preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ljubešćica

 

OSNOVNA ŠKOLA LJUBEŠĆICA,

LJUBEŠĆICA

Šk. god. 2023./2024.

 

 

 

ELEMENTI VREDNOVANJA I KRITERIJI OCJENJIVANJA

U NASTAVI LIKOVNE KULTURE V. – VIII. RAZRED

 

 

VREDNOVANJE PREMA LIKOVNIM PODRUČJIMA RADA :

  • Izražavanje crtežom
  • Kolorističko i tonsko izražavanje
  • Trodimenzionalno izražavanje
  • Grafičko izražavanje
  • Razumijevanje i vrednovanje osnovnih odnosa u umjetničkom djelu

 

ELEMENTI VREDNOVANJA LIKOVNOG URATKA SU :

  • Osobni izričaj, originalnost
  • realizacija zadanog likovnog problema
  • tehnička izvedba rada

 

 

NAČINI PRAĆENJA

PRATI SE

STVARALAŠTVO

diskusija, skice,

bilješke (razrada procesa izvedbe) ;

likovni ili vizualni rad

razvijanje i artikuliranje ideje originalnost ideja

(izbjegavanje šablonskih i stereotipnih prikaza)

sposobnost improvizacije (primjena različitih strategija i postupaka)

poznavanje i primjena etapa kreativnog procesa

refleksija i samorefleksija

(promišlja učinjeno i na temelju toga poduzima sljedeće korake) 

PRODUKTIVNOST

likovni ili vizualni rad 

uporaba likovnog jezika, likovnih materijala, tehnika i/ili vizualnih medija te sposobnost improvizacije

estetska osjetljivost interpretacija teme način   prikaza motiva 

uloženi trud, dovršenost radova 

KRITIČKO MIŠLJENJE I

KONTEKST

diskusija, likovni ili vizualni rad 

uvodne aktivnosti ili aktivnosti na kraju sata

analiza i vrednovanje vlastitog likovnog i vizualnog uratka te uradaka drugih

učenika (kritički stav) 

stvaranje različitih poveznica između umjetničkih djela, interpretirane teme, učenikova likovnoga ili vizualnoga

izraza  

estetska osjetljivost (umjetnička djela, učenički radovi, okolina)

KRITERIJI OCJENJIVANJA:

 

ODLIČAN (5)

  • učenik/ca kreativno formulira i kombinira pojmove obuhvaćene gradivom te ih primjenjuje u stvaranju likovnoga rada
  • učenik/ca stvara originalne ideje i udaljene asocijacije
  • učenik/ca povezuje nastavne sadržaje s praktičnim životom i pronalazi poveznicu s ključnim pojmovima iz drugih nastavnih predmeta te ih unosi u stvaralačko izražavanje
  • učenik/ca s lakoćom povezuje ranije stečeno znanje te ga upotrebljava na zadanoj temi
  • učenik/ca samostalno osmišljava, razvija i stvara likovni rad
  • u radu je izražena je kreativnost i originalnost te visoka estetska kvaliteta – izbjegavanje šablona i precrtavanja
  • učenik/ca odlično rješava likovni problem na svom radu - kompozicija je realizirana na zanimljiv, složen i inovativan način, a motiv je odlično smješten u format te prikazan bogato detaljima
  • izvedba likovnoga rada je na visokoj tehničkoj razini – učenik/ca odlično vlada zadanom tehnikom, uspješno i kvalitetno je primjenjuje u radu, koristi sve mogućnosti prikaza u zadanoj tehnici, a likovni rad i radno mjesto su uredni
  • učenik/ca je motiviran/na za samostalan i grupni rad te rad u paru
  • učenik/ca radi s lakoćom i razumijevanjem, a interes i pažnja na satu su izraziti. Pozorno sluša na satu, usredotočen/na je na rad uz visoki radni tempo. Radi samostalno i redovito, brzo, točno i sigurno. Aktivan/na je u uvodnom dijelu sata, samoj realizaciji i u analizi te vrednovanju radova. Prisutna je izrazita marljivost.
  • učenik/ca ima pozitivan stav prema radu i nastavnom predmetu. Odgovoran/na je, redovito donosi pribor i pokazuje poštovanje prema vlastitom i tuđem radu.
  • učenik/ca je samoinicijativan/na, tolerantan/na, samokritičan/na, pravedan/na i pomaže drugima ako je to potrebno

 

 

 

VRLO DOBAR (4)

  • učenik/ca povezuje ranije stečeno znanje te ga upotrebljava na zadanoj temi, povezuje pojmove u cjelovit sadržaj
  • učenik/ca uglavnom razumije ključne likovne pojmove i prepoznaje kompozicijske elemente
  • učenik/ca uglavnom samostalno osmišljava, razvija i kreira likovni rad
  • u radu uglavnom postoji kreativnost i originalnost - izbjegavanje šablona i precrtavanja
  • učenik/ca vrlo dobro rješava likovni problem na svom radu – kompozicija je realizirana na zanimljiv, ali ne i na složen i zahtjevan način. Motiv je vrlo  dobro smješten motiv u format te prikazan jednostavnije u detaljima.
  • estetska kvaliteta rada je povremena, no ipak prisutna
  • zadovoljavajući rad uz povremene greške, kao i razina tehničke izvedbe – učenik/ca vrlo dobro vlada zadanom tehnikom, koristi neke mogućnosti prikaza u zadanoj tehnici, a likovni rad i radno mjesto su uredni
  • učenik/ca radi s razumijevanjem, a interes i pažnja na satu su vrlo dobri – učenik/ca sluša pozorno i usredotočen/a je na rad te ima umjereni radni tempo. Ulaže napore i trudi se postići što više, ustrajan/na, često dovršava zadatak unatoč povremenim teškoćama na koje nailazi.
  • učenik/ca uredno, točno i uglavnom na vrijeme izvršava zadatke te redovito donosi pribor
  • učenik/ca ima pozitivan stav prema učenju i nastavnom predmetu. Uglavnom pokazuje interes za sva područja likovnog izražavanja.
  • učenik/ca je u većem dijelu samoinicijativan/na, odgovoran/na i savjestan/na u odnosu prema vlastitom i tuđem radu

 

 

 

DOBAR (3)

  • učenik/ca povremeno i djelomično razumije ključne likovne pojmove i ponekad prepoznaje kompozicijske elemente
  • učenik/ca s teškoćom povezuje pojmove obuhvaćene gradivom te ranije stečeno znanje - uz pomoć ih definira u cjelinu i primjenjuje na zadanoj temi
  • učenik/ca dobro rješava likovni problem na svom radu – kompozicija je realizirana na jednostavan i najmanje zahtjevan način. Motiv je dobro smješten u format te je prikazan oskudno, šturo, nemaštovito i siromašno u detaljima.
  • u radu je vidljiva djelomična kreativnost i originalnost – prisutna je šablona i precrtavanje, čime je estetska kvaliteta rada smanjena
  • u radu su prisutne greške, ali uz nadzor i dodatno poticanje, rad je zadovoljavajući s obzirom na zadatak nastavne jedinice
  • smanjena je razina tehničke izvedbe – učenik/ca na površan način vlada zadanom tehnikom, šturo koristi mogućnosti prikaza u zadanoj tehnici, a likovni rad i radno mjesto su ponekad neuredni
  • učenik/ca je djelomično zainteresiran/na za samostalan i grupni rad te radu u paru
  • učenik/ca je uglavnom odsutan/na duhom ili zaokupljen/na drugim aktivnostima na satu te otežano rješava likovne zadatke. Učenika/cu je potrebno usmjeravati i poticati na aktivnost i sudjelovanje u uvodnom dijelu sata te prilikom realizacije likovnoga rada.
  • Učenik/ca se brzo zasiti radom i lako odustaje od zadatka. Katkad izbjegava obaveze i donošenje pribora za rad.
  • Učenik/ca pokazuje promjenjiv interes za nastavni predmet i za sva područja likovnog izražavanja. Ponekad je neodgovoran/na i površan/na u odnosu prema vlastitom i tuđem radu.

 

 

 

DOVOLJAN (2)

  • učenik/ca uglavnom ne razumije ključne likovne pojmove obuhvaćene gradivom i ne prepoznaje kompozicijske elemente, ne povezuje ih s ranije stečenim znanjem i ne primjenjuje na zadanoj temi
  • u radu je prisutna mala ili nikakva kreativnost te originalnost – učenik/ca je sklon/na šablonskom izražavanju i precrtavanju te je krajnje nemaštovit/a u likovnom izražavanju, zbog čega je estetska kvaliteta rada narušena
  • rad, uz stalni nadzor i dodatno poticanje, povremeno zadovoljava s obzirom na zadatak nastavne jedinice
  • razina tehničke izvedbe i primjena zadane tehnike je niska – učenik/ca minimalno i površno koristi mogućnosti izražavanja u zadanoj tehnici, a likovni rad i radno mjesto su neuredni
  • interes i pažnja na satu su slabi i rijetko izraženi za samostalan rad te radu u grupi i paru
  • učenik/ca je odsutan/na duhom ili zaokupljen/na drugim aktivnostima te ima nizak radni tempo, otežano poštuje rokove izvršenja zadatka
  • učenik/ca je sklon/a je izbjegavanju i zanemarivanju radnih obaveza te omatanju nastave, ne poštuje vlastiti ni tuđi rad

 

 

 

NEDOVOLJAN (1)

  • učenik/ca odbija izvršiti zadatak i nije spreman/na suradnju
  • učenik/ca pokazuje i daje na ocjenjivanje tuđi rad
  • učenik/ca se ne uključuje u rad skupine ili rad u paru
  • učenik/ca ometa rad nastavnika i drugih učenika

 

 

 

UČITELJICA LIKOVNE KULTURE

Ljiljana Belavić Kliček


Termini inf. razgovora
Centri izvrsnosti
e-Dnevnik

Informativni razgovori
 

Radijska emisija:

"Sačuvajmo ljubeški kaj"

 

Videozapis

"Ženidba"

Centri izvrsnosti
Glazbeni kutak

Pjevaju:

viši razredi OŠ Ljubešćica,

sviraju:

učiteljica Bernardica Bačan

i Vinko Španić (8. r.)

Moja domovina

Mojoj lijepoj zemlji Hrvatskoj

Donacije

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Kalendar
« Listopad 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

SOS 112

Arhiva vijesti
CMS za škole logo
Osnovna škola Ljubešćica / Zagrebačka 22, HR-42222 Ljubeščica / os-ljubescica.skole.hr / skola@os-ljubescica.hr
preskoči na navigaciju