Internetski portal Poljoprivredna savjetodavna služba prenosi kako je »Vlada Republike Hrvatske [...] na sjednici održanoj 24. siječnja 2013. donijela Nacionalni program za provedbu Sheme školskog voća za razdoblje od 1. kolovoza 2013. do 31. kolovoza 2014., kao pravni temelj za provedbu te mjere, koja treba pridonijeti promoviranju zdravih prehrambenih navika i povećanju udjela voća i povrća u svakodnevnoj prehrani djece.«
OŠ Marčana u školskoj godini 2013./2014. sudjelovala je u provedbi projekta s uključenih 54 učenika razredne nastave u OŠ Marčana i 34 učenika razredne nastave Područnih odjela Loborika.
S programom i ciljevima projekta upoznati su učitelji na Sjednici UV, roditelji na roditeljskim sastancima i učenici na SRO na početku školske godine, u rujnu 2013.
Voće je dostavljano u škole svakog radnog utorka u tjednu, a učiteljice su ga podijelile učenicima. Krajem školske godine (svibanj i lipanj) voće je dostavljano 2x tjedno, utorkom i četvrtkom. Učenici su kroz školsku godinu u sklopu projekta Shema školskog voća dobivali: jabuke, kruške, šljive, breskve, jagode, trešnje, mandarine, mrkvu i rajčicu.
Provedbom podjele voća razvijala se navika pranja ruku i voća prije njegova konzumiranja koja je do kraja školske godine usvojena i djeca su bez upozorenja i uputa samostalno primjenjivala tu naviku.
Važnost jutarnjeg obroka za rast i razvoj djece iskustveno je percipirana (u PO Loborika), naročito kod djece koja nisu imala zajutrak kod kuće. Voće koje bi pojeli na početku radnog dana osjetno im je poboljšavalo radnu koncentraciju, jer nisu svu pažnju usmjeravali na glad koja je bila evidentna radi preskakanja jutarnjeg obroka.
Roditelji su prve povratne informacije dobivali od svog djeteta, a tijekom školske godine na individualnim razgovorima ili roditeljskim sastancima. Na taj način su roditelji postupno educirani o važnosti konzumiranja voća i redovitih obroka. Povremeno su se i roditelji samoinicijativno individualno uključivali slanjem voća za razredni odjel svojeg djeteta (najčešće voća iz svojih vrtova, dvorišta i voćnjaka – smokve, jabuke, kruške, grožđe, nar, trešnje) pa su djeca međusobno dijelila dobivene plodove.
Kroz sadržaje zdravstvenog odgoja na satovima razrednog odjela, tjelesne i zdravstvene kulture i prirode i društva, cilj i zadaci ovog projekta su integrirani i dobivene su povratne informacije od učenika kroz izradu plakata, stripova i rasprave na teme koje voće volimo, zašto je voće zdravo, koje smo voće počeli jesti ove godine, a ranije nismo. Pripremljena je i anketa koju se nije uspjelo provesti prije završetka nastavne godine, a koja će se podijeliti učenicima na početku nove školske godine i time će se dobiti i konkretni pokazatelji o uspješnosti provedbe projekta Shema školskog voća.
U OŠ Marčana provedena su predavanja Savjetodavne službe, teme: Vrste voća koje uzgajamo u Hrvatskoj ( predavač: Zdravko Miholić) ,Upoznajmo korisne i štetne kukce u voćnjaku (predavač: Ivanka Bervida) , Posadimo voćku (predavač: Branko Franković)
Zaključna procjena o uspješnosti Projekta je vrlo pozitivna i ukoliko će se nastaviti s njegovim provođenjem, tim za provedbu će u sadržaje Kurikuluma moći ukomponirati više aktivnosti i s učenicima i s roditeljima, kroz sadržaje redovne nastave, radionice i predavanja stručnjaka Poljoprivredne savjetodavne službe, jer su tijekom ove prve godine provedbe sakupljene konkretne informacije i dobivena je šira percepcija o cilju i primjenjivosti zadataka u našoj školi.
Voditelji projekta: Nensi Kaluđerović, ravnatelj
Sunčana Jokić, učitelj
Nina Strmotić Vučetić , učitelj
Nina Pliško, učitelj