ELEMENTI I KRITERIJI VREDNOVANJA I OCJENJIVANJA IZ POVIJESTI
ELEMENTI VREDNOVANJA
ČINJENIČNO ZNANJE |
činjenice, pojmovi, osobe, događaji, procesi (poznavanje)
|
KONCEPTUALNO ZNANJE |
vrijeme i prostor (karta, lenta vremena, ključne godine, određivanje stoljeća i povijesnih razdoblja), uzrok i posljedice, usporedbe (sličnosti i razlike), kontinuiteti i promjene (poznavanje, korištenje i razumijevanje)
|
PROCEDURALNO ZNANJE |
rad s izvorima, povijesna istraživanja
|
NAČINI VREDNOVANJA
USMENA PROVJERA |
Ocjena se upisuje ovisno o provjeravanom elementu. |
- kontinuirano tijekom cijele godine, nakon obrađenih nasatavnih sadržaja, nenajavljeno, u pravilu svaki sat 1 do 4 učenika po satu |
PISANA PROVJERA |
Provjera se uvijek sastoji od dva dijela: 1. dio – ČINJENIČNO ili KONCEPTUALNO ZNANJE
2. dio – KONCEPTUALNO ILI PROCEDURALNO ZNANJE |
- tijekom godine planiraju se 4 pisane provjere nakon obrađenenih i ponovljenih nastavnih cjelina/tema, pisane provjere najavljene su u e-Dnevniku (vremenik)
|
PROJEKTI, ZADATCI I SLIČNO |
Ocjena se upisuje ovisno o vrsti projekta/zadatka. |
- učenici će unaprijed dobiti detaljne upute i kriterije prema kojima će se vrednovati zadatci |
DOMAĆA ZADAĆA I RADNA BILJEŽNICA |
Opisna bilješka u e-Dnevniku ili ocjena za analizu i zadatke koji se rješavaju na satu.
|
- učenici su obvezni rješavati domaće zadaće i zadane zadatke u radnoj bilježnici - analiza i prezentacija istraživačkog rada može se vrednovati ocjenom u rubrici proceduralno znanje
- ako je rad na povijesnoj karti (na satu) vrednuje se bilješkom ili ocjenom u rubrici konceptualno znanje ili proceduralno znanje (ako je rad na povijesnom izvoru) |
KRITERIJI VREDNOVANJA
(OCJENA, KRITERIJI – činjenično, konceptualno, proceduralno znanje)
ODLIČAN |
Učenik zna objasniti sve tražene povijesne događaje, pojave i pojmove. Može ih produktivno i samostalno uporabiti, ne zbunjuju ga dodatna pitanja učitelja/učiteljice. Uočava i primjenjuje korelacije između nastavnih sadržaja povijesti i drugih predmeta. Povezuje naučeno gradivo sa suvremenim događajima. |
Točno i argumentirano razvrstava ljude, događaje i promjene u ispravna vremenska razdoblja, rekonstruira tijek i trajanje povijesnih događaja i promjena. Samostalno izrađuje točne i cjelovite crte vremena i usporedne tablice zbivanja. Točno uočava te objašnjava povijesne sadržaje na povijesnoj karti i donosi zaključke. Samostalno i precizno u slijepe karte unosi tražene povijesne sadržaje. Događaje i procese tumači kao uzročno‐posljedični slijed, razumije uzroke različitih motiva pojedinaca i društvenih skupina. Donosi ispravne zaključke o promjenama i kontinuitetima unutar šireg povijesnog konteksta.
|
Učenik samostalno i točno analizira povijesni izvor, od definiranja vrste izvora do podataka o vremenu nastanka izvora, autoru, razlogu zbog kojeg je izvor nastao, što je sadržaj izvora, do samostalnog uočavanja stava autora o povijesnom događaju/osobi. |
VRLO DOBAR |
Učenik zna većinu povijesnih događaja, pojmova i pojava. Nije uvijek samostalan u uporabi istih, uglavnom ga ne zbunjuju pitanja učitelja/učiteljice, oko nekih pojmova je nesiguran. |
Točno razvrstava ljude, događaje i promjene u ispravna vremenska razdoblja (orijentacija unutar razdoblja i kroz razdoblja) i rekonstruira tijek i trajanje povijesnih događaja i promjena. Izrađuje točne crte vremena. Usporedne tablice zbivanja izrađuje uz pomoć učitelja/učiteljice. Točno uočava te objašnjava povijesne sadržaje na povijesnoj karti. U slijepe karte unosi gotovo sve tražene povijesne sadržaje.
|
Uz minimalnu pomoć učitelja/učiteljice analizira povijesni izvor, točno i strukturirano. |
DOBAR |
Učenik prepoznaje samo najvažnije povijesne pojmove, događaje i procese. Potrebno mu je dosta pomoći učitelja/učiteljice, njome se uglavnom zna koristiti, poneka pitanja učitelja/učiteljice mogu ga zbuniti. |
Većinu ljudi, događaja i promjena razvrstava u ispravna vremenska razdoblja (orijentacija unutar razdoblja i kroz razdoblja) i rekonstruira trajanje povijesnih događaj i promjena. Uz pomoć učitelja/učiteljice izrađuje crte vremena. Na slijepe karte unosi veći dio traženih sadržaja.
|
Uz pomoć i vođenje učitelja/učiteljice analizira povijesni izvor uz manje pogreške. |
DOVOLJAN |
Učenik prepoznaje samo temeljne pojmove i najvažnije povijesne događaje i ličnosti. |
Površno i s pogreškama razvrstava ljude, događaje i promjene u vremenska razdoblja (orijentacija unutar razdoblja i kroz razdoblja) i određuje tijek i trajanje povijesnih događaja i promjena. Površno i s pogreškama određuje povijesne sadržaje na povijesnoj karti ili se ne zna koristiti slijepim kartama.
|
Uz dosta pogrešaka i uz veliku pomoć učitelja/učiteljice analizira povijesni izvor. |
NEDOVOLJAN |
Unatoč potpitanjima i navođenju od strane učitelja/učiteljice nije odgovorio na više od polovice pitanja, odgovori su površni. Neispravno navodi i koristi povijesne pojmove. |
Ne prepoznaje povijesne sadržaje na karti. Unatoč potpitanjima i navođenju od strane učitelja/učiteljice nije odgovorio na više od pola postavljenih pitanja. Učenik nije usvojio ključne pojmove vezane uz kronologiju. Niti uz veliku pomoć učitelja/učiteljice ne opisuje karakteristična obilježja prošlih društava i razdoblja niti izrađuje najjednostavnije crte vremena.
|
Ni uz pomoć učitelja/učiteljice ne uspijeva analizirati povijesni izvor |
Vrijednosti za granice ocjena kod pisanih provjera
Postotak ( %) bodova |
Ocjena |
90 – 100 |
Odličan (5) |
79 – 89 |
Vrlo dobar (4) |
64 – 78 |
Dobar (3) |
50 – 63 |
Dovoljan (2) |
0 – 49 |
Nedovoljan (1) |
Važan dio vrednovanja su i bilješke kojima se prati rad, ali i napredovanje učenika te njegov odnos prema radu. Osim bilježaka koje pokazuju kakav je odnos učenika prema radu najvažniji dio su povratne informacije kao dio vrednovanja za učenje te vrednovanje kao učenje.
U bilješke se upisuje redovitost u pisanju domaćih zadaća te nošenje pribora (učenik ima pravo na 2 minusa iz zadaće i 2 minusa iz nenošenja pribora kroz svaka dva mjeseca).
Zaključna ocjena: ocjene iz svih elementa vrednovanja jednako su bitne u formiranju zaključne ocjene, a kod zaključivanja gledaju se i bilješke kojima se prati rad učenika te odnos prema radu.
Vrednovanje učeničkih radova – plakata i prezentacija
Praćenje i vrednovanje učenika |
Ocjena |
Izlaganje samostalno, uvjerljivo. Plakat i prezentaciju koristi kao sredstvo tumačenja. Urednost izrađenog na visokoj razini. Iznimno kreativno napravljeno. |
Odličan (5) |
Izlaganje samostalno, no nije u potpunosti uvjerljivo. Gotovo ne čita sa plakata ili prezentacije već istu koristi kao sredstvo tumačenja. Rad sadrži previše detalja koji nisu u potpunosti povezani. |
Vrlo dobar (4) |
Nije siguran pri izlaganju, često čita sa plakata ili prezentacije. U pojedinim segmentima rad je nepregledan |
Dobar (3) |
Prezentacija ili plakat su nerazumljivi i neuredni. Učenik se i sam ne snalazi na plakatu ili prezentaciji. Samo čita napisani tekst. Loše su izabrani tekstualni i slikovni materijali. |
Dovoljan (2) |
- minimalna ocjena koju učenik može dobiti za izrađeni plakat ili prezentaciju je dovoljan (2) zbog
uloženog truda
- ocjenu nedovoljan (1) učenik može dobiti ukoliko nije napravio plakat ili prezentaciju
Učiteljica: Andreja Vuk Šarc
Pjevaju:
viši razredi OŠ Ljubešćica,
sviraju:
učiteljica Bernardica Bačan
i Vinko Španić (8. r.)
Mojoj lijepoj zemlji Hrvatskoj
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |