preskoči na sadržaj

Osnovna škola Marčana

Login
Korisni linkovi

Kutak za učenike
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Međunarodni dan prava potrošača
Autor: Leona Išić, 18. 3. 2013.

Svjetski dan prava potrošača engl. World Consumer Rights Day prvi je put obilježen 15. marta 1983. godine i od tada se koristi kao važna prilika za pokretanje različitih kampanja. Tako je na 25.-u godišnjicu, 2008. godine pokrenuta kampanja Junk Food Generation (Generacija nezdrave hrane). Svjetski dan prava potrošača je i proslava solidatnosti unutar međunarodnog pokreta potrošača koji ima zadatak promovirati osnovna prava svih potrošača, zahtijevati poštovanje i zaštitu tih prava, te protestiranje protiv zloupotreba tržišta.


1.   Pravo na sigurnost roba i usluga

 Svaki potrošač ima pravo na pristup esencijalnim dobrima i uslugama , odgovarajuća hrana, odjeća, krov nad glavom, zdravstvena zaštitu, javna dobra i vodu.

 

2. Pravo na punu pravodobnu i istinitu informaciju

Potrošač ima pravo na uvid i korištenje dobiti činjenice kako bih ostvarili pravo na  izbor i bili zaštićeni od nepoštenih i zastranjućih deklaracija ili etiketa.

 

 3. Pravo na izbor roba i usluga

Potrošač ima pravo na uvid i korištenje dobiti činjenicu ponuđenu po konkurentnim cijenama, s osiguranjem da je isto zadovoljavajuće kvalitete.

 

4.  Pravo da se čuje glas potrošača

Prezentirati interese potrošača u svrhu stvaranja i provedbe nacionalne politike zaštite potrošača. U sklopu toga potrošači u RH , temeljem odredaba Zakona o zaštiti potrošača Zakona o hrani i Zakona o telekomunikacijama imaju pravo i mogućnosti:

  • udruživanja u udruge za zaštitu potrošača;
  • predstavljanjima u Povjerenstvima za zaštitu potrošača;
  • predstavljanje u Vijećima za zaštitu potrošača;
  • predstavljanja u Vijeću korisnika Telekomunikacijskih tvrtki;
  • predstavljanje u Savjetodavnom vijeću hrvatske agencije za hranu;
  • predstavljanja u Savjetima Vijeća za regulaciju energetskih djelatnosti.


5. Pravo na zadovoljenje temeljnih životnih potreba

Svaki potrošač ima pravo na pristup esencijalnim dobrima i uslugama , odgovarajuća hrana, odjeća, krov nad glavom, zdravstvena zaštitu, javna dobra i vodu.

 

6. Pravo na naknadu štete

Primiti fer rješenje spornih pitanja, uključujući kompenzacije za pogrešno, lažno predstavljanje, šund proizvode ili nezadovoljavajuće usluge.

 

 7. Pravo na zdrav okoliš

Živjeti i raditi u okolišu koji ne prijeti dobrobiti sadašnjim i budućim generacijama.

 

 8. Pravo na obrazovanje

Postizanje znanja i vještina potrebnih za informiranost, pravi izbor dobara i usluga, te istovremeno biti svjestan svojih osnovnih prava i odgovornosti potrošača, uključujući kako ih koristiti:

  • udruživanja u udruge za zaštitu potrošač;
  • predstavljanjima u Povjerenstvima za zaštitu potrošača;
  • predstavljanje u Vijećima za zaštitu potrošača;
  • predstavljanja u Vijeću korisnika Telekomunikacijskih tvrtki;
  • predstavljanje u Savjetodavnom vijeću hrvatske agencije za hranu;
  • predstavljanja u Savjetima Vijeća za regulaciju energetskih djelatnosti.

 

 

Preuzeto s: http://bs.wikipedia.org/wiki/Svjetski_dan_prava_potro%C5%A1a%C4%8Da





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju