Učenici naše škole ponovo su sudjelovali u aktivnostima programiranja unutar projekta CodeWeek. Ove godine sudjelovali su učenici nižih razreda te učenici 5. i 6.-ih razreda.
Učenici prvih i drugih razreda sudjelovali su u aktivnosti Pixelart coding, gdje su bojajući piksele na predlošcima stvarali crteže. Aktivnost je dodatno proširena obilježavanjem dana jabuka, pa su neki od crteža bili upravo jabuke. Osim rada s pixelima, učenici drugih razreda rasplesali su se poput robota uz pjesmu Let's Do the Robot!.
Učenici 3. i 6. razreda bili su Tajni detektivi koji su dešifriranjem poruka pronalazili tragove do konačnog rješenja postavljene zagonetke. Učenici petih razreda su se, kroz aktivnost Ti skiciras, AI crta, upoznali s algoritmima umjetne inteligencije crtajući u programu AutoDraw. Učenici su morali nacrtati neki predmet i vidjeti hoće li program prepoznati njihove crteže pravilno.
I ove godine naši su se učenici priključili obilježavanju Europskog tjedna programiranja u razdoblju od 10.-25.listopada. Inicijativa je to čiji je cilj približiti programiranje i digitalnu pismenost svima a ponajviše djeci.
Učenici 6-ih razreda, pod vodstvom Jasmine Purgar, sudjelovali su u aktivnosti Lightbot. Rješavali su zadatke unutar online aplikacije slažući potrebne naredbene blokove kako bi ispunili zadatak.
Svi koji se i sami žele okušati u ovoj aktivnosti, mogu posjetiti stranicu https://lightbot.com/flash.html
CodeWeek u razrednoj nastavi
U okviru etwinning projekta Funny learning with flipped classroom učenici su imali priliku steći prva iskustva u izradi animacija, igrica uz Scratch. Uglavnom su bili uključeni učenici nižih razreda 3 i 4. razredi koji sudjeluju u eTwinning projektima te su na zabavan i kreativan način stekli prva saznanja iz ovog područja u okviru aktivnosti koje smo provodili u razdoblju kada je organiziran Code week.
Scratch projekt |
Europski tjedan programiranja društvena je inicijativa čiji je cilj približiti programiranje i digitalnu pismenost svima a ponajviše djeci. Ove godine u našoj školi inicijativi su se priključili učenici petih razreda. Odabrane aktivnosti bile su relativno jednostavne no upravo je to kod određenih učenika bilo presudno da suzbiju strah od programiranja. Provedene aktivnosti karakteriziralo je stjecanje vještina potrebnih za uspješno učenje programiranja bez uporabe računala. Iako nam se ponekad neke aktivnosti čine prejednostavne za dob učenika, uzmemo li u obzir različitost učenika i njihovih sposobnosti, upravo nam takve aktivnosti pružaju mogućnost da se svaki učenik osjeća uspješnim u rješavanju postavljenih zadataka.
Unutar same inicijative EU Code Week učitelje se potiče na međusobno povezivanje u provođenju istih aktivnosti kroz izazov Code Week 4 All. Učitelji koji se odluče na ovaj izazov te ispune postavljene kriterije bit će nagrađeni Potvrdom o izvrsnosti.
U sklopu nastave informatike učenici petih razreda sudjelovali su u ovogodišnjem tjednu programiranja.
Aktivnost Cody-Roby
Učenici su imali zadatak osmišljavati algoritam za prelazak robota od početne točke do cilja. Za izvođenje ove aktivnosti učenici su dobili pripremljene kvadratne mreže na kojima je bio naznačen početni položaj robota, prepreke te cilj. Učenici su vježbu radili u skupinama. Članovi svake skupine zajednički su osmišljavali rješenja te ih na kraju prezentirali. Za ispitivanje točnosti rješenja kreirali smo veliku kvadratnu mrežu na podu učionice. Prilikom prezentiranja rješenja, jedan član skupine preuzeo je ulogu robota te se kretao mrežom prema uputama ostalih članova, odnosno dogovorenog rješenja.
Aktivnost Discover the message
U sklopu izazova Code Week 4 All priključi smo se učiteljima iz Italije, Portugala, Grčke, Malte, Latvije, Rumunjske i Bugarske u provođenju aktivnosti Discover the message. Plan izvođenja aktivnosti predložila je kolegica Maria Macera iz Italije.
Za provođenje ove aktivnosti učenici su dobili pripremljene nastavne listiće sa zadacima usmjerenim na kodiranje odnosno dekodiranje određenih poruka. Prije rješavanja zadataka učenicima sam objasnila na koji su način poruke kodirane. Naime, svako slovo abecede zamijenjeno je drugim slovom. Za bolje razumijevanje zajednički smo dekodirali jednu poruku. Učenici su zadatke rješavali samostalno. Jedan zadatak zahtijevao je od učenika da prevedu kodiranu poruku na razumljiv jezik a u drugom su zadatku razumljivu poruku morali kodirati prema zadanim pravilima.
Svojim trudom učenici su zaslužili potvrdu o sudjelovanju.