Creating videos to green up our world: Let's become THINKfluencers!
U eri različitih influencera, nameće se pitanje usmjeravanja pažnje i aktivnosti djece na svrsishodnost i namjenu sadržaja kojima su okruženi. Digitalizacija je općeprisutna te je neminovno koristiti se njome, ali opet s ciljem usmjeravanja. Educirati djecu da se educiraju, da kritički razmišljaju, istražuju, stvaraju potkrijepljene stavove i mišljenja. Ujedno ih se indirektno priprema za tržište rada, u sferu marketinga i prodaje. Dodajmo još upoznavanje vršnjaka iz država partnera, aktivno korištenje engleskog jezika i suradnju – dobili smo recept za Thinkfluencere.
Zemlje partneri podijelile su uloge u projektu kako bi sve aktivnosti tekle neometano. Španjolska je je nositelj projekta i glavni koordinator. Poljska će biti zadužena za održavanje Twinspacea i njegovo redovito ažuriranje aktivnostima i podatcima. Hrvatska je zadužena za održavanje Youtube kanala i ostalih društvenih mreža te organizaciju Google Drive foldera, dok će Slovačka brinuti o web stranici projekta. U svakoj će školi biti organiziran Erasmus Corner (Erasmus kutak), partneri iz Grčke zaduženi su za ujednačenost i adekvatnost istih.
Nakon podjele posla, redovitih sastanaka i dogovora oko organizacije krenut će se u provedbu aktivnosti.
Vizualna prepoznatljivost je itekako važna pa će biti organizirano natjecanje za izbor najboljeg logotipa, biti će izabran službeni logo projekta.
Učenici će istraživati i naučiti što je sve potrebno da bi se napravio dobar video te će vježbati stvarajući prezentacije škole.
Svjetski problemi vezani uz okoliš sljedeća je etapa u projektnim aktivnostima. Učenici će promatrati, i istraživati koji se problemi javljaju, u zavičaju ali i širem okruženju te promišljati i davati prijedloge mogućih rješenja. Također, pokušat će naći načine na koji bi način njihova škola mogla postati samoodrživija, ali i njihovo obiteljsko okruženje te oni sami.
Na koga smo utjecali?
Pitanje je koje je predviđeno za sam kraj projekta, odgovorom, dobit će se povratna informacija o uspješnosti provedbe projekta.
Učenici OŠ Marčana sudjelovali su u 4. razmjeni učenika iz projekta Erasmus+. Četvrta mobilnost učenika odvijala se u Irskoj gdje su učenici u pratnji dviju učiteljica boravili od 6. do 11. listopada 2019. g.
Za vrijeme boravka u Irskoj posjetili smo grad Tralee i njegovu okolicu, sudjelovali smo u radionici fotografiranja te se družili s učenicima partnerima iz 5 različitih zemalja.
Prvi dan u školi O'Brennan National School posjetili smo razred učenika koji su nam poželjeli dobrodošlicu vrijedno izrađenim plakatima s nacionalnim simbolima Hrvatske. S učenicima i učiteljem smo razgovarali o sličnostima i različitostima škola, ali i običajima naših zemalja. Kasnije su učenici i djelatnici irske škole pripremili svečanu priredbu za doček svih partnera gdje su nam dramskom predstavom, pjesmom i plesom uveličali naš dolazak.
Drugi dan poslušali smo predavanje te imali radionicu snimanja fotografija. Profesionalni fotograf objasnio je učenicima kako fokusirati neki predmet ili osobu u pokretu, a nakon teorijskog dijela učenici su imali praktični zadatak. Nakon što su snimili fotografije iz okoline škole, fotograf je pregledao fotografije te savjetovao učenike kako ispraviti eventualne pogreške. Nakon radionice su se učenici vratili na nastavu, a učitelji su imali sastanak o tijeku aktivnosti koje se trenutno provode u svim partnerskim školama.
Treći dan smo imali turistički obilazak okruga Kerry. Autobusom smo došli do grada Dingle gdje smo se vozili brodom razgledavajući priobalje. Vidjeli smo i delfina Fungi koji živi u uvali oko 30 godina. Nakon vožnje brodom prošetali smo se gradom te se zaputili na pješčanu plažu Atlanskog oceana gdje smo se družili i igrali. Na kraju našeg obilaska posjetili smo muzej u gradu Killarney, Killarney House te nacionalni park gdje smo se prošetali i razmjenjivali iskustva.
Četvrti dan smo naše znanje fotografiranja primijenili u šumi Ballyseedy, a nakon čega smo se zaputili u školu na nastavu. Na kraju našeg druženja, učenici iz Irske pripremili su nam oproštajnu priredbu na kojoj su nam zahvalili na prekrasnom iskustvu i druženju tijekom kojeg su svi stekli nova prijateljstva i usvojili nova znanja.
U petak ujutro stigli smo u školu i oprostili se od naših novih prijatelja. Prije leta otišli smo na ručak i sjetni se zaputili svojim kućama. Zahvaljujemo se svim sudionicima projekta, a posebno našim domaćinima i njihovim obiteljima koji su srdačno primili naše učenike i brinuli o njima tijekom razmjene učenika.
Više fotografija pogledajte u fotoalbumu.
Osnovna škola Marčana naredne dvije godine sudjelovat će u Erasmus+ projektu pod nazivom Junior Business Minds Selling Online Eco-Traditional Games financiranom od strane Agencije za mobilnost i programe Europske unije sa 28.640,00 eura za našu školu za potrebe provedbe projekta. Projektnu prijavu pisala je nastavnica Marina Belić, a projektni tim čine nastavnici Ines Culek, Dejan Tibinac, Sanela Bodiš, Maja Puhar Bezjak, Nina Pliško i Marina Belić.
Glavni cilj projekta je uvesti učenike u svijet poduzetništva i ekologije i podučiti ih kako doći od ideje za proizvod do same prodaje, a to uključuje izradu društvenih igara, otvaranje tvrtke, osmišljavanje reklame, kreiranje web stranice i ostalih stranica koje su korisne za oglašavanje proizvoda, formiranje cijene i samu prodaju. Znanja potrebna da bi se uspješno proveo projekt, učenici, a i odgojno-obrazovni djelatnici, usvojit će educirajući se kroz radionice i predavanja vezana uz razna područja putem međunarodne suradnje sa školama partnerima u projektu, a i u suradnji s predstavnicima lokalne zajednice, lokalnim poduzetnicima, predavačima i medijskim stručnjacima.
Tijekom provedbe projekta, zahvaljujući dobivenim financijama, zainteresirani učenici i odgojno-obrazovni djelatnici imat će priliku putovati u pet zemalja koje su partneri u projektu, a to su Španjolska, Italija, Grčka, Latvija i Irska, a također će ugostiti odgojno-obrazovne djelatnike i učenike iz tih zemalja u svojim domovima i školi. Pri tim susretima učenici će kroz igru i druženje osmišljavati igre, razmjenjivati znanja i upoznati se s povijesnim, kulturnim i tradicionalnim obilježjima partnerskih zemalja.