preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ljubešćica

 > Nastava  > Predmeti  > INFORMATIKA
 

KRITERIJI OCJENJIVANJA, NAČINI I POSTUPCI VREDNOVANJA, ELEMENTI OCJENJIVANJA – INFORMATIKA

 

 

Uspjeh  učenika  iz  Informatike  vrednuje  se  gotovo  na  svakom  satu  kroz praktičan  rad  na  računalu,  te vrednovanje  aktivnosti  tijekom  nastavnog  sata,  usmenog  ispitivanja,  kao  i  vrednovanje  domaćih  zadaća  i dodatnih aktivnosti kao što su rad na projektnom zadatku, izrada plakata, referata, umnih mapa i sl.

 

Postupci vrednovanja u predmetu Informatika realiziraju se trima pristupima vrednovanju:

  • vrednovanjem za učenje
  • vrednovanjem kao učenje
  • vrednovanjem naučenoga

 

Procjene o postignućima učenika temelje se na integraciji raznih informacija prikupljenih u različitim situacijama tijekom određenoga vremenskog razdoblja.

 

Elementi vrednovanja (sastavnica u imeniku):

  • usvojenost znanja
  • rješavanje problema
  • digitalni sadržaji i suradnja

 

 

Element „usvojenost znanja“ uključuje ocjene za činjenično znanje, razumijevanje koncepata, analiziranje, opisivanje, objašnjavanje, poznavanje pravila.

 

Element „rješavanje problema“ uključuje ocjene za analiziranje i modeliranje problema, korake rješavanja, pisanje algoritama, provjeravanje ispravnosti algoritama, strategije pretraživanja i prikupljanja, istraživanje, konstrukciju logičkoga sklopa, samostalnost u rješavanju problema.

 

Element „digitalni sadržaji i suradnja” uključuje ocjene za odabir primjerenih programa, vještinu uporabe programa, komuniciranje u timu, suradnju na projektu, argumentiranje, predstavljanje svojih radova, odgovornost, samostalnost i promišljenost pri uporabi tehnologije te kvalitetu digitalnoga uratka.

 

 

 

Uspjeh učenika provjeravat će se za sva ova tri elementa prema sljedećem kriteriju:

 

OPIS POSTIGNUĆA

OCJENA

Učenik često traži pomoć drugih učenika i nastavnika. Razumijeva sadržaje nešto sporije, potrebno mu je višestruko ponavljanje. Razina usvojenosti ishoda učenja je zadovoljavajuća. Ponašanjem ne

remeti radnu disciplinu

dovoljan (2)

Učenik samostalno rukuje računalom, ali još uvijek nije potpuno siguran u sebe te traži pomoć nastavnika ili ostalih učenika. Djelomično poznaje obrađene sadržaje ali ih ne povezuje u logičnu cjelinu. Koristeći uzorak ili pomoć nastavnika, može samostalno riješiti postavljeni zadatak. Razina usvojenosti ishoda učenja je dobra. Ponašanjem ne remeti radnu disciplinu.

dobar (3)

Učenik samostalno rukuje. Poznaje obrađeno gradivo ali ga još logički ne povezuje. Koristeći uzorak može samostalno riješiti postavljeni zadatak. Razina usvojenosti ishoda učenja je vrlo dobra. Aktivno sudjeluje u radu tijekom cijele godine.

vrlo dobar (4)

Učenik potpuno samostalno i samouvjereno rukuje računalom. Sve zadatke rješava s lakoćom, bez uzorka ili pomoći nastavnika. Izrazito točno, temeljito i opširno obrazlaže sustav i rad računala. Uvijek se trudi da postigne maksimalne rezultate. Razina usvojenosti ishoda učenja je iznimna. Za rad se uvijek odlučuje samostalno, nije mu potreban nikakav poticaj.

odličan (5)

 

 

Nedovoljan (1)

  • Usvojenost znanja: Netočno, bez razumijevanja, nelogično, nesuvislo.
  • Rješavanje problema: Površno i s pogreškama.
  • Digitalni sadržaji i suradnja: Učenik ne sprema digitalne sadržaje i ne surađuje s ostalim učenicima.

 

Dovoljan (2)

  • Usvojenost znanja: Prisjeća se osnovnih pojmova uz pomoć nastavnika.
  • Rješavanje problema: Radi uz pomoć i ne uočava pogreške samostalno.
  • Digitalni sadržaji i suradnja: Učenik uz pomoć sprema digitalne sadržaje i rijetko surađuje s ostalim učenicima.

 

Dobar (3)

  • Usvojenost znanja: Poznaje osnovne pojmove.
  • Rješavanje problema: Radi uz povremenu pomoć, pogreške uočava i ispravlja ih uz pomoć nastavnika.
  • Digitalni  sadržaji  i  suradnja:  Učenik  nedovoljno poznaje  digitalne  sadržaje  i  povremeno  surađuje  s  ostalim učenicima.

 

Vrlo dobar (4)

  • Usvojenost znanja: Poznaje sve nastavne sadržaje, ali ih ne povezuje sa sličnim sadržajima.
  • Rješavanje problema: Primjenjuje stečeno znanje, samostalno uočava pogreške i ispravlja ih.
  • Digitalni sadržaji i suradnja: Učenik sprema digitalne sadržaje i slabije surađuje s ostalim učenicima.

 

Odličan (5)

  • Usvojenost znanja: Povezuje usvojeno znanje s drugim sličnim sadržajima.
  • Rješavanje problema: Kreativno primjenjuje usvojene vještine u novim situacijama.
  • Digitalni  sadržaji  i suradnja:  Učenik  sprema  digitalne  sadržaje  u svoju  mapu  i  surađuje  redovito  s ostalim učenicima.

 

 

Načini postupci vrednovanja

Usmeno provjeravanje provodi se tijekom svakog nastavnog sata. Ukoliko učenik kroz nastavni sat točno i često odgovara na postavljena pitanja može također biti ocijenjen. Ocjena je javna uz obrazloženje učitelja. U imenik,  u  rubrici  praćenja  učenika  upisuje  se  nadnevak,  sadržaj  usmenog  ispitivanja,  ocjena  (radi  lakšeg snalaženja razrednika i roditelja), te ocjena u rubriku ovisna o tome da li se provjerava usvojenost sadržaja ili primjena znanja.

 

Pisana  provjera  provodi  se  zadatcima  objektivnog  tipa  kako  bi  se  utvrdilo  poznavanje  i  razumijevanje pojmova i činjenica ili zadacima primjene naučenog. Moguće vrste zadataka su: dosjećanje (kratki odgovor), dopunjavanje, alternativni izbor, višestruki izbor, povezivanje, jednostavni računski zadaci, skiciranje.

 

 

 

Tablica vrednovanja pisanih provjera:

 

%

ocjena

0 % - 49 %

nedovoljan (1)

50 % - 60 %

dovoljan (2)

61 % - 77 %

dobar (3)

78 % - 90 %

vrlo dobar (4)

91 % - 100 %

odličan (5)

 

 

U  imenik  se  piše  nadnevak,  broj  bodova,  a  u  rubriku  ocjena.  Učenik  negativnu  ocjenu  iz  pisane  provjere ispravlja  na  jednom  od  sljedećih  sati  usmeno  ili  pismeno,  te  se  stavlja  zabilješka  –  nadnevak  uz  komentar: ispravak pisane provjere i evidentira se u rubriku.

 

 

Opisno praćenje

 

Tijekom cijele školske godine učenici se opisno prate – interes za predmet, sposobnosti i njihov razvoj, pozornost  na  satu,  učenje,  praktične  vježbe,  radne  navike,  napredak,  sposobnost  rješavanja  problema,  ideje razrade pristupa problemu, pronalaženje rješenja projektnih i sličnih zadataka i dr. Rečenica opisnog praćenja je poticajna, pozitivna, afirmativna i upisuje se u prostor opisnog praćenja.

 

 

Zaključna ocjena

 

Na  kraju  školske  godine  donosi  se  zaključna  ocjena  koja  ne  mora  biti  aritmetička  sredina  upisanih ocjena, već odraz cjelokupnog rada, učenja, zalaganja i odnosa prema radu kroz cijelu školsku godinu. Jedino redovitim  praćenjem  i  provjeravanjem  znanja  raznim  oblicima  i  na  temelju  više  elemenata,  dobivamo objektivniju konačnu ocjenu koja je u skladu sa stvarnim učeničkim znanjem.

 

 

Učenici su sa načinom praćenja i ocjenjivanja upoznati na prvome satu, a isto tako kod učenika se redovito razvija osjećaj kritičnosti i samokritičnosti tako da u svakom trenutku znaju procijeniti razinu svoga znanja.

 

 

Učiteljica: Jasna Zidarić Hasanec


Termini inf. razgovora
Centri izvrsnosti
e-Dnevnik

Informativni razgovori
 

Radijska emisija:

"Sačuvajmo ljubeški kaj"

 

Videozapis

"Ženidba"

Centri izvrsnosti
Glazbeni kutak

Pjevaju:

viši razredi OŠ Ljubešćica,

sviraju:

učiteljica Bernardica Bačan

i Vinko Španić (8. r.)

Moja domovina

Mojoj lijepoj zemlji Hrvatskoj

Donacije

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Kalendar
« Listopad 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

SOS 112

Arhiva vijesti
CMS za škole logo
Osnovna škola Ljubešćica / Zagrebačka 22, HR-42222 Ljubeščica / os-ljubescica.skole.hr / skola@os-ljubescica.hr
preskoči na navigaciju