Creating videos to green up our world: Let's become THINKfluencers!
U eri različitih influencera, nameće se pitanje usmjeravanja pažnje i aktivnosti djece na svrsishodnost i namjenu sadržaja kojima su okruženi. Digitalizacija je općeprisutna te je neminovno koristiti se njome, ali opet s ciljem usmjeravanja. Educirati djecu da se educiraju, da kritički razmišljaju, istražuju, stvaraju potkrijepljene stavove i mišljenja. Ujedno ih se indirektno priprema za tržište rada, u sferu marketinga i prodaje. Dodajmo još upoznavanje vršnjaka iz država partnera, aktivno korištenje engleskog jezika i suradnju – dobili smo recept za Thinkfluencere.
Zemlje partneri podijelile su uloge u projektu kako bi sve aktivnosti tekle neometano. Španjolska je je nositelj projekta i glavni koordinator. Poljska će biti zadužena za održavanje Twinspacea i njegovo redovito ažuriranje aktivnostima i podatcima. Hrvatska je zadužena za održavanje Youtube kanala i ostalih društvenih mreža te organizaciju Google Drive foldera, dok će Slovačka brinuti o web stranici projekta. U svakoj će školi biti organiziran Erasmus Corner (Erasmus kutak), partneri iz Grčke zaduženi su za ujednačenost i adekvatnost istih.
Nakon podjele posla, redovitih sastanaka i dogovora oko organizacije krenut će se u provedbu aktivnosti.
Vizualna prepoznatljivost je itekako važna pa će biti organizirano natjecanje za izbor najboljeg logotipa, biti će izabran službeni logo projekta.
Učenici će istraživati i naučiti što je sve potrebno da bi se napravio dobar video te će vježbati stvarajući prezentacije škole.
Svjetski problemi vezani uz okoliš sljedeća je etapa u projektnim aktivnostima. Učenici će promatrati, i istraživati koji se problemi javljaju, u zavičaju ali i širem okruženju te promišljati i davati prijedloge mogućih rješenja. Također, pokušat će naći načine na koji bi način njihova škola mogla postati samoodrživija, ali i njihovo obiteljsko okruženje te oni sami.
Na koga smo utjecali?
Pitanje je koje je predviđeno za sam kraj projekta, odgovorom, dobit će se povratna informacija o uspješnosti provedbe projekta.
Creating videos to green up our world: Let's become THINKfluencers!
C3 - Instructing on Eco science &arts
Mobilnost: Marčana, Hrvatska
Osnovna škola Marčana otvorila je svoja vrata gostima iz Grčke, Slovačke i Španjolske u ponedjeljak 23.1.2023.
Prva točka programa bila je ceremonija dobrodošlice, tijekom koje su se svi sudionici međusobno bolje upoznali. Svaka od delegacija je ostalima predstavila sebe, svoju školu, svoj grad i svoju državu. Razmijenili su darove. Nakon kratke pauze uslijedila je interaktivna kazališna predstava „Mitološka bića Istre“ u izvedbi Istra Inspirita, u kojoj su svi prisutni rado sudjelovali. Saznali su mnogo zanimljivih informacija o povijesti, zemljopisu, kulturi, običajima i tradiciji Istre. Naravno, sve je bilo na engleskom jeziku. Atmosfera je bila prekrasna, uz puno smijeha i veselja.
Uslijedio je prijem u općinskom uredu kod načelnika Općine Marčana, Pliško Predraga. Nakon povratka u školu počela je radionica koju je vodila učiteljica Sanela Bodiš. Zadatak učenika, koji su bili podijeljeni u timove ( svaki tim sastavljen je od predstavnika svih zemalja partnera) je bio izraziti mišljenje o ekološkim videima koje su izradili učenici u svojim školama. Komunicirali su na engleskom jeziku i prekrasno surađivali. Prvi je dan prošao u odličnom raspoloženju.
U utorak ujutro sudionici nisu dugo ostali u školi. Nakon okupljanja, dogovora i podjele lunch paketa krenuli su autobusom do mjesta Svetvinčenat. Posjetili su Kaštel Morossini -Grimani. Nakon vođenog razgledavanja i ispričane priče o zanimljivostima Kaštela te povijesnim okolnostima ovog područja učenici su samostalno razgledali prostor Kaštela.
Najatraktivniji im je bio multimedijalni postav koji se temelji na percepciji i interpretaciji povijesnih događaja. Igrali su 3D igre i jako se dobro zabavili.
Učiteljice Sanela Bodiš i Elena Vitasović održale su radionicu u kojoj su učenici izrađivali figurice od plastelina, zatim ih fotografirali te izrađivali animacije koristeći Stop Motion Studio aplikaciju. Učenici su uživali radeći u skupinama sa prijateljima iz drugih zemalja. Radionica je bila vrlo uspješna na obostrano zadovoljstvo kako učenika tako i učiteljica.
Srijeda je bila zauzeta aktivnostima u Puli. Nakon jutarnjeg okupljanja u školi učenici i učitelji autobusom su krenuli za Pulu, točnije Verudelu. Aktivnost koja je bila predviđena za taj dan je posjet Aquariumu i snimanje video uradaka. Učenici, naravno podijeljeni u skupine sačinjene od predstavnika svih zemalja snimali su video materijale koje će kasnije koristit za uređivanje i stvaranje filmova. Ozbiljno su shvatili zadatak i primili se posla, prikupljali materijale i tražili zanimljive kadrove. Nakon rada, uslijedila je kratka šetnja Verudelom kako bi gosti upoznali ovaj prekrasni dio našeg kraja. Autobus ih je odvezao do Arene gdje ih je čekala turistička voditeljica, gospođa Nada, naoružana do zuba zanimljivostima o prošlosti Arene i Pule. Nakon iznimno poučne šetnje i obilaska znamenitosti Pule sudionici su zahvalili gospođi Nadi te se autobusom vratili u Marčanu.
U četvrtak ujutro imali su video radionicu u organizaciji udruge Pulska filmska tvornica kulture. Nakon uvodnog dijela pod vodstvom profesionalca, režisera Josipa, u kojem su učenici dobili smjernice i naputke kako dobro snimiti video uradak i kako se koristiti programom Filmora, krenuli su u izradu. Materijal koji su u srijedu snimili u Aquariumu učenici su u istim skupinama uređivali.
Nakon rada na računalima uslijedila je sportska radionica koju je vodila učiteljica Nina Pliško u sportskoj dvorani. Učenici podijeljeni u sedam ekipa natjecali su se u raznim sportskim disciplinama. Ekipe su činili učenici iz Hrvatske, Grčke, Španjolske i Slovačke. Sportske igre bile su usmjerene na trčanje, skakanje, koordinaciju pokreta i timski rad. Umorni, ali sretni učenici su otišli kućama gdje su ih čekale nove aktivnosti koje su im omogućili njihovi domaćini.
Posljednji dan, petak, stigao je jako brzo. Nakon već tradicionalnog okupljanja u školi Erasmusovci su krenuli autobusom u Vodnjan, odredište: Infobip Pangea Campus. Kroz kampus ih je pratila prekrasna i iznimno draga djelatnica Matea Luković Rikato. Predstavila je rad tvrtke i ono što je nevjerojatno impresioniralo sve prisutne – nastanak tvrtke, od garaže do cijelog svijeta. Velik broj učenika odmah se javio da želi raditi za Infobip i tražili su informacije što oni trebaju napraviti kako bi u tome uspjeli. Doista inspirativna priča za mlađe naraštaje, koja daje vjetar u leđa i stvaran je primjer globalnog uspjeha.
Nakon razgleda prekrasnog kampusa vratili su se u školu kako bi dovršili posljednju aktivnost: ocjenjivanje, a time i izbor najboljeg video uratka koju je vodila učiteljica Sanela Bodiš. Ocjenjivali su video zapise prema zadanim kriterijima: kvaliteta kadrova, radnja, efekti, zvuk i glazba. Nakon objave pobjednika i podjele diploma uslijedila je pozdravna svečanost.
Voditelj Erasmus tima u Marčani, učitelj Dejan Tibinac zahvalio je svim prisutnima na suradnji i prekrasno provedenom tjednu. Prisutni su dobili potvrde o sudjelovanju, a škole partneri poklone, satove koji će ih podsjećati na tjedan zajedničkog vremena, na nova prijateljstva i izvrsnu suradnju te puno smijeha.
Za kraj…
Učiteljica iz Grčke podijelila je s nama izreku „Gdje god da ideš napravi si dom“. S ponosom možemo reći da su roditelji koji su ugostili djecu upravo u tome uspjeli. Povratne informacije su samo riječi hvale, učenici iz Grčke, Slovačke i Španjolske oduševljeni su kako su primljeni i koliko su se domaćini dali da bi se oni dobro proveli. Veliko hvala roditeljima koji su primili djecu – jer bez njih mobilnost ne bi bila moguća.
Erasmus tima OŠ Marčana
Sanela Bodiš, Nina Pliško, Maja Puhar Bezjak, Elena Vitasović i Dejan Tibinac
Na sljedećim poveznicama možete pogledati fotografije:
Ponedjeljak, utorak, srijeda, četvrtak, petak
Radove učenika pogledajte na YouTube kanalu projekta Thinkfluencers.
Osnovna škola Marčana naredne dvije godine sudjelovat će u Erasmus+ projektu pod nazivom Junior Business Minds Selling Online Eco-Traditional Games financiranom od strane Agencije za mobilnost i programe Europske unije sa 28.640,00 eura za našu školu za potrebe provedbe projekta. Projektnu prijavu pisala je nastavnica Marina Belić, a projektni tim čine nastavnici Ines Culek, Dejan Tibinac, Sanela Bodiš, Maja Puhar Bezjak, Nina Pliško i Marina Belić.
Glavni cilj projekta je uvesti učenike u svijet poduzetništva i ekologije i podučiti ih kako doći od ideje za proizvod do same prodaje, a to uključuje izradu društvenih igara, otvaranje tvrtke, osmišljavanje reklame, kreiranje web stranice i ostalih stranica koje su korisne za oglašavanje proizvoda, formiranje cijene i samu prodaju. Znanja potrebna da bi se uspješno proveo projekt, učenici, a i odgojno-obrazovni djelatnici, usvojit će educirajući se kroz radionice i predavanja vezana uz razna područja putem međunarodne suradnje sa školama partnerima u projektu, a i u suradnji s predstavnicima lokalne zajednice, lokalnim poduzetnicima, predavačima i medijskim stručnjacima.
Tijekom provedbe projekta, zahvaljujući dobivenim financijama, zainteresirani učenici i odgojno-obrazovni djelatnici imat će priliku putovati u pet zemalja koje su partneri u projektu, a to su Španjolska, Italija, Grčka, Latvija i Irska, a također će ugostiti odgojno-obrazovne djelatnike i učenike iz tih zemalja u svojim domovima i školi. Pri tim susretima učenici će kroz igru i druženje osmišljavati igre, razmjenjivati znanja i upoznati se s povijesnim, kulturnim i tradicionalnim obilježjima partnerskih zemalja.