preskoči na sadržaj

Osnovna škola Marčana

Login
Korisni linkovi

Shema školskog voća

Naziv školskog projekta: Voće u školiSHEMA ŠKOLSKOG VOĆA

Nositelji školskog projekta: MZOŠ, učenici i učiteljice RN

Koordinatori: ravnateljica Nensi Kaluđerović, školska psihologinja Šarlota Šajina, učiteljice RN Nina Pliško (OŠ Marčana), Sunčana Jokić (PŠ Loborika), učiteljica PN Nina Strmotić Vučetić.

Planirani broj učenika: svi učenici RN (88).

Učestalost aktivnosti: 1x tjedno tijekom šk.god. 2013./2014.

Cilj projekta: konzumiranje voća u školi.

Način realizacije školskog projekta: uz potporu MZOŠ 1x tjedno dobavljač hrvatskog voća dostavljat će u OŠ Marčana i PO Loborika voće (cca 80g svakom učeniku RN) koje će djeca pojesti u školi.

Zadaće školskog projekta: kod djece razvijati zdravstveno - prehrambene i higijenske navike i osvještavati važnost zdrave prehrane (konzumiranje svježeg voća) koje će biti temelj daljnjem razvijanju zdravog načina života i predstavljati kontinuitet navikama stečenim u predškolskoj ustanovi.

Način vrjednovanja projekta: osobna zapažanja i dojmovi učenika kroz literarno – likovne uratke i fotografske zapise te anketom koja će pokazati razvoj zdravih navika učenika tijekom školske godine (plakati, zidne novine, ankete).

Način korištenja rezultata projekta: Rezultati anketa i likovno-literarni radovi će se prezentirati učenicima (SRO), učiteljima (UV) i roditeljima (roditeljski sastanci), kao zaključci koji će biti smjernice za daljnje razvijanje navedenih zdravstvenih navika s ciljem razvijanja zdravlja učenika RN.

Aktivnosti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
NACIONALNI PROGRAM SHEMA ŠKOLSKOG VOĆA
Autor: Nina Strmotić, 14. 7. 2014.

Internetski portal Poljoprivredna savjetodavna služba prenosi kako je »Vlada Republike Hrvatske [...] na sjednici održanoj 24. siječnja 2013. donijela Nacionalni program za provedbu Sheme školskog voća za razdoblje od 1. kolovoza 2013. do 31. kolovoza 2014., kao pravni temelj za provedbu te mjere, koja treba pridonijeti promoviranju zdravih prehrambenih navika i povećanju udjela voća i povrća u svakodnevnoj prehrani djece.«

OŠ Marčana u školskoj godini 2013./2014. sudjelovala je u provedbi projekta s uključenih 54 učenika razredne nastave u OŠ Marčana i 34 učenika razredne nastave Područnih odjela Loborika.


S programom i ciljevima projekta upoznati su učitelji na Sjednici UV, roditelji na roditeljskim sastancima i učenici na SRO na početku školske godine, u rujnu 2013.

Voće je dostavljano u škole svakog radnog utorka u tjednu, a učiteljice su ga podijelile učenicima. Krajem školske godine (svibanj i lipanj) voće je dostavljano 2x tjedno, utorkom i četvrtkom. Učenici su kroz školsku godinu u sklopu projekta Shema školskog voća dobivali: jabuke, kruške, šljive, breskve, jagode, trešnje, mandarine, mrkvu i rajčicu.

Provedbom podjele voća razvijala se navika pranja ruku i voća prije njegova konzumiranja koja je do kraja školske godine usvojena i djeca su bez upozorenja i uputa samostalno primjenjivala tu naviku.

Važnost jutarnjeg obroka za rast i razvoj djece iskustveno je percipirana (u PO Loborika), naročito kod djece koja nisu imala zajutrak kod kuće. Voće koje bi pojeli na početku radnog dana osjetno im je poboljšavalo radnu koncentraciju, jer nisu svu pažnju usmjeravali na glad koja je bila evidentna radi preskakanja jutarnjeg obroka.

Roditelji su prve povratne informacije dobivali od svog djeteta, a tijekom školske godine na individualnim razgovorima ili roditeljskim sastancima. Na taj način su roditelji postupno educirani o važnosti konzumiranja voća i redovitih obroka. Povremeno su se i roditelji samoinicijativno individualno uključivali slanjem voća za razredni odjel svojeg djeteta (najčešće voća iz svojih vrtova, dvorišta i voćnjaka – smokve, jabuke, kruške, grožđe, nar, trešnje) pa su djeca međusobno dijelila dobivene plodove.

Kroz sadržaje zdravstvenog odgoja na satovima razrednog odjela, tjelesne i zdravstvene kulture i prirode i društva, cilj i zadaci ovog projekta su integrirani i dobivene su povratne informacije od učenika kroz izradu plakata, stripova i rasprave na teme koje voće volimo, zašto je voće zdravo, koje smo voće počeli jesti ove godine, a ranije nismo. Pripremljena je i anketa koju se nije uspjelo provesti prije završetka nastavne godine, a koja će se podijeliti učenicima na početku nove školske godine i time će se dobiti i konkretni pokazatelji o uspješnosti provedbe projekta Shema školskog voća.

 

U OŠ Marčana  provedena su predavanja Savjetodavne službe, teme: Vrste voća koje uzgajamo u Hrvatskoj ( predavač: Zdravko Miholić) ,Upoznajmo korisne i štetne kukce u voćnjaku (predavač: Ivanka Bervida) , Posadimo voćku (predavač: Branko Franković)

            Zaključna procjena o uspješnosti Projekta je vrlo pozitivna i ukoliko će se nastaviti s njegovim provođenjem, tim za provedbu će u sadržaje Kurikuluma moći ukomponirati više aktivnosti i s učenicima i s roditeljima, kroz sadržaje redovne nastave, radionice i predavanja stručnjaka Poljoprivredne savjetodavne službe, jer su tijekom ove prve godine provedbe sakupljene konkretne informacije i dobivena je šira percepcija o cilju i primjenjivosti zadataka u našoj školi.

 

Voditelji projekta: Nensi Kaluđerović, ravnatelj

                           Sunčana Jokić, učitelj

                           Nina Strmotić Vučetić , učitelj

                           Nina Pliško, učitelj





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju