Elementi i kriteriji praćenja i ocjenjivanja u nastavi Vjeronauka
Opisno praćenje i ocjenjivanje |
||
Znanje |
||
Brojčano ocjenjivanje |
Odličan (5)
|
- učenik je potpuno usvojio temu i sadržaje, koje reproducira i stvaralački ih primjenjuje. - učenik/ca s lakoćom usvaja, iznosi i primjenjuje nastavne sadržaje s puno detalja. - sposobnost opisivanje, povezivanja, objašnjavanja, kritičkog mišljenja, dokazivanja i zaključivanja na najvišoj su razini - usvojene nastavne sadržaje iznosi točno, logički i s razumijevanjem - uspješno primjenjuje stečeno znanja u svakom obliku rada - sam sebe usmjerava, svoje znanje primjenjuje u pisanom i usmenom izražavanju, bez pomoći nastavnika - učenik/ca je samoinicijativan/na i odlično se snalazi u opširnosti sadržaja |
Vrlo dobar (4)
|
- učenik/ca dosta dobro usvaja nastavene sadržaje i zna primjenjivati usvojeno znanje, uz malu pomoć nastavnika - usvojeno znanje primjenjuje uglavnom ispravno i prikladno sadržaju - uz više samostalnog rada mogao bi postići i bolje rezultate - dosta dobro se snalazi u primjenjivanju usvojenog znanja u pismenom i usmenom izražavanju |
|
Dobar (3)
|
- učenik/ca je većim djelom usvojio/la nastavni sadržaj - uz pomoć nastavnika uspjeva prepoznati i razlikovati biblijske osobe, događaje i pripadajuća zemljovidna mjesta - dobro poznaje sadržaje, ali u iznošenju sadržaja treba znatnu pomoć nastavnika - sposobnost primjenjivanja usvojenog sadržaja je na prosječnoj razini - uz više ustrajnijeg i samostalnog rada mogao/la bi postići i bolje rezultate |
|
Dovoljan (2)
|
- učenik/ca je djelomice usvojio/la nastavne sadržaje - slabo prati i uspijeva primijeniti obrađeni nastavni sadržaj - uspijeva prepoznati i povezivati nastavne sadržaje, ali uz veliku pomoć nastavnika - sposobnost izlaganja i primjenjivanja sadržaja je na početnoj razini - teže usvaja nastavne sadržaje, uspjeh postiže uz pomoć i dosta uloženog truda - veći dio vremena zastajkuje, ne dovršava rečenice i govori nerazumljivo - vidljiv je napredak, potrebno je više samostalnog rada |
|
Nedovoljan (1)
|
- učenik nije usvojio nastave sadržaje - ne uspijeva prepoznati osnovne informacije iz nastavnog sadržaja - ne razlikuje nastavne teme, niti uz pomoć nastavnika - ne trudi se usvojiti nastavne sadržaje - ne zna odgovoriti ni na jedno pitanje - izbjegava ili odbija bilo koji oblik provjere znanja ... |
|
Zalaganje |
||
Brojčano ocjenjivanje |
Odličan (5) |
- učenik/ca rado sudjeluje u ostvarenju nastavnog procesa, nudeći odgovore, primjere i ideje vezane uz nastavni sadržaj - učenik/ca rado odgovara na postavljena pitanja i razumije ono o čemu govori - učenik/ca je uvijek spreman/na odraditi svaki oblik rada, potičući druge na kvalitetan rad - vrijedno i samostalno sudjeluje u radu, redovito prati nastavne sadržaje - učenik/ca je iznimno vrijedan/na, motiviran/na i marljiv/a u svim oblicima rada - učenik/ca ima jako pozitivan i odgovoran odnos prema radu, redovito izvršava svoje obaveze - učenik samostalno i savjesno izvršava postaljene zadatke i pokazuje interes za dodatne sadržaje - učenik/ca redovito izvršava domaće zadaće, nosi potreban pribor za rad, i aktivno sudjeluje u grupnom radu |
Vrlo dobar (4) |
- učenik rado sudjeluje u radu, uporan je i trudi se potići što bolje rezultate - u radu ga treba ohrabriti i poticati na veću samostalnost - učenik/ca odgovara na većinu postavljenih pitanja i govori razumljivim rečenicama - učenik/ca posjeduje volju za rad, ali ga treba češće poticati i usmjeravati - učenik/ca rado sudjeluje u različitim aktivnosti, ali je nesiguran u svoje znanje pa često zaostaje |
|
Dobar (3) |
- učenik/ca se zalaže u granicama vlastitih mogućnosti - potreban je stalni poticaj na intenzivnije uključivanje u nastavni proces - učenik/ca uglavnom zainteresirano prati izlaganje. - učenik/ca se kod promišljanja težih problema odustaje ali se na učiteljev poticaj uključuje u rad |
|
Dovoljan (2) |
- učenik/ca je djelomice aktivan/na na satu te ga je nužno dodatnim poticajima motivirati. Prihvaća pomoć ali je sam/a ne traži. - učenik/ca često nema pribor, pasivan/na je tijekom nastavnog procesa, unatoč dodatnim uputama izvršeni zadaci su manjkavi glede točnosti i količine sadržaja - redovito nema domaću zadaću i/ili pribor; kroz dulji period neodgovorno se odnosi prema učeničkim obavezama, ne sudjeluje u realizaciji zadataka. Ne reagira na poticaje. - učenik/ca gotovo nikada ne surađuje tijekom nastavnog procesa, uglavnom nije spreman odraditi oblike rada, te ne potiče druge na bolji rad i izradu zadataka |
|
Nedovoljan (1) |
- učenik ne pokazuje volju za sudjelovanjem u nastavnom procesu - često pasivno sjedi ili se bavi nečime drugim nevezano uz nastavni sadržaj te tako ometa rad ostalih učenika - učenik/ca najčešće ne prati nastavu, povremeno prepisuje od drugih i često svjesno ometa rad ostalih učenika - učenik nikada ne surađuje tijekom nastavnog procesa, ne nudi odgovore i način obrade različitih aktivnosti. Nikada nije spreman sebe i druge potaknuti na rad i aktivno sudjelovanje u nastavi.
|
|
Kultura međusobnog komuniciranja |
||
Brojčano ocjenjivanje |
Odličan (5) |
- učenik/ca svojim uzornim ponašanjem jako pozitivno djeluje na ostale učenike. - otvoren/na je za suradnju, razgovor i razumijevanje. - kod učenika se opaža sposobnost življenja u vjeri. - učenik/ca ima jako pozitivan i odgovoran odnos prema radu, redovito izvršava svoje obaveze - uzoran u ponašanju i odnosu prema drugima, komunikativan i tolerantan. - učenik/ca svojim ponašanjem prati svoj odličan usmeni izričaj. - surađuje i pomaže drugima, prema drugima se odnosi s poštovanjem, - tolerantan, uljudan i pristojan u komunikaciji - pazi na izražavanje, otvoren, susretljiv i plemenit - pouzdan, gradi međuljudske odnose, suosjećajan, pazi na svoje i tuđe stvari … |
Vrlo dobar (4) |
- svoje mišljenje uglavnom izražava konkretno i s poštovanjem. - učenik/ca svoj govor uglavnom spretno oblikuje u skladu s naučenim i integriranim u svoju osobnost. - učenik/ca ima razvijene sposobnosti slušanja, razgovora, suradnje i pomaganja drugima - povremeno ga/ju treba poticati na poštovanje, ljubaznost, suradnju prema drugim sudionicima nastavnog procesa |
|
Dobar (3) |
- komuniciranje i ponašanje učenika/ce je na prosječnoj razini. U usmenom izričaju i ponašanju nerijetko se pojavljuju se neprimjereni oblici, ali je na pozitivan poticaj učenik voljan mijenjati se - učenik povremeno ostvaruje suradnju s drugim učenicima i učiteljem. Ponekad ometa zajednički rad drugih učenika - često ga/ju treba poticati na poštovanje, ljubaznost, suradnju prema drugim sudionicima nastavnog procesa. |
|
Dovoljan (2) |
- kod učenika treba poticati pozitivnu verbalnu komunikaciju - u komuniciranju i ophođenju učenika nerijetko se pojavljuju neprimjereni izrazi, a učenik teško prihvaća poticaj - učenik/ca gotovo uopće ne ostvaruje suradnju s drugim učenicima i učiteljem, često ometa rad ili se nepristojno ponaša na satu - redovito ga/ju treba poticati na poštovanje, ljubaznost, suradnju prema drugim sudionicima nastavnog procesa |
|
Nedovoljan (1) |
- nimalo ne poštuje pravila komunikacije, redovito pokazuje neprimjereno ponašanje prema sudionicima nastavnog procesa - u komuniciranju i ophođenju neizostavno koristi neprimjereni rječnik i elemente koji nisu u duhu vjeronaučnog predmeta. Ne prestaje ni na učiteljevu opomenu - učenik/ca ne ostvaruje nikakvu suradnju s drugim učenicima i učiteljem. Često ometa komunikaciju u razredu, neprimjereno se ponaša i potiče druge na neposluh - unatoč opomenama učenik i dalje ometa rad vjeroučitelja i drugim učenicima. - učenik/ca namjerno uništava školsku imovinu i/ili imovinu drugih učenika |
Pjevaju:
viši razredi OŠ Ljubešćica,
sviraju:
učiteljica Bernardica Bačan
i Vinko Španić (8. r.)
Mojoj lijepoj zemlji Hrvatskoj
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |