve do 12 rimskim znamenkama.

S lakoćom prelazi iz zapisa arapskim znamenkama u zapis rimskim znamenkama i obrnuto

Upotrebljava i objašnjava pravila pri zapisivanju brojki rimskim znamenkama.

MAT OŠ A.2.3.

Zbraja i oduzima u skupu prirodnih brojeva do 100.

Mentalno zbraja i oduzima u skupu brojeva do 100.

Primjenjuje svojstvo komutativnosti te vezu među računskim operacijama.

Procjenjuje rezultat zbrajanja i oduzimanja.

Zbraja i oduzima više brojeva. Rješava tekstualne zadatke.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Zbrajanje i oduzimanje desetica. Zbrajanje dvoznamenkastih i jednoznamenkastih brojeva. Oduzimanje jednoznamenkastih brojeva od dvoznamenkastih. Zbrajanje i oduzimanje dvoznamenkastih brojeva do 100. Zbrajanje i oduzimanje više brojeva.

Zbraja i oduzima u skupu brojeva do 100 pomoću konkreta i slikovnih prikaza.

Zbraja i oduzima u skupu brojeva do 100 detaljno zapisujući postupak te uz manju nesigurnost pri prijelazu desetice.

Mentalno zbraja i oduzima u skupu brojeva do 100 rabeći kraći zapis.

Procjenjuje rezultat i zbraja i oduzima u skupu brojeva do 100.

MAT OŠ A.2.4.

Množi i dijeli u okviru tablice množenja.

Množi uzastopnim zbrajanjem istih brojeva.

Dijeli uzastopnim oduzimanjem istih brojeva.

Množi i dijeli u okviru tablice množenja.

Određuje višekratnike zadanoga broja.

Određuje polovinu, trećinu, četvrtinu itd. zadanoga broja.

Određuje parne i neparne brojeve. Primjenjuje svojstvo komutativnosti množenja.

Primjenjuje vezu množenja i dijeljenja.

Izvodi četiri jednakosti. Imenuje članove računskih operacija. Poznaje ulogu brojeva 1 i 0 u množenju i dijeljenju.

Množi i dijeli brojem 10.

U zadatcima s nepoznatim članom određuje nepoznati broj primjenjujući vezu množenja i dijeljenja.

Rješava tekstualne zadatke.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Množenje brojeva. Zamjena mjesta faktora.

Dijeljenje brojeva.

Množenje brojevima 1 i 0.

Brojevi 1 i 0 u dijeljenju. Množenje i dijeljenje brojem 10. Tablica množenja.

Parni i neparni brojevi.

Veza množenja i dijeljenja (četiri jednakosti).

Uz pravilan matematički zapis množi uzastopnim zbrajanjem i dijeli uzastopnim oduzimanjem istoga broja ili nabrajajući višekratnike.

Množi i dijeli u okviru tablice množenja s manjom nesigurnošću, primjenjuje svojstvo komutativnosti i vezu množenja i dijeljenja te izvodi četiri jednakosti.

Množi i dijeli svim brojevima u okviru tablice množenja te provjerava rezultat vezom množenja i dijeljenja, imenuje članove računskih operacija.

Automatizirano množi i dijeli u okviru tablice množenja te objašanja pravila o zamjeni mjesta fakora i vezi množenja i dijeljenja, uočava mogućnost dijeljenja s ostatkom.

MAT OŠ A.2.5.

Primjenjuje pravila u računanju brojevnih izraza sa zagradama.

 Rješava zadatke sa zagradama.

Primjenjuje pravila u rješavanju tekstualnih zadataka.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Zadatci sa zagradama.

Navodi pravilo o redoslijedu rješavanju zadatka sa zagradama i uz pomoć rješava brojevne zadatke s dvije računske operacije.

Računa sa zagradama s više od dviju računskih operacija.

Tekstualni zadatak s dvije računske operacije zapisuje brojevnim izrazom sa zagradama te ga rješava primjenjujući pravila.

Tekstualni zadatak zapisuje brojevnim izrazom sa zagradama koji brzo i točno rješava.

MAT OŠ A.2.6.

Primjenjuje četiri računske operacije te odnose među brojevima.

Primjenjuje usvojene matematičke spoznaje o brojevima, računskim operacijama i njihovim svojstvima u rješavanju različitih tipova zadataka u svakodnevnim situacijama.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Izvođenje više računskih operacija.

Rješavanje problemskih situacija.

Razmjenjuje matematičke ideje i objašnjenja te suradnički rješava različite tipove jednostavnih zadataka.

Postavlja i analizira jednostavniji problem, planira njegovo rješavanje odabirom odgovarajućih matematičkih pojmova i postupaka, rješava ga i provjerava rezultat.

Primjenjuje usvojene matematičke ideje, pojmove, prikaze i  postupke u rješavanju problemske situacije iz neposredne okoline.

Obrazlaže odabir matematičkih postupaka i utvrđuje smislenost dobivenoga rezultata u rješavanju problemskih situacija.

MAT OŠ B.2.1.

Prepoznaje uzorak i kreira niz objašnjavajući pravilnost nizanja.

Uočava pravilnosti nizanja brojeva, objekata, aktivnosti i pojava. Određuje višekratnike kao brojevni niz.

Kreira nizove.

Objašnjava kriterije nizanja.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Nizovi.

Brojevni nizovi.

Prepoznaje uzorak i  nastavlja jednostavne nizove brojeva, objekata, aktivnosti i pojava.

Jednostavnim riječima opisuje kriterije nizanja i nastavlja niz.

Prema zadanom kriteriju osmišljava niz i opisuje kriterije nizanja.

Samostalno kreira niz i objašnjava kriterij nizanja.

MAT OŠ B.2.2.

Određuje vrijednost nepoznatoga člana jednakosti.

Određuje vrijednost nepoznatoga člana u jednakosti i dobiveno rješenje provjerava.

Primjenjuje svojstva računskih operacija.

Primjenjuje veze među računskim operacijama.

Prošireni sadržaji: Rabi slovo kao oznaku za broj.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Određivanje vrijednosti nepoznatoga člana jednakosti.

Prošireni sadržaj: Slovo kao oznaka za broj.

Određuje vrijednost nepoznatoga člana koristeći se po potrebi konkretima.

Određuje vrijednost nepoznatoga člana u računskome izrazu uz manju nesigurnost.

Određuje vrijednost nepoznatoga člana i dobiveno rješenje provjerava.

Određuje vrijednost nepoznatoga člana uz obrazloženje postupka.

MAT OŠ C.2.1.

Opisuje i crta dužine.

Spaja točke crtama.

Opisuje dužinu kao najkraću spojnicu dviju točaka.

Određuje krajnje točke dužine.

Crta dužinu i primjenjuje oznaku za dužinu.

Određuje pripadnost točaka dužini.

Određuje bridove geometrijskih tijela i stranice geometrijskih likova kao dužine.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Dužina kao najkraća spojnica dviju točaka.

Krajnje točke.

Stranice kvadrata, pravokutnika i trokuta.

Bridovi geometrijskih tijela.

Prepoznaje, imenuje i crta dužinu.

Opisuje dužinu i određuje krajnje točke dužine kao pripadne točke dužini.

Opisuje (ne)pripadnost točke dužini i crta točke koje (ne) pripadaju dužini.

Određuje dužine na geometrijskim i složenijim oblicima.

MAT OŠ C.2.2.

Povezuje poznate geometrijske objekte.

Opisuje plohe (strane) kocke, kvadra i piramide kao likove, bridove kao dužine, a vrhove kao točke.

Opisuje stranice i vrhove trokuta, pravokutnika i kvadrata kao dužine, odnosno točke.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Povezivanje geometrijskih objekata (geometrijska tijela, geometrijski likovi, dužine i točke).

Prepoznaje i imenuje tijela, likove, dužine i točke.

Povezuje odnose među geometrijskim tijelima i likovima te dužinama i točkama.

Povezuje tijela, strane, likove, bridove, stranice, dužine, vrhove i točke.

Povezuje naučeno i primjenjuje geometriju u svakodnevnim situacijama.

MAT OŠ D.2.1.

Služi se jedinicama za novac.

Prepoznaje hrvatske novčanice i kovanice.

Poznaje odnos veće i manje novčane jedinice.

Služi se jedinicama za novac i znakovima njegovih jediničnih vrijednosti.

Računa s jedinicama za novac (u skupu brojeva do 100).

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Jedinice za novac.

Hrvatske novčanice i kovanice. Uspoređivanje jedinica za novac. Računanje s jedinicama za novac (u skupu brojeva do 100).

Prepoznaje hrvatske kovanice i novčanice, razlikuje njihove vrijednosti i zapisuje ih pripadajućim znakovima.

Uspoređuje određene iznose novca prikazujući ih različitim jedinicama i modelima novca.

Računa s vrijednostima novca u primjerima neposredne životne stvarnosti.

Služi se novcem u različitim problemskim situacijama te objašnjava razumno upravljanje novcem.

MAT OŠ D.2.2.

Procjenjuje, mjeri i crta dužine zadane duljine.

Mjeri nestandardnim mjernim jedinicama (na primjer korakom, laktom, pedljem, palcem).

Poznaje jedinične dužine za mjerenje dužine i njihov međusobni odnos (metar i centimetar).

Imenuje i crta dužinu zadane duljine.

Mjeri dužinu pripadajućim mjernim instrumentom i zadanom mjernom jediničnom dužinom.

Zapisuje duljinu dužine mjernim brojem i znakom mjerne jedinice. Duljinu dužine zapisuje matematičkim simbolima.

Procjenjuje duljinu dužine i najkraće udaljenosti objekata u metrima.

Računa s jedinicama za mjerenje dužine (u skupu brojeva do 100).

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Procjena i mjerenje duljine dužine.

Računanje s jedinicama za mjerenje dužine (u skupu brojeva do 100).

Imenuje metar i centimetar kao mjerne jedinice za mjerenje dužine i pokazuje rukama njihov odnos.

Procjenjuje duljinu dužine te mjeri dužine i crta dužine zadane duljine.

Procjenjuje duljinu dužine i mjerenjem provjerava svoju procjenu.

Primjenjuje pravilan matematički zapis za duljinu dužine i iskazuje odnos jediničnih dužina.

MAT OŠ D.2.3.

Procjenjuje i mjeri vremenski interval.

Prati prolaznost vremena na satu ili štoperici.

Navodi standardne mjerne jedinice za vrijeme (sekunda, minuta, sat, dan, tjedan, mjesec, godina), procjenjuje i mjeri prolaznost vremena odgovarajućim mjernim instrumentom i zapisuje duljinu vremenskoga intervala.

Navodi odnose mjernih jedinica za vrijeme.

Računa s jedinicama za vrijeme u skupu brojeva do 100.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Procjena i mjerenje duljine vremenskoga intervala. Računanje s jedinicama za vrijeme (u skupu brojeva do 100).

Uočava prolaznost vremena i prati ju na satu i kalendaru te imenuje standardne mjerne jedinice za vrijeme.

Procjenjuje duljinu vremenskoga intervala te mjeri vremenski interval potreban za obavljanje neke aktivnosti te se služi satom i kalendarom.

Uspješno procjenjuje vremenski interval potreban za obavljanje neke aktivnosti te iskazuje odnose mjernih jedinica za vrijeme.

Procjenjuje vremenski interval i računa s mjernim jedinicama u jednostavnim zadatcima u skupu brojeva do 100.

MAT OŠ E.2.1.

Koristi se podatcima iz neposredne okoline.

 

Promatra pojave i bilježi podatke o njima.

Razvrstava prikupljene podatke i prikazuje ih jednostavnim tablicama ili piktogramima.

Tumači podatke iz jednostavnih tablica i piktograma.

Provodi jednostavna istraživanja te analizira i prikazuje podatke.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Prikazivanje i tumačenje podataka piktogramima i jednostavnim tablicama.

Prikuplja podatke o nekoj jednostavnoj pojavi i prikazuje ih neformalnim načinom.

Prikupljene podatke prikazuje jednostavnim tablicama i piktogramima.

Čita podatke iz tablica i dijagrama i povezuje ih s neposrednom okolinom.

Tumači podatke dobivene jednostavnim istraživanjima te ih prikazuje tablicama i piktogramima.

MAT OŠ E.2.2.

Određuje je li neki događaj moguć ili nemoguć.

U različitim situacijama predviđa moguće i nemoguće događaje.

Objašnjava zašto je neki događaj (ne)moguć.

 

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Vjerojatnost (određivanje je li događaj moguć ili nemoguć).

U jednostavnim i poznatim situacijama razlikuje je li neki događaj moguć ili nemoguć.

U složenijim situacijama razlikuje je li neki događaj moguć ili nemoguć.

Predviđa mogući i nemogući događaj koji može proizaći iz određene situacije.

Obrazlaže zašto je neki događaj moguć ili nemoguć.

 

PRIRODA I DRUŠTVO – 2. RAZRED OSNOVNE ŠKOLE

VREDNOVANJE USVOJENOSTI ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

UČITELJICA KRISTINA VITEZ OJUROVIĆ

 

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

PID OŠ A.2.1.

Učenik uspoređuje organiziranost u prirodi i objašnjava važnost organiziranosti.

Opisuje i razvrstava živo od neživoga u prirodi.

Razvrstava biljke i životinje iz svoga okoliša u skupine prema kriteriju koji ih povezuje i objašnjava sličnosti i razlike (pripada/ne pripada skupini po nekome kriteriju, prema obliku lista, boji cvijeta, jestivo-nejestivo, voće i povrće, žitarice, prepoznaje različite načine kretanja u prirodi i sl.).

Ispituje osjetilima i prepoznaje svojstva tvari (tekuće, čvrsto, hrapavo, gusto, rijetko, oblik, boja, miris, tvrdoća, savitljivost, vodootpornost, prozirnost, sposobnost plutanja na vodi i sl.).

Objašnjava važnost organiziranja/razvrstavanja otpadnih tvari u okolišu, razlikuje otpad i smeće te razvrstava otpad.

Povezuje vremenske pojave s godišnjim dobima.

Istražuje načine brige za zdravlje.

Istražuje povezanost raznolike i redovite prehrane sa zdravljem.

Određuje i opisuje ulogu osnovnih dijelova tijela

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Promatra i razlikuje živo od neživoga u prirodi u neposrednome okolišu.

Opisuje ulogu osnovnih dijelova tijela (npr. ruke nam služe za…, glava nam služi za…).

Bitno je da učenik spozna na primjerima iz svakodnevnih životnih situacija postojanje reda u svome životu radi očuvanja zdravlja (redoviti obroci, kretanje, boravak u prirodi, odijevanje i obuvanje u skladu s vremenskim uvjetima, osobna čistoća, čistoća prostora).

Uz pomoć razvrstava bića i tvari, povezuje vremenske pojave s godišnjim dobima te prepoznaje važnost organiziranosti u osobnome životu i prirodi.

Razvrstava bića i tvari, opisuje kriterij razvrstavanja, povezuje vremenske pojave s godišnjim dobima te uočava važnost organiziranosti u osobnome životu i prirodi.

Razvrstava bića i tvari, objašnjava kriterij razvrstavanja i važnost organiziranosti u osobnome životu i prirodi te opisuje i povezuje vremenske pojave s godišnjim dobima.

Uspoređuje kriterije razvrstavanja bića i tvari, objašnjava povezanost vremenskih pojava s godišnjim dobima i važnost organiziranosti u osobnome životu i prirodi.

PID OŠ A.2.2.

Učenik objašnjava organiziranost vremena i prikazuje vremenski slijed događaja.

Objašnjava važnost organiziranja i snalaženja u vremenu.

Mjeri vrijeme satom (urom) i/ili štopericom, očitano vrijeme iskazuje riječima, procjenjuje i mjeri trajanje svakodnevnih i ostalih životnih aktivnosti.

Uspoređuje i reda događaje koji su se dogodili tijekom sata, dana, tjedna, mjeseca i godine.

Služi se kalendarom.

Objašnjava organiziranost vremena u godini, navodi mjesece u godini, broj dana u pojedinim mjesecima.

Upisuje i planira događanja (rođendane, blagdane i sl.) u raspored i/ili vremensku crtu.

Smješta događaje povezane s neposrednim okružjem u prošlost, sadašnjost i budućnost.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Očitava vrijeme na satu (uri), snalazi se na kalendaru. Izrađuje dnevni, tjedni, mjesečni i godišnji raspored i/ili vremensku lentu. Istražuje podrijetlo naziva mjeseci u godini.

Uz pomoć se snalazi na kalendaru, očitava i mjeri vrijeme te prikazuje vremenski slijed događaja u odnosu na sat u danu ili mjesec u godini.

Snalazi se na kalendaru, prepoznaje organizaciju vremena na kalendaru, očitava i mjeri vrijeme te opisuje i prikazuje vremenski slijed događaja u odnosu na sat u danu ili mjesec u godini.

Snalazi se na kalendaru i objašnjava važnost organizacije vremena na kalendaru, očitava i mjeri vrijeme te opisuje i prikazuje vremenski slijed događaja u odnosu na sat u danu ili mjesec u godini.

Koristi se kalendarom u organizaciji vremena, očitava i mjeri vrijeme te objašnjava i prikazuje vremenski slijed događaja u odnosu na sat u danu ili mjesec u godini.

PID OŠ A.2.3.

Učenik uspoređuje organiziranost različitih zajednica i prostora dajući primjere iz neposrednoga okružja.

Navodi članove uže i šire obitelji te prikazuje organiziranost obiteljske zajednice.

Opisuje što čini mjesto u kojemu živi te gdje se što nalazi i kako je organizirano.

Razlikuje prirodne oblike u neposrednome okružju.

Opisuje važnost organizacije prometa u svome okružju.

Opisuje zanimanja u mjestu u kojemu živi.

Spoznaje organiziranost zajednice u svome okružju te važnost pravila za njezino djelovanje.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Učenik prikuplja podatke o svojoj obitelji (podrijetlo prezimena, rodbinske veze i sl.) i izrađuje obiteljsko stablo upoznajući organiziranost svoje obitelji.

Na osnovi promatranja u svome mjestu (izvanučionička nastava) uočava i prikazuje smještaj objekata, ustanova (npr. zdravstvene, kulturne), prirodnih oblika (npr. vode tekućice, stajaćice, more, uzvisine, udubine).

Uočava pješačke prijelaze, razlikuje prometne znakove važne za njegovu sigurnost, uspoređuje i razvrstava prometna sredstva, istražuje vrste prometa u mjestu i sl. te povezuje s organizacijom mjesta.

Uočava povezanost prometnih sredstava s korištenjem različitih oblika energije.

Uočava i uz pomoć prikazuje organiziranost obiteljske zajednice, mjesta i prometa.

Opisuje i prikazuje organiziranost obiteljske zajednice, mjesta i prometa.

Objašnjava i prikazuje organiziranost obiteljske zajednice, mjesta i prometa.

Uspoređuje i prikazuje organiziranost obiteljske zajednice, mjesta i prometa.

PID OŠ B.2.1.

Učenik objašnjava važnost odgovornoga odnosa čovjeka prema sebi i prirodi.

Opisuje važnost tjelesne aktivnosti, prehrane i odmora za razvoj svoga tijela i zdravlje.

Brine se za očuvanje osobnoga zdravlja.

Uvažava vremensko ograničenje rada s digitalnom tehnologijom.

Brine se za okružje u kojemu živi i boravi.

Razdvaja otpad i smeće, razvrstava otpad.

Prepoznaje zvučno i svjetlosno onečišćenje okoliša

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Na primjerima učenik uočava važnost očuvanja osobnoga zdravlja: osobna čistoća, pravilna prehrana, tjelesna aktivnost, pravilno držanje tijela, odijevanje u skladu s vremenskim uvjetima, redovita kontrola liječnika i stomatologa, zaštita od sunca.

Na primjerima uočava važnost brige za okružje: održavanje čistoće učionice i prostora kojim se koristi, školskoga okoliša, briga za kućne ljubimce i kućne biljke, briga o očuvanju i zaštiti voda zavičaja i sl.

Učenik ponovno rabi otpad. Prepoznaje štetno djelovanje buke na osobno zdravlje i zdravlje drugih.

Osvijestiti štetnost lasera za vid.

Opisuje i daje primjer očuvanja osobnoga zdravlja i okružja u kojemu živi i boravi.

Opisuje i daje primjer očuvanja osobnoga zdravlja i okružja u kojemu živi i boravi te uz pomoć predviđa posljedice nebrige.

Opisuje i daje primjer očuvanja osobnoga zdravlja i okružja u kojemu živi i boravi te predviđa posljedice nebrige.

Objašnjava i daje primjer važnosti očuvanja osobnoga zdravlja i očuvanja prirode te predviđa posljedice nebrige.

PID OŠ B.2.2.

Učenik zaključuje o promjenama u prirodi koje se događaju tijekom godišnjih doba.

Prepoznaje promjene u prirodi unutar godišnjega doba: uspoređuje duljinu dana i noći, početak i kraj određenoga godišnjeg doba, promjene u životu biljaka i životinja i rad ljudi.

Prati promjene i bilježi ih u kalendar prirode.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Prati promjene u prirodi tijekom godišnjih doba (izvanučionička nastava), vodi dnevnik promatranja, povezuje uočene promjene u biljnome i životinjskome svijetu s promjenom uvjeta.

Uz pomoć opisuje i prikazuje živa bića i njihove promjene povezane s godišnjim dobima.

Opisuje i prikazuje živa bića i njihove promjene povezane s godišnjim dobima.

Uspoređuje i prikazuje živa bića te predviđa njihove promjene povezane s godišnjim dobima.

Zaključuje o utjecaju godišnjih doba na živa bića, predviđa i povezuje njihove promjene s promjenama vremenskih uvjeta.

PID OŠ B.2.3.

Učenik uspoređuje, predviđa promjene i odnose te prikazuje promjene u vremenu.

Snalazi se u vremenu.

Uspoređuje nedavnu prošlost i sadašnjost i predviđa buduće događaje te promjene i odnose u budućnosti.

Povezuje događaje i promjene u vremenu prikazujući ih na vremenskoj crti ili lenti vremena, crtežom, grafičkim prikazom i sl., uz upotrebu IKT-a ovisno o uvjetima.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Istražuje i prikuplja informacije o prošlosti, uspoređuje život nekad i danas, djetinjstvo svojih predaka, prometna sredstva, igračke, stanovanje, odjeću nekoć i danas i sl.

Predviđa promjene u budućnosti, npr. izgled igračaka, prometnih sredstava, odjeće, djetinjstva i sl.

Uz pomoć opisuje promjene i odnose tijekom prošlosti i sadašnjosti te prikazuje promjene u vremenu.

Opisuje promjene i odnose tijekom prošlosti i sadašnjosti, predviđa ih u budućnosti te prikazuje promjene u vremenu.

Objašnjava promjene i odnose tijekom prošlosti i sadašnjosti, predviđa ih u budućnosti te prikazuje promjene u vremenu.

Uspoređuje promjene i odnose tijekom prošlosti i sadašnjosti, predviđa ih u budućnosti te prikazuje promjene u vremenu.

PID OŠ B.2.4.

Učenik se snalazi u prostoru, izrađuje, analizira i provjerava skicu kretanja.

Snalazi se u neposrednome okružju prema objektima i dijelovima prirode.

Opisuje objekte i dijelove prirode prema kojima se snalazi u prostoru.

Prikazuje objekte i dijelove prirode u međusobnom odnosu (crtežom ili plakatom ili u pješčaniku i dr.).

Izrađuje i provjerava skicu kretanja.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Ishod se ostvaruje u izvanučioničkoj nastavi nakon čega učenik prikazuje na različite načine (crtežom, plakatom, u pješčaniku, upotrebljavajući IKT, piktograme ili dr.) međuodnose objekata i dijelova prirode prema kojima se snalazi u prostoru. IKT – D 1.3. Skica kretanja grafički je prikaz kretanja učenika dijelom svoga mjesta ili u neposrednome okružju (crtanje ulica, ustanova, spomenika, dijelova prirode, prikaz puta od kuće do škole i sl.).

Opisuje i uz pomoć prikazuje objekte i dijelove prirode prema kojima se snalazi u prostoru izrađujući skicu kretanja.

Opisuje i prikazuje objekte i dijelove prirode prema kojima se snalazi u prostoru izrađujući skicu kretanja.

Opisuje i prikazuje objekte i dijelove prirode prema kojima se snalazi u prostoru i stavlja ih u međusobni odnos izrađujući i analizirajući skicu kretanja.

Izrađuje i provjerava skicu kretanja, analizira i provjerava međusobni odnos prikazanih objekata i dijelova prirode prema kojima se snalazi u prostoru.

PID OŠ C.2.1.

Učenik uspoređuje ulogu i utjecaj pojedinca i zajednice na razvoj identiteta te promišlja o važnosti očuvanja baštine.

Razvija spoznaju o sebi u odnosu na druge i objašnjava ulogu pojedinca i zajednice na osobni razvoj.

Objašnjava i raspravlja o različitim ulogama pojedinaca u zajednicama te povezanosti zajednice prema događajima, interesima, vrijednostima.

Promišlja o utjecaju zajednice na pojedinca i obratno.

Opisuje i postavlja pitanja povezana s povijesnom, kulturnom i prirodnom baštinom svoga mjesta.

Navodi primjere i objašnjava načine zaštite i očuvanja prirodne, kulturne i povijesne baštine.

Sudjeluje i predlaže načine obilježavanja događaja i blagdana.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Odgovara na pitanja: Kojim vrijednostima težim? Što mogu naučiti od drugih? Kako pridonosim napretku zajednice? Kako drugi utječu na mene? Kako ja utječem na druge? Povijesna su baština blagdani, značajni događaji; kulturna su baština tradicijski predmeti, običaji, nošnja, suveniri; prirodna su baština (ljepote prirode) parkovi, šume, rijeke, jezera, more, biljke, životinje... Učenik uspoređuje život članova obitelji nekad i danas (npr. igre koje su se igrali njihovi roditelji, bake i djedovi kad su bili djeca). Obilježavanje državnih praznika, blagdana, značajnih dana i događaja. Igranje uloga (različiti oblici odnosa unutar zajednice).

Prepoznaje ulogu i utjecaj pojedinca u zajednici, ulogu zajednice na razvoj osobnoga identiteta te važnost očuvanja baštine.

Opisuje ulogu i utjecaj pojedinca u zajednici, ulogu zajednice na razvoj osobnoga identiteta te važnost očuvanja baštine.

Objašnjava ulogu i utjecaj pojedinca u zajednici, ulogu zajednice na razvoj osobnoga identiteta te važnost očuvanja baštine.

Uspoređuje ulogu i utjecaj pojedinca u zajednici s ulogom i utjecajem zajednice na razvoj osobnoga identiteta te promišlja o važnosti očuvanja prirodne i kulturno-povijesne baštine.

PID OŠ C.2.2.

Učenik raspravlja o ulozi i utjecaju pravila, prava i dužnosti na zajednicu te važnosti odgovornoga ponašanja.

Dogovara se i raspravlja o pravilima i dužnostima te posljedicama zbog njihova nepoštivanja (u obitelji, razredu, školi).

Ispunjava dužnosti i pomaže (u obitelji, razredu, školi, mjestu).

Raspravlja o pravima djece.

Uvažava različitosti (stavovi i mišljenja).

Predlaže načine rješavanja problema.

Odgovorno se služi telefonskim brojevima.

Preuzima odgovornost za svoje ponašanje.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Odgovorno se služi telefonskim brojevima; 192, 193, 194, 112.

Pravila, dužnosti i posljedice nepoštivanja u obitelji, razredu, školi i mjestu.

Dječja prava, kultura življenja u zajedničkim prostorima, na javnim mjestima i javnim prijevoznim sredstvima, zdravlje, primjena IKT-a, zaštita okoliša.

Prepoznaje utjecaj različitih prava, pravila i dužnosti na zajednicu, opisuje posljedice nepoštivanja pravila te preuzima odgovornost za svoje postupke.

Opisuje ulogu i utjecaj različitih prava, pravila i dužnosti na zajednicu i posljedice nepoštivanja pravila te preuzima odgovornost za svoje postupke.

Uspoređuje ulogu i utjecaj različitih prava, pravila i dužnosti na zajednicu, opisuje posljedice nepoštivanja pravila, predlaže rješenja te preuzima odgovornost za svoje postupke.

Raspravlja o ulozi i utjecaju različitih prava, pravila i dužnosti na zajednicu i posljedicama nepoštivanja, predlaže rješenja te preuzima odgovornost za svoje postupke.

PID OŠ C.2.3.

Učenik opisuje ulogu i utjecaj zajednice i okoliša na djelatnosti ljudi mjesta u kojemu živi te opisuje i navodi primjere važnosti i vrijednosti rada.

Prepoznaje važnost različitih zanimanja i djelatnosti u mjestu.

Povezuje djelatnosti ljudi s okolišem.

Opisuje ulogu i utjecaj zajednice i okoliša na djelatnost ljudi u neposrednoj okolini.

Opisuje povezanost rada i zarade.

Prepoznaje važnost i vrijednost svakoga zanimanja i rada.

Razvija odgovornost prema trošenju novca i štednji.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Putem radionica, kazališnih predstava, dramskih igara i vježbi stjecat će znanja, razvijati vještine i stavove o poduzetništvu.

Uz pomoć nabraja djelatnosti ljudi u neposrednoj okolini te izriče svoj odnos prema radu. Prepoznaje važnost štednje i odgovornoga trošenja novca.

Uspoređuje djelatnosti ljudi u neposrednoj okolini i uz pomoć opisuje svoj odnos prema radu te važnost štednje i odgovornoga trošenja novca.

Opisuje povezanost djelatnosti ljudi s neposrednom okolinom te opisuje i navodi primjere svoga odnosa prema radu, važnosti štednje i odgovornoga trošenja novca.

Opisuje ulogu i utjecaj zajednice i okoliša na djelatnosti ljudi u neposrednoj okolini te opisuje i navodi primjere odnosa prema radu, važnosti štednje i odgovornoga trošenja novca.

PID OŠ D.2.1.

Učenik prepoznaje različite izvore i oblike, prijenos i pretvorbu energije i objašnjava važnost i potrebu štednje energije na primjerima iz svakodnevnoga života.

Prepoznaje i razlikuje različite izvore energije koji ga okružuju.

Razlikuje oblike energije koji ga okružuju.

Prepoznaje prijenos el. energije (vodovima, žicama) do mjesta korištenja i prijenos topline s toplijeg na hladnije mjesto ili predmet.

Prepoznaje pretvorbu električne energije u toplinu i svjetlost.

Objašnjava važnost energije u svakodnevnome životu.

Povezuje hranu i prehranu s opskrbom tijela energijom ukazujući na važnost pravilne prehrane za zdravlje čovjeka.

Navodi različite primjere prometnih sredstava i njihovih izvora energije.

Objašnjava načine uštede energije na koje sam može utjecati.

Objašnjava povezanost svoga ponašanja pri korištenju energijom s njezinom uštedom.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Izvori su energije hrana, Sunce, vjetar, voda, goriva (drvo, ugljen, benzin).

Od oblika energije prepoznaje svjetlosnu, toplinsku i električnu energiju.

Navodi različite izvore i oblike energije kojima se koristi u svakodnevnome životu i načine njezine štednje.

Prepoznaje različite izvore i oblike, prijenos i pretvorbu energije na primjerima iz neposrednoga okoliša te načine i važnost štednje energije u svakodnevnome životu.

Prepoznaje različite izvore i oblike energije, prijenos i pretvorbu energije na primjerima iz neposrednoga okoliša; uz pomoć objašnjava važnost energije i na jednostavnim primjerima opisuje važnost štednje.

Prepoznaje izvore i oblike energije, prijenos i pretvorbu energije na primjerima iz neposrednoga okoliša te objašnjava važnost energije u svakodnevnome životu i na jednostavnim primjerima objašnjava njezinu racionalnu upotrebu.

PID OŠ A.B.C.D. 2.1.

Učenik uz usmjeravanje opisuje i predstavlja rezultate promatranja prirode, prirodnih ili društvenih pojava u neposrednome okružju i koristi se različitim izvorima informacija.

Opaža i opisuje svijet oko sebe služeći se svojim osjetilima i mjerenjima.

Crta opaženo i označava/imenuje dijelove.

Prepoznaje uzročno-posljedične veze u neposrednome okružju.

Postavlja pitanja povezana s opaženim promjenama u prirodi. Postavlja pitanja o prirodnim i društvenim pojavama.

Objašnjava uočeno, iskustveno doživljeno ili istraženo.

Uočava probleme i predlaže rješenja.

Raspravlja, uspoređuje i prikazuje na različite načine rezultate – crtežom, slikom (piktogramima), grafom i sl.

Donosi jednostavne zaključke.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Ostvaruje se putem sadržaja svih ostalih koncepata.

Opaža i uz pomoć opisuje svijet oko sebe i prikazuje opaženo.

Opaža i uz pomoć opisuje svijet oko sebe, postavlja pitanja povezana s opažanjima i prikazuje rezultate.

Uz usmjeravanje opaža i opisuje svijet oko sebe, postavlja pitanja povezana s opažanjima i uz pomoć se koristi izvorima informacija, provodi jednostavnija mjerenja i prikazuje rezultate.

Uz usmjeravanje opaža i opisuje svijet oko sebe, postavlja pitanja povezana s opaženim promjenama, koristi se izvorima informacija, koristi se opremom, provodi jednostavnija mjerenja, opisuje, prikazuje te predstavlja rezultate.

 

GLAZBENA KULTURA – 2. RAZRED OSNOVNE ŠKOLE

VREDNOVANJE USVOJENOSTI ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

UČITELJICA KRISTINA VITEZ OJUROVIĆ

 

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

OŠ GK A.2.1.

Učenik poznaje određeni broj skladbi

Poznaje određeni broj kraćih skladbi (cjelovite skladbe, stavci ili ulomci) različitih vrsta glazbe (klasična, tradicijska, popularna, jazz, filmska glazba).

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Cjelovite skladbe, stavci ili ulomci klasične, tradicijske, popularne, jazz i filmske glazbe.

Poznaje 3 – 10 kraćih skladbi.

Poznaje 3 – 10 kraćih skladbi.

Poznaje 3 – 10 kraćih skladbi.

Poznaje 3 – 10 kraćih skladbi.

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

OŠ GK A.2.2.

Učenik temeljem slušanja, razlikuje pojedine glazbeno-izražajne sastavnice.

Temeljem slušanja, razlikuje pojedine glazbeno-izražajne sastavnice:

• metar/dobe

• tempo

• visina tona

• dinamika

• boja/izvođači

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Cjelovite skladbe, stavci ili ulomci klasične, tradicijske, popularne, jazz i filmske glazbe.

Opaža pojedine glazbeno-izražajne sastavnice.

Razlikuje glazbeno-izražajne sastavnice (jednu od druge).

Opisuje pojedine glazbeno-izražajne sastavnice.

Uspoređuje pojedine glazbeno-izražajne sastavnice (unutar iste skladbe, u različitim skladbama).

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

OŠ GK B.2.1.

Učenik sudjeluje u zajedničkoj izvedbi glazbe.

Sudjeluje u zajedničkoj izvedbi glazbe, usklađuje vlastitu izvedbu s izvedbama drugih učenika te vrednuje vlastitu izvedbu, izvedbe drugih i zajedničku izvedbu.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Pjesme/brojalice i glazbene igre primjerene dobi i sposobnostima učenika.

Sudjeluje u zajedničkoj izvedbi uz poticaj učitelja.

Sudjeluje u zajedničkoj izvedbi te opisuje zajedničku izvedbu.

Sudjeluje u zajedničkoj izvedbi, nastoji uskladiti vlastitu izvedbu s izvedbama drugih te vrednuje zajedničku izvedbu.

Sudjeluje u zajedničkoj izvedbi, usklađuje vlastitu izvedbu s izvedbama drugih te vrednuje vlastitu izvedbu, izvedbe drugih i zajedničku izvedbu.

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

OŠ GK B.2.2.

Učenik pjeva/izvodi pjesme i brojalice.

Pjeva/izvodi pjesme i brojalice i pritom uvažava glazbeno-izražajne sastavnice (metar/dobe, tempo, visina tona, dinamika).

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Pjesme/brojalice primjerene dobi i sposobnostima učenika.

Uz pomoć učitelja pjeva/izvodi pjesme i brojalice.

Samostalno pjeva/izvodi pjesme i brojalice.

Pjeva/izvodi pjesme i brojalice i pritom djelomično uvažava glazbeno-izražajne sastavnice.

Pjeva/izvodi pjesme i brojalice i pritom uvažava glazbeno-izražajne sastavnice.

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

OŠ GK B.2.3.

Učenik izvodi glazbene igre uz pjevanje, slušanje glazbe i pokret uz glazbu.

Izvodi glazbene igre uz pjevanje, s tonovima/melodijama /ritmovima, uz slušanje glazbe te prati glazbu pokretom, a pritom opaža i uvažava glazbeno-izražajne sastavnice.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Glazbene igre primjerene dobi i sposobnostima učenika, cjelovite skladbe, stavci ili ulomci klasične, tradicijske, popularne, jazz i filmske glazbe.

Uz pomoć učitelja izvodi glazbene igre s pjevanjem, s tonovima/melodijama/ritmovima, uz slušanje glazbe i prati pokretom pjesme i skladbe.

Samostalno izvodi glazbene igre s pjevanjem, s tonovima/melodijama/ritmovima, uz slušanje glazbe i prati pokretom pjesme i skladbe.

Izvodi glazbene igre s pjevanjem, s tonovima/melodijama/ritmovima, uz slušanje glazbe i prati pokretom pjesme i skladbe te pritom djelomično uvažava glazbeno-izražajne sastavnice.

Izvodi glazbene igre s pjevanjem, s tonovima/melodijama/ritmovima, uz slušanje glazbe i prati pokretom pjesme i skladbe te pritom uvažava glazbeno-izražajne sastavnice.

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

OŠ GK B.2.4.

Učenik stvara/improvizira melodijske i ritamske cjeline te svira uz pjesme/brojalice koje izvodi.

Stvara/improvizira melodijske i ritamske cjeline pjevanjem, pokretom/plesom, pljeskanjem, lupkanjem, koračanjem i/ili udaraljkama. Svira na udaraljkama ili tjeloglazbom uz pjesme/brojalice koje pjeva/izvodi.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Pjesme/brojalice i glazbene igre primjerene dobi i sposobnostima učenika.

Stvara/improvizira melodijske/ritamske cjeline pjevanjem, pokretom, tjeloglazbom i/ili udaraljkama izražavajući svoj doživljaj glazbe. Svira na udaraljkama (dječji instrumentarij) ili tjeloglazbom uz pjesme/brojalice koje pjeva/izvodi.

Stvara/improvizira melodijske i ritamske cjeline pjevanjem, pokretom, pljeskanjem, lupkanjem, koračanjem i/ili udaraljkama. Svira na udaraljkama (dječji instrumentarij) ili tjeloglazbom uz pjesme/brojalice koje pjeva/izvodi.

Stvara/improvizira melodijske/ritamske cjeline pjevanjem, pokretom, tjeloglazbom i/ili udaraljkama izražavajući svoj doživljaj glazbe. Svira na udaraljkama (dječji instrumentarij) ili tjeloglazbom uz pjesme/brojalice koje pjeva/izvodi.

Stvara/improvizira melodijske/ritamske cjeline pjevanjem, pokretom, tjeloglazbom i/ili udaraljkama izražavajući svoj doživljaj glazbe. Svira na udaraljkama (dječji instrumentarij) ili tjeloglazbom uz pjesme/brojalice koje pjeva/izvodi.

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

OŠ GK C.2.1.

Učenik na osnovu slušanja glazbe i aktivnog muziciranja prepoznaje različite uloge glazbe.

Na osnovu slušanja glazbe i aktivnog muziciranja prepoznaje različite uloge glazbe (svečana glazba, glazba za ples i sl.).

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Glazbeno-kulturni događaj u autentičnom, prilagođenom i virtualnom okružju.

Prepoznaje različite uloge glazbe.

Prepoznaje različite uloge glazbe.

Prepoznaje različite uloge glazbe.

Prepoznaje različite uloge glazbe.

 

LIKOVNA KULTURA – 3. RAZRED OSNOVNE ŠKOLE

VREDNOVANJE USVOJENOSTI ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

UČITELJICA KRISTINA VITEZ OJUROVIĆ

 

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

OŠ LK A.1.1.

Učenik prepoznaje umjetnost kao način komunikacije i odgovara na različite poticaje likovnim izražavanjem.

 

Učenik odgovara likovnim i vizualnim izražavanjem na razne vrste poticaja.

Učenik, u stvaralačkom procesu i izražavanju koristi:

  • likovni jezik (obvezni pojmovi likovnog jezika i oni za koje učitelj smatra da mu mogu pomoći pri realizaciji ideje u određenom zadatku)
  • iskustvo usmjerenog opažanja
  • izražavanje pokretom, zvukom, glumom koje povezuje s likovnim izražavanjem kroz kreativnu igru
  • doživljaj temeljen na osjećajima, iskustvu, mislima i informacijama.

 

 

 

 

 

 

OBVEZNI LIKOVNI POJMOVI

Točka, crta.

Dugine boje, osnovne i izvedene boje, miješanje boja.

Razlika između lika i tijela.

Ploha, lik, geometrijski i slobodni likovi, mrlja, potez.

Hrapava i glatka površina.

Masa i prostor: puno, prazno, geometrijska i slobodna tijela, obla i uglata tijela; građenje, dodavanje i oduzimanje oblika.

Ritam: ponavljanje i izmjena oblika na plohi i u prostoru.

Odnosi: veće, manje, jednako na plohi i u prostoru; dodavanje i oduzimanje oblika.

Smještaj: okomito, vodoravno, koso, iznad, ispod, gore, dolje, između, unutar, izvan; na plohi i u prostoru.

Učenik odgovara likovnim i vizualnim izražavanjem na razne vrste poticaja:

  • osobni sadržaji (osjećaji, misli, iskustva, stavovi i vrijednosti)
  • sadržaji likovne i vizualne umjetnosti ili sadržaji/izraz drugih umjetničkih područja
  • sadržaji iz svakodnevnog života i neposredne okoline (informacije).

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Učenik u stvaralačkom procesu i izražavanju koristi likovni jezik tako da kreće od doživljaja cjeline prema detalju.

Uz pomoć učitelja učenik prepoznaje različite oblike umjetničkog izražavanja, izražava se slijedeći pravila kreativne igre, koristi likovni jezik.

 

Učenik prepoznaje različite oblike umjetničkog izražavanja, izražava se putem kreativne igre, pomoću likovnog jezika.

 

Učenik prepoznaje različite oblike umjetničkog izražavanja, uz pomoć učitelja varira početna pravila kreativne igre u različitim oblicima vlastitog izražavanja pomoću likovnog jezika.

Učenik prepoznaje različite oblike umjetničkog izražavanja, varira početna pravila kreativne igre u različitim oblicima vlastitog izražavanja te pomoću likovnog jezika.

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

OŠ LK A.1.2.

Učenik demonstrira poznavanje osobitosti različitih likovnih materijala i postupaka pri likovnom izražavanju.

 

 

Učenik primjećuje osobitosti likovnih materijala i postupaka te ih primjenjuje pri likovnom izražavanju.

LIKOVNI MATERIJALI I TEHNIKE

Crtački: olovka, ugljen, kreda, flomaster, tuš i drvce, tuš i kist.

Slikarski: akvarel, gvaš, tempere, pastel, kolaž papir, kolaž iz časopisa.

Prostorno-plastički: glina, glinamol, papir-plastika, ambalaža i drugi materijali.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Učenik koristi neke od predloženih likovnih materijala i tehnika:

Uz posredovanje učitelja, učenik upotrebljava likovne materijale i postupke u svrhu izrade svog likovnog rada.

 

 

Učenik upotrebljava likovne materijale i postupke u svrhu izrade svog likovnog rada.

 

Učenik  upotrebljava likovne materijale i postupke u svrhu izrade svog likovnog rada, uz posredovanje učitelja povremeno istražuje postupke i mogućnosti tehnika.

Učenik  upotrebljava likovne materijale i postupke u svrhu izrade svog likovnog rada, uz povremeno  istraživanje postupaka i mogućnosti tehnika.

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

OŠ LK B.1.1.

Učenik razlikuje likovno i vizualno umjetničko djelo te prepoznaje osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela.

Učenik povezuje djelo s vlastitim iskustvom i opisuje osobni doživljaj djela.

Učenik opisuje:

  • materijale i postupke
  • likovne elemente i kompozicijska načela
  • tematski sadržaj djela (motiv, teme, asocijacije).

OBLICI LIKOVNIH I VIZUALNIH UMJETNOSTI

 

  • crtež
  • slikarstvo
  • skulptura
  • vizualne komunikacije i dizajn
  • arhitektura i urbanizam (skulptura u javnom prostoru ili elementi grada/sela)
  • animirani film
  • ilustracija
  • lutkarstvo

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Učenik prepoznaje različite oblike likovnih i vizualnih umjetnosti.

Uz pomoć učitelja učenik prepoznaje osnovne tematske sadržaje stvarajući poveznice s osobnim doživljajem.

 

Učenik prepoznaje osnovne tematske, likovne i/ili vizualne sadržaje (likovni jezik, materijali, primjeri iz okoline) stvarajući poveznice s osobnim doživljajem.

 

Uz pomoć učitelja učenik opisuje veći broj detalja i karakteristika tematskih i likovnih i/ili vizualnih sadržaja (likovni jezik, materijali, primjeri iz okoline) stvarajući poveznice s osobnim doživljajem.

Učenik samostalno opisuje neke detalje i karakteristike tematskih i likovnih i/ili vizualnih sadržaja (likovni jezik, materijali, primjeri iz okoline) stvarajući poveznice s osobnim doživljajem.

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

OŠ LK B.1.2.

Učenik uspoređuje svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te opisuje svoj rad i vlastiti doživljaj stvaranja.

Učenik opisuje i uspoređuje likovne ili vizualne radove prema kriterijima: osobnog doživljaja, likovnog jezika, likovnih materijala, tehnika i/ili vizualnih medija, prikaza teme ili motiva te originalnosti i uloženog truda.

Učenik prepoznaje poticaj i način na koji je izražen u likovnom ili vizualnom radu.

Učenik prepoznaje osobno zadovoljstvo u stvaralačkom procesu.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Učenik u stvaralačkom procesu i izražavanju koristi likovni jezik tako da kreće od doživljaja cjeline prema detalju.

 

 

(Sadržaji ishoda B.1.2. istovjetni su sadržajima ishoda A.1.1.)

Uz pomoć učitelja, učenik opisuje vlastiti doživljaj stvaranja, uspoređuje svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika prepoznajući upotrebu likovnih pojmova, likovnih materijala, prikaza motiva i izražene ideje.

Učenik opisuje vlastiti doživljaj stvaranja, opisuje i uspoređuje svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika prepoznajući  upotrebu likovnih pojmova, likovnih materijala, prikaza motiva i izražene ideje.

Učenik opisuje vlastiti doživljaj stvaranja, opisuje i uspoređuje svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika, uz podršku učitelja uspoređuje upotrebu likovnih pojmova, likovnih materijala, prikaza motiva i izražene ideje.

Učenik opisuje vlastiti doživljaj stvaranja, opisuje i uspoređuje svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika uspoređujući upotrebu likovnih pojmova, likovnih materijala, prikaza motiva i izražene ideje.

 

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

OŠ LK C.1.1.

Učenik prepoznaje i u likovnom radu interpretira povezanost oblikovanja vizualne okoline s aktivnostima, sadržajima i namjenama koji se u njoj odvijaju.

Kroz kreativne igre u prostoru te likovno i vizualno izražavanje učenik:

  • prepoznaje i interpretira karakteristike prostora i uporabnih predmeta u neposrednoj okolini (odnose veličina, karakteristike oblika i njihovu namjenu)
  • prepoznaje i opisuje jednostavne vizualne znakove i poruke u svojoj okolini i oblikuje jednostavnu vizualnu poruku.

 

ISTRAŽIVANJE PROSTORA UKLJUČUJE:

  • karakteristike prostora: otvoreni/zatvoreni i unutrašnji/vanjski, mali/veliki
  • funkcija prostora povezano s učenikovim aktivnostima i potrebama (potreba za sigurnošću, kretanjem, odmorom, učenjem i igrom i drugim)
  • jednostavni vizualni znakovi i poruke (reklama, plakat, zaštitni znak, prometni znak, piktogram).

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Kroz likovno izražavanje i kreativnu igru učenik istražuje prostor u kojem se kreće i boravi.

Učenik uz posredovanje učitelja razlikuje osobine i namjenu prostora, uporabnih predmeta i vizualnih znakova u svojoj okolini; uočeno interpretira u vlastitom likovnom ili vizualnom uratku.

 

Učenik razlikuje osobine i namjenu prostora, uporabnih predmeta i vizualnih znakova u svojoj okolini; uočeno interpretira u vlastitom likovnom ili vizualnom uratku.

 

Učenik uz povremeno posredovanje učitelja povezuje osobine i namjenu prostora, uporabnih predmeta i vizualnih znakova u svojoj okolini; uočeno interpretira u vlastitom likovnom ili vizualnom uratku.

Učenik samostalno povezuje osobine i namjenu prostora, uporabnih predmeta i vizualnih znakova u svojoj okolini; uočeno interpretira u vlastitom likovnom ili vizualnom uratku.

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

OŠ LK C.1.2.

Učenik povezuje neki aspekt umjetničkog djela s iskustvima iz svakodnevnog života te društvenim kontekstom.

Učenik povezuje neki od aspekata umjetničkog djela (likovni, vizualni i tematski sadržaj) s iskustvom iz svakodnevnog života i svoje okoline.

Učenik prepoznaje njemu bliske sadržaje kao produkt likovnog i vizualnog izražavanja.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Učenik prepoznaje njemu bliske sadržaje kao produkt likovnog i vizualnog izražavanja (crtež, slika, kip, spomenik, animirani i igrani film, fotografija, kazališna/lutkarska predstava, slikovnica/ilustracija).

Učenik na konkretnim primjerima iz svakodnevnog života i svoje okoline prepoznaje i imenuje neke vrste zanimanja (slikar, kipar, fotograf), institucija i spomenika iz svog kraja s područja likovnih i vizualnih umjetnosti te kulturno – umjetničkih događanja (izložba, kazališna predstava itd.).

Ostvarivanje ishoda se prati i ne podliježe vrednovanju.

 

Ishod se može realizirati kroz usmeno opisivanje na početku, tijekom i na kraju stvaralačkog procesa te tijekom izvanučioničke nastave.

 

Ovaj ishod može se realizirati i kroz izvanškolske aktivnosti u suradnji s umjetničkim udrugama i institucijama.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA – 2. RAZRED OSNOVNE ŠKOLE

VREDNOVANJE USVOJENOSTI ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

UČITELJICA KRISTINA VITEZ OJUROVIĆ

 

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

OŠ TZK A.1.1.

Izvodi prirodne načine gibanja.

Izvodi raznovrsne prirodne načine gibanja za ovladavanje prostorom, preprekama, otporom i baratanjem predmetima.

Prepoznaje raznovrsne prirodne načine gibanja.

PRIRODNI NAČINI GIBANJA

  • hodanja-trčanja, puzanja, kolutanja, valjanja, premetanja, skakanja, padanja
  • poskoci, skokovi, preskoci, naskoci, saskoci, penjanja, spuštanja (silaženja), provlačenja
  • dizanja, nošenja, guranja, vučenja, upiranja, višenja
  • baratanje predmetima raznovrsnih oblika, dimenzija, težina.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

 

Prirodni načini gibanja.

Motoričke igre s elementima prirodnih načina gibanja.

Uz pomoć izvodi prirodne načine gibanja, pri čemu kretanja izvodi djelomično pravilno.

 

 

 

Oponašajući izvodi prirodne načine gibanja, pri čemu gibanja izvodi djelomično pravilno.

 

Samostalno izvodi prirodne načine gibanja s manjim odstupanjem od upute.

 

Samostalno i pravilno izvodi različite prirodne načine gibanja za svladavanje prostora, prepreka i otpora te spretno barata predmetima.

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

OŠ TZK A.1.2.

Provodi jednostavne motoričke igre.

 

Sudjeluje u jednostavnim motoričkim igrama.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Motoričke igre s elementima hodanja, trčanja, poskoka, skokova, bacanja, hvatanja, penjanja i silaženja, puzanja, valjanja, preskakanja, provlačenja, padova…

Kroz igru oponaša suigrače,  pri čemu motorička kretanja izvodi djelomično pravilno.

 

Igru provodi prema uputi.

 

Igra igre prema sjećanju, pri čemu motorička kretanja izvodi pravilno.

 

Uz učiteljevu podršku  predlaže poznate igre za igranje te motorička kretanja u njima izvodi pravilno i povezano.

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

OŠ TZK B.1.1.

Slijedi upute za svrstavanje u prostoru i prema tjelesnoj visini.

Sudjeluje u praćenju svoje visine i tjelesne mase.

Razlikuje tjelesnu visinu od tjelesne mase.

Pronalazi svoje mjesto u svrstavanju prema visini (vrsta...).

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Praćenje tjelesne visine i tjelesne mase.

Uz učiteljevu pomoć razlikuje  i prati svoju tjelesnu visinu i masu.

 

 

Uz učiteljevu pomoć pronalazi svoje mjesto u svrstavanju.

 

Samostalno pronalazi svoje mjesto u svrstavanju  i uz učiteljevu uputu i pomoć pronalazi suvježbača za izvođenje  vježbi u paru.

Samostalno pronalazi svoje mjesto u svrstavanju te prema zahtjevima motoričke igre odabire suvježbača.

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

OŠ TZK C.1.1.

Prati motorička postignuća.

Prati i prepoznaje osobna postignuća u svladanim obrazovnim sadržajima.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Obrazovni sadržaji i motoričke igre u skladu s razvojnim obilježjima učenika.

Uz pomoć učitelja prepoznaje osobna postignuća u svladanim obrazovnim sadržajima.

Izvodi osnovne strukture usvojenih obrazovnih sadržaja.

Uz pomoć učitelja prepoznaje i prati osobna postignuća u svladanim obrazovnim sadržajima.

Prepoznaje i uz pomoć učitelja prati osobna postignuća u svladanim obrazovnim sadržajima.

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

OŠ TZK D.1.1.

Primjenjuje postupke za održavanje higijene pri tjelesnim vježbanjem i brine se o opremi za TZK.

 

Primjenjuje postupke za održavanje higijene pri tjelesnom vježbanju.

Brine se o opremi za TZK.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Ovisni o uvjetima za provedbu nastave TZK (na otvorenim i u zatvorenim sportskim vježbalištima).

 Uz učiteljevu uputu  i pomoć primjenjuje postupke za održavanje higijene pri tjelesnom vježbanju, a odgovarajuću opremu za Tjelesnu i zdravstvenu kulturu donosi povremeno.

Uz učiteljevo praćenje primjenjuje postupke za održavanje higijene pri tjelesnom vježbanju te donosi odgovarajuću opremu za TZK.

 

Na učiteljev poticaj primjenjuje postupke za održavanje higijene pri tjelesnom vježbanju, donosi odgovarajuću opremu za Tjelesnu i zdravstvenu kulturu te brine o njoj.

Samostalno primjenjuje postupke za održavanje higijene pri tjelesnom vježbanju, redovito donosi opremu za Tjelesnu  i zdravstvenu kulturu i brine  o njoj.

ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI

RAZRADA ISHODA

OŠ TZK D.1.2.

Slijedi upute za rad i pravila motoričke igre.

Prihvaća pravila igre.

Razmatra prihvatljiva i neprihvatljiva ponašanja u igri.

SADRŽAJ

RAZINE USVOJENOSTI (OSTVARENOSTI) ODGOJNO-OBRAZOVNIH ISHODA

ZADOVOLJAVAJUĆA

DOBRA

VRLO DOBRA

IZNIMNA

Pravila motoričkih igara

Sluša upute za rad i slijedi pravila igre u igri uz učiteljev poticaj i praćenje.

Pokazuje interes za suradnju sa suigračima u igri

Spremno  sudjeluje u igri  te dosljedno slijedi upute za rad i pravila igre

Aktivno sudjeluje u igri, razlikuje prihvatljiva i neprihvatljiva ponašanja  u igri  prema pravilima te uz vođenje učitelja iznosi kritički sud o postupcima sudionika igre

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Termini inf. razgovora
Centri izvrsnosti
e-Dnevnik

Informativni razgovori
 

Radijska emisija:

"Sačuvajmo ljubeški kaj"

 

Videozapis

"Ženidba"

Centri izvrsnosti
Glazbeni kutak

Pjevaju:

viši razredi OŠ Ljubešćica,

sviraju:

učiteljica Bernardica Bačan

i Vinko Španić (8. r.)

Moja domovina

Mojoj lijepoj zemlji Hrvatskoj

Donacije

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Kalendar
« Listopad 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

SOS 112

Arhiva vijesti
CMS za škole logo
Osnovna škola Ljubešćica / Zagrebačka 22, HR-42222 Ljubeščica / os-ljubescica.skole.hr / skola@os-ljubescica.hr
preskoči na navigaciju