100. (NASTAVNI) DAN ŠKOLE U OŠ RETKOVEC - eTwinning projekt 100. dan škole
Ove školske godine učenici prvih i drugih razreda (PB) prvi su put obilježili 100. (nastavni) dan škole u sklopu eTwinning projekta. Na inicijativu učiteljice Marije Marko i uz pomoć učiteljice Danijele Lang organizirana je proslava i obilježavanje 100. dana škole kroz razne sportske aktivnosti, igre, mozgalice, labirinte, potrage, matematičke zadatke, likovna izražavanja… Neke od aktivnosti učenici su započeli čak dan ranije da bi sve dovršili i proveselili se na 100. dan u srijedu 4.ožujka. Na kraju dana učenici su na školskom igralištu tijelima formirali broj 100 za svaki nastavni dan proveden u ovoj školskoj godini te su sami izrađivali prigodne bedževe.
U projektu su sudjelovali učenici 5.razreda. Cilj projekta bio je upoznati učenike s različitim izrekama koje se koriste u zemljama sudionicama, te koristiti suvremenu tehnologiju za stvaranje vlastitih fotografija.
Učenici su odabrali izreku te je pokušali predstaviti zauzimanjem određene poze tijela.
Rezultat rada za pojedinu izreku bila je fotografija na kojoj su učenici u određenom položaju te je ispisana izreka na materinjem i engleskom jeziku.
Vrednovanje radova proveli su sami učenici glasanjem za najbolji rad s time da nisu mogli glasati za radove iz svoje zemlje.
Na priloženoj poveznici možete pogledati radove učenika kojima smo se predstavili ostalim sudionicima.
Padlet ploča s učeničkim radovima
Jasmina Purgar
Tijekom studenog i prosinca 2019. učenici 7.razreda priključili su se projektu u kojem su sudjelovali učenici iz 7 zemalja. Cilj projekta bio je pronaći obilježja jeseni u svom gradu. Učenici su fotografirali svoju okolinu birajući pritom i lokacije koje su prepoznatljive sudionicima iz drugih država. Kao najpristupačniju prepoznatljivu lokaciju odabrali smo park Maksimir. Od prikupljenih fotografija stvorili su zanimljive igre poput puzzli, igre memory ili slagalica. Igrajući igre drugih sudionika, učenici su se upoznali s obilježjima gradova iz ostalih zemalja sudionica ovog projekta.
Također, izradili su i predložili logo projekta.
Jednu od igara predstavljamo i ovdje: Memory
Projekt je nagrađen nacionalnom Oznakom kvalitete što je dodatno priznanje za rad naših učenika.
Jasmina Purgar
eTwinning projekt: 20 dana dobrote- OŠ Retkovec
Kao i prošle godine (kada su bili prvašići), dio učenika drugih razreda sudjelovao je u projektu 20 dana dobrote samo ovaj put u većem broju i preko eTwinning projekta. Ove godine u sklopu produženog boravka učenicima 2.D razreda pridružio se i dio 2.C razreda te su zajedno ispunjavali dnevne zadatke iz našeg razrednog adventskog kalendara šireći dobrotu.
Cilj je projekta osvijestiti važnost međusobnog pomaganja i osjećaja solidarnosti prema onima kojima je to potrebno te pobuditi u učenicima ljubav i dobrotu, međusobno uvažavanje i suradnju, prihvaćanje različitosti.
Učenici su kroz zadatke hranili životinje, ukrašavali učionicu i izrađivali blagdanske ukrase, pomagali jedni drugima, nastojali biti ljubazniji ne samo prema svojim prijateljima iz razreda već i prema ostalim učenicima, svojim ukućanima, poznanicima i susjedima. Obilježili su i dan zagrljaja i lijepih riječi, pripremali se za božićnu priredbu, iščekivali posjet sv. Nikole te sadili pšenicu. Bodrili su jedni druge, pohvaljivali i pomagali kad je nekome pomoć bila potrebna posebno oko zadaća za vrijeme odlazaka na plivanje. Kako od ove godine dio učenika 2.C razreda boravak u PB-u imaju organiziran zajedno sa učenicima 2.D razreda ovaj projekt ih je dodatno zbližio i povezao te su nastala i nova prijateljstva. Najviše ih je oduševio zadatak tajnog djeda Božićnjaka pa su izvlačili papiriće s imenima i jedni druge simbolično darivali. Zadatak je bio i vježba čuvanja tajne jer su osmislili, spakirali i predali poklon te su tek prilikom darivanja otkrili kome je njihov poklon namijenjen. Uz to je bilo i puno božićnih pjesama, gledanja božićnih igranih i animiranih filmova te za kraj i pravi božićni domjenak uz pjesmu, ples, smijeh i slatkiše. Učenici su oduševljeni projektom i jedva čekaju sljedeću godinu i nove zadatke.
Danijela Lang
Projekt je započeo u rujnu 2019. kada je jedna engleska škola zasadila 420 stabala te su se u projekt uključile brojne europske škole. Inspiracija za naziv projekta dolazi od filma Pay it forward te je nakon sadnje 420 stabala u engleskoj školi trebalo tijekom projekta provesti onoliko dobrih djela koliko je zasađenih stabala Znači trebalo je pretočiti čin sadnje 420 stabala u 420 dobrih djela koje su različite škole sudionice trebale pokazati kroz različite aktivnosti koje su mogle biti vezane uz prikupljanje hrane, donacije odjeće igračaka, knjiga, slikovnica siromašnoj djeci, posjet staračkim domovima ili domovima za nezbrinutu djecu. Svatko je izabrao koje će aktivnosti provoditi u svojoj školi kako bi na kraju učenici i svi sudionici projekta razvili empatiju prema drugima i uočili da upravo oni svojim svojim malim djelima dobrote mogu biti promjena koju žele vidjeti u svijetu te pokrenuti da se dobrota širi u lancu dobrote kao što je i nazvana e-knjiga koju su za kraj izradili.