KRITERIJI OCJENJIVANJA:
|
|
ODLIČAN (5)
|
- učenik/ca kreativno formulira i kombinira pojmove obuhvaćene gradivom te ih primjenjuje u stvaranju likovnoga rada
- učenik/ca stvara originalne ideje i udaljene asocijacije
- učenik/ca povezuje nastavne sadržaje s praktičnim životom i pronalazi poveznicu s ključnim pojmovima iz drugih nastavnih predmeta te ih unosi u stvaralačko izražavanje
- učenik/ca s lakoćom povezuje ranije stečeno znanje te ga upotrebljava na zadanoj temi
- učenik/ca samostalno osmišljava, razvija i stvara likovni rad
- u radu je izražena je kreativnost i originalnost te visoka estetska kvaliteta – izbjegavanje šablona i precrtavanja
- učenik/ca odlično rješava likovni problem na svom radu - kompozicija je realizirana na zanimljiv, složen i inovativan način, a motiv je odlično smješten u format te prikazan bogato detaljima
- izvedba likovnoga rada je na visokoj tehničkoj razini – učenik/ca odlično vlada zadanom tehnikom, uspješno i kvalitetno je primjenjuje u radu, koristi sve mogućnosti prikaza u zadanoj tehnici, a likovni rad i radno mjesto su uredni
- učenik/ca je motiviran/na za samostalan i grupni rad te rad u paru
- učenik/ca radi s lakoćom i razumijevanjem, a interes i pažnja na satu su izraziti. Pozorno sluša na satu, usredotočen/na je na rad uz visoki radni tempo. Radi samostalno i redovito, brzo, točno i sigurno. Aktivan/na je u uvodnom dijelu sata, samoj realizaciji i u analizi te vrednovanju radova. Prisutna je izrazita marljivost.
- učenik/ca ima pozitivan stav prema radu i nastavnom predmetu. Odgovoran/na je, redovito donosi pribor i pokazuje poštovanje prema vlastitom i tuđem radu.
- učenik/ca je samoinicijativan/na, tolerantan/na, samokritičan/na, pravedan/na i pomaže drugima ako je to potrebno
|
|
|
|
VRLO DOBAR (4)
|
- učenik/ca povezuje ranije stečeno znanje te ga upotrebljava na zadanoj temi, povezuje pojmove u cjelovit sadržaj
- učenik/ca uglavnom razumije ključne likovne pojmove i prepoznaje kompozicijske elemente
- učenik/ca uglavnom samostalno osmišljava, razvija i kreira likovni rad
- u radu uglavnom postoji kreativnost i originalnost - izbjegavanje šablona i precrtavanja
- učenik/ca vrlo dobro rješava likovni problem na svom radu – kompozicija je realizirana na zanimljiv, ali ne i na složen i zahtjevan način. Motiv je vrlo dobro smješten motiv u format te prikazan jednostavnije u detaljima.
- estetska kvaliteta rada je povremena, no ipak prisutna
- zadovoljavajući rad uz povremene greške, kao i razina tehničke izvedbe – učenik/ca vrlo dobro vlada zadanom tehnikom, koristi neke mogućnosti prikaza u zadanoj tehnici, a likovni rad i radno mjesto su uredni
- učenik/ca radi s razumijevanjem, a interes i pažnja na satu su vrlo dobri – učenik/ca sluša pozorno i usredotočen/a je na rad te ima umjereni radni tempo. Ulaže napore i trudi se postići što više, ustrajan/na, često dovršava zadatak unatoč povremenim teškoćama na koje nailazi.
- učenik/ca uredno, točno i uglavnom na vrijeme izvršava zadatke te redovito donosi pribor
- učenik/ca ima pozitivan stav prema učenju i nastavnom predmetu. Uglavnom pokazuje interes za sva područja likovnog izražavanja.
- učenik/ca je u većem dijelu samoinicijativan/na, odgovoran/na i savjestan/na u odnosu prema vlastitom i tuđem radu
|
|
DOBAR (3)
|
- učenik/ca povremeno i djelomično razumije ključne likovne pojmove i ponekad prepoznaje kompozicijske elemente
- učenik/ca s teškoćom povezuje pojmove obuhvaćene gradivom te ranije stečeno znanje - uz pomoć ih definira u cjelinu i primjenjuje na zadanoj temi
- učenik/ca dobro rješava likovni problem na svom radu – kompozicija je realizirana na jednostavan i najmanje zahtjevan način. Motiv je dobro smješten u format te je prikazan oskudno, šturo, nemaštovito i siromašno u detaljima.
- u radu je vidljiva djelomična kreativnost i originalnost – prisutna je šablona i precrtavanje, čime je estetska kvaliteta rada smanjena
- u radu su prisutne greške, ali uz nadzor i dodatno poticanje, rad je zadovoljavajući s obzirom na zadatak nastavne jedinice
- smanjena je razina tehničke izvedbe – učenik/ca na površan način vlada zadanom tehnikom, šturo koristi mogućnosti prikaza u zadanoj tehnici, a likovni rad i radno mjesto su ponekad neuredni
- učenik/ca je djelomično zainteresiran/na za samostalan i grupni rad te radu u paru
- učenik/ca je uglavnom odsutan/na duhom ili zaokupljen/na drugim aktivnostima na satu te otežano rješava likovne zadatke. Učenika/cu je potrebno usmjeravati i poticati na aktivnost i sudjelovanje u uvodnom dijelu sata te prilikom realizacije likovnoga rada.
- Učenik/ca se brzo zasiti radom i lako odustaje od zadatka. Katkad izbjegava obaveze i donošenje pribora za rad.
- Učenik/ca pokazuje promjenjiv interes za nastavni predmet i za sva područja likovnog izražavanja. Ponekad je neodgovoran/na i površan/na u odnosu prema vlastitom i tuđem radu.
|
|
|
|
DOVOLJAN (2)
|
- učenik/ca uglavnom ne razumije ključne likovne pojmove obuhvaćene gradivom i ne prepoznaje kompozicijske elemente, ne povezuje ih s ranije stečenim znanjem i ne primjenjuje na zadanoj temi
- u radu je prisutna mala ili nikakva kreativnost te originalnost – učenik/ca je sklon/na šablonskom izražavanju i precrtavanju te je krajnje nemaštovit/a u likovnom izražavanju, zbog čega je estetska kvaliteta rada narušena
- rad, uz stalni nadzor i dodatno poticanje, povremeno zadovoljava s obzirom na zadatak nastavne jedinice
- razina tehničke izvedbe i primjena zadane tehnike je niska – učenik/ca minimalno i površno koristi mogućnosti izražavanja u zadanoj tehnici, a likovni rad i radno mjesto su neuredni
- interes i pažnja na satu su slabi i rijetko izraženi za samostalan rad te radu u grupi i paru
- učenik/ca je odsutan/na duhom ili zaokupljen/na drugim aktivnostima te ima nizak radni tempo, otežano poštuje rokove izvršenja zadatka
- učenik/ca je sklon/a je izbjegavanju i zanemarivanju radnih obaveza te omatanju nastave, ne poštuje vlastiti ni tuđi rad
|
|
|
|
NEDOVOLJAN (1)
|
- učenik/ca odbija izvršiti zadatak i nije spreman/na suradnju
- učenik/ca pokazuje i daje na ocjenjivanje tuđi rad
- učenik/ca se ne uključuje u rad skupine ili rad u paru
- učenik/ca ometa rad nastavnika i drugih učenika
|
|