Creating videos to green up our world: Let's become THINKfluencers!
U eri različitih influencera, nameće se pitanje usmjeravanja pažnje i aktivnosti djece na svrsishodnost i namjenu sadržaja kojima su okruženi. Digitalizacija je općeprisutna te je neminovno koristiti se njome, ali opet s ciljem usmjeravanja. Educirati djecu da se educiraju, da kritički razmišljaju, istražuju, stvaraju potkrijepljene stavove i mišljenja. Ujedno ih se indirektno priprema za tržište rada, u sferu marketinga i prodaje. Dodajmo još upoznavanje vršnjaka iz država partnera, aktivno korištenje engleskog jezika i suradnju – dobili smo recept za Thinkfluencere.
Zemlje partneri podijelile su uloge u projektu kako bi sve aktivnosti tekle neometano. Španjolska je je nositelj projekta i glavni koordinator. Poljska će biti zadužena za održavanje Twinspacea i njegovo redovito ažuriranje aktivnostima i podatcima. Hrvatska je zadužena za održavanje Youtube kanala i ostalih društvenih mreža te organizaciju Google Drive foldera, dok će Slovačka brinuti o web stranici projekta. U svakoj će školi biti organiziran Erasmus Corner (Erasmus kutak), partneri iz Grčke zaduženi su za ujednačenost i adekvatnost istih.
Nakon podjele posla, redovitih sastanaka i dogovora oko organizacije krenut će se u provedbu aktivnosti.
Vizualna prepoznatljivost je itekako važna pa će biti organizirano natjecanje za izbor najboljeg logotipa, biti će izabran službeni logo projekta.
Učenici će istraživati i naučiti što je sve potrebno da bi se napravio dobar video te će vježbati stvarajući prezentacije škole.
Svjetski problemi vezani uz okoliš sljedeća je etapa u projektnim aktivnostima. Učenici će promatrati, i istraživati koji se problemi javljaju, u zavičaju ali i širem okruženju te promišljati i davati prijedloge mogućih rješenja. Također, pokušat će naći načine na koji bi način njihova škola mogla postati samoodrživija, ali i njihovo obiteljsko okruženje te oni sami.
Na koga smo utjecali?
Pitanje je koje je predviđeno za sam kraj projekta, odgovorom, dobit će se povratna informacija o uspješnosti provedbe projekta.
“ Creating videos to green up our world: Let's becomeTHINKfluencers!”
U periodu između 26.4. i 1.5.2023. godine pet učenika i dva učitelja u pratnji sudjelovali su u mobilnosti u Grčku u školu 3rd Primary School of Egaleo “Nikolaos Politis”, Egaleo-Athens-Greece. Učenici koji su sudjelovali su Tea Rašović, Patricia Buić, Mia Bolonović, Manuel Petričević i Marino Petričević, a učitelji u pratnji su bili Elena Vitasović i Dejan Tibinac.
U nedjelju 26.42023. godine smo krenuli prema Veneciji od kuda smo imali let prema Ateni. Zračna luka Marco Polo nas je impresionirala svojom veličinom i velikim brojem putnika koji su žurili prema svojim odredištima. Let prema Ateni je protekao super. Kada smo sletjeli u Atenu dočekala nas je kolegica učiteljica Despina koja nas je otpratila do stanice metroa kojim smo išli prema Egaleu gdje su nas dočekali roditelji učenika koji su domaćini naših učenika. Pri prvom susretu učenici su bili vrlo stidljivi, ali nakon nekoliko minuta razgovora i priče svi su otišli kućama vrlo sretni i razigrani.
Prvog dana boravka u školi 3rd Primary School of Egaleo “Nikolaos Politis”, Egaleo-Athens domaćini su organizirali prigodni kulturno – umjetnički program gdje su se svi učenici koji sudjeluju u projektu sjajno zabavili kroz pjesmu i ples, a na samom kraju programa svi učitelji i učenici su zajedno zaplesali tradicionalni grčki ples. Nakon pauze i osvježenja posjetili smo gradsku vijećnicu grada Egalea gdje nas je dočekao gradonačelnik i pozdravio sve prisutne i ukratko upoznao sa povijesti Egalea. Nako posjeta vijećnici vratili smo se u školu učenici su zajedno sa učiteljima obišli školu i razrede te su ostali na nastavi zajedno sa svojim domaćinima.
Drugoga dana posjetili smo Tritsis park – Earth center u kojem su učenici sudjelovali u pripremi obroka od povrća koje su sami očistili i izrezali. U međuvremenu su posjetili mini ergelu u sklopu parka i upoznali se sa mediteranskim biljem. Nakon šetnje i obilaska Tristis parka bilo je vrijeme za zajednički ručak koji su pripremili djelatnici parka od povrća koje su pripremili učenici.
Srijeda je bila rezervirana za malo grčke povijesti i posjet monumentalnoj Akropoli i muzeju Acropolis. Akropola je jedan od najpoznatijih simbola antičke kulture koji tisućljećima stoji na uzvisini usred Atene. Usprkos jakom vjetru koji nas je od ranog jutra pratio obišli smo sve građevine na Akropoli, a ističemo Partenon kao najpoznatiju građevinu sagrađenu u čast božici Ateni. Mnogobrojni kameni ukrasi, reljefi i ostaci hramova preseljeni su u muzej Acropolis koji se nalazi u samoj blizini kompleksa odakle nam se pružio još jedan nezaboravan pogled na Akropolu, jedan od najvažnijih povijesnih i kulturnih spomenika u Europi.
Četvrtak je bio dan u kojem su učenici sudjelovali u radionici snimanja start stop animacije. Svaka grupa je snimila svoju kratku animaciju, gotovi radovi su bili vrlo kreativni i zanimljivi, a na samom kraju radionice sve radove smo zajednički pogledali. Nakon završetka radionice učenici su se na školskom igralištu opustili i zabavljali uz razne igre.
Zadnjeg dana učenicima i nastavnicima su podijeljeni certifikati mobilnosti. Slijedili su pozdravni govori sudionika, a učenici su vrlo emotivno doživjeli zadnji dan, bilo je suza, tuge, smjeha i opet suza. Kako je sve započelo sa igrom i plesom tako je i završilo. Učili smo tradicionalne grčke plesove sirtaki, ikariotikos i hasapiko i zabava je bila zagarantirana. Učenici su se jako zabavljali gledajući učitelje kako se trude pratiti ritam i držati korak, ponekad su uspijevali, a ponekad baš i ne.
U subotu je padala kiša suza u Egaleu na stanici metroa kada je bilo vrijeme da se oprostimo sa našim domaćinima učenicima, učiteljima i roditeljima. Svi smo postali bogatiji za jedno veliko životno iskustvo koje ćemo dugo pamtiti i svi će nam ostati u izuzetno lijepom sjećanju, pogotovo našim učenicima. Cilj ove mobilnosti je u potpunosti ispunjen, najviše zbog veza i prijateljstava koje su ostala i koja će dugo trajati.
Osnovna škola Marčana naredne dvije godine sudjelovat će u Erasmus+ projektu pod nazivom Junior Business Minds Selling Online Eco-Traditional Games financiranom od strane Agencije za mobilnost i programe Europske unije sa 28.640,00 eura za našu školu za potrebe provedbe projekta. Projektnu prijavu pisala je nastavnica Marina Belić, a projektni tim čine nastavnici Ines Culek, Dejan Tibinac, Sanela Bodiš, Maja Puhar Bezjak, Nina Pliško i Marina Belić.
Glavni cilj projekta je uvesti učenike u svijet poduzetništva i ekologije i podučiti ih kako doći od ideje za proizvod do same prodaje, a to uključuje izradu društvenih igara, otvaranje tvrtke, osmišljavanje reklame, kreiranje web stranice i ostalih stranica koje su korisne za oglašavanje proizvoda, formiranje cijene i samu prodaju. Znanja potrebna da bi se uspješno proveo projekt, učenici, a i odgojno-obrazovni djelatnici, usvojit će educirajući se kroz radionice i predavanja vezana uz razna područja putem međunarodne suradnje sa školama partnerima u projektu, a i u suradnji s predstavnicima lokalne zajednice, lokalnim poduzetnicima, predavačima i medijskim stručnjacima.
Tijekom provedbe projekta, zahvaljujući dobivenim financijama, zainteresirani učenici i odgojno-obrazovni djelatnici imat će priliku putovati u pet zemalja koje su partneri u projektu, a to su Španjolska, Italija, Grčka, Latvija i Irska, a također će ugostiti odgojno-obrazovne djelatnike i učenike iz tih zemalja u svojim domovima i školi. Pri tim susretima učenici će kroz igru i druženje osmišljavati igre, razmjenjivati znanja i upoznati se s povijesnim, kulturnim i tradicionalnim obilježjima partnerskih zemalja.