Slike u sklopu Pearson and BBC Live Classes možete pogledati u nastavku teksta.
Stigle su i potvrde za sudjelovanje u projektu Pearson i BBC koji se održavao putem video Zoom konferencija uživo od listopada 2020. do svibnja 2021. U tom međunarodnom projektu sudjelovali su učenici, učitelji i škole diljem svijeta koje su se priključile globalnoj zajednici učenja engleskog jezika. Sudjelujući u ovom projektu škole sudionice projekta pokazale su da u svom radu koriste principe obrazovanja i metode poučavanja u skladu sa potrebama 21. stoljeća razvijajući kod učenika sve potrebne vještine potrebne za školovanje, rad i život - kritičko mišljenje, digitalne kompetencije, timski rad, komunikaciju na stranom jeziku sa pripadnicima različitih kultura i toleranciju.
Sudjelovanje u projektu "MY EUROVISION: EUNICROATIA Hay Festival Europe 28
Učenici 7c razreda Borna Sabol i Matija Milas sudjelovali su pod mentorstvom prof. Ksenije Todorović u projetku My EuroVision: EUNICROATIA Hay Festival Europe 28 kojeg je organizirala mreža kulturnih instituta u Hrvatskoj EUNIC Croatia u suradnji sa Hay Festivalom WOM@Art, Festivalom europske hrvatske priče i Predstavništvom Europske komisije u Hrvatskoj.
Ovaj edukativni projekt nastavlja se na izdavanje zbornika "Europa 28" te nudi mladima pedagoški materijal i prostor za razvoj dijeljenje njihovog viđenja Europske Unije, njezinih izazova i njihove budućnosti u njezinim okvirima. Učenici su na temelju eseja trebali razmisliti o onome što im se čini kao najveći izazov, problem, potencijal ili budućnost Europe te odabrati kategoriju umjetnosti kroz koju bi željeli izraziti svoju ideju. Učenici mojeg 7c razreda Matija Milas i Borna Sabol odlučili su snimiti film o dosta velikom problemu u Hrvatskoj i Europi, a to su klimatske promjene. O ovoj kao i o sličnim temama vezanim uz očuvanje okoliša smo ove školske godine dosta često razgovarali na satu razrednika ali i sudjelujući u ostalim projektima sa sličnim temama. Kroz sve to kao i kroz čitanje i pisanje eseja učenici su dobili inspiraciju za snimanje filma na engleskom jeziku i sudjeluju u ovom natječaju.
Matija Milas: "Projekt EuroVision: EuniCroatia Hay Festival Europe 28" je iznimno važan jer kroz njega mladi mogu izraziti svoju viziju problema u budućnosti u Europi. Nakon što nam je razrednica predložila sudjelovanje u ovom projektu i natječaju na engleskom jeziku ja i moj prijatelj Borna Sabol iz 7c razreda odlučili smo izraziti naše mišljenje kroz snimanje fillma o problemu klimatskih promjena s kojim se u današnje vrijeme suočava ne samo Europa već cijeli svijet. U zadnjih nekoliko godina susrećemo se sa drastičnim klimatskim promjenama, a pogotovo globalnim zatopljenjem koje mijenja cijeli klimatski sustav našega planeta te donosi brojne poteškoće u svakodnevnom životu diljem svijeta. Ovom važnom projektu sam pristupio kako bi osvijestio mlade kao i sve građane Hrvatske i Europe o problemima s kojim se suočava cijeli svijet te kako bi pokazao načine na koje se može utjecati na promjene navika djece i mladih moje generacije te njihovih bližnjih kako bi naš planet ostao zelen i zdrav te postao sretnije i zdravije mjesto za život. Samim time život u Hrvatskoj ali i cijeloj Europskoj Uniji postaje kvalitetniji, zdraviji, sretniji i bolji. Snimili smo film na engleskom ne samo zato što je to bio uvjet u natječaju već kako bi našu poruku govoreći na engleskom jeziku mogli prenijeti i ostalima izvan granica Hrvatske te ih osvijestiti o ovom problemu.
I nemojte se bojati pogledati sljedeći video.
Učenici 7c razreda sudjelovali su sa prof. Ksenijom Todorović u projektu pisanja i čitanja pjesama koji se provodio putem zajedničkih video konferencija sa prof. Steven Halse iz Engleske. Na video konfereciji održanoj putem Zoom-a u ožujku učenici su dobili zadatak napisati svoje pjesme na engleskom jeziku vezane uz temu obrađenu na zajedničkom satu u ožujku, a prošli tjedan učenici su na video konferenciji prezentirali svoje radove te pročitali svoje pjesme. Pokazali su izuzetnu kreativnist u radu te usavršili svoje komunikacijske vještine kao u vještine pisanja na engleskom jeziku što je i jedan od glavnih ciljeva zajedničkih video konferencija. Do kraja školske godine učenici 7c su prihvatili još jedan izazov kojeg im je prof. Steven Hales postavio vezan uz pisanje te će rezultate svog rada pokazati na slijedećoj video konferenciji.
Video konferenciju možete pogledati u sljedećem filmiću:
Slike sa video konferencije:
Materijale koje su napravili i kojima su se služili naši učenici možete preuzet na sljedećim poveznicama:
U sklopu Speaking cluba održanog u subotu prenosimo vam i objavu osnivačice internacionalnog Globies speaking cluba profesorice engleskog Svetlane Bolshinine čiji smo i mi član.
SPEAKING CLUB na engleskom jeziku koji se održava u okviru dodatne nastave engleskog jezika za učenike koji žele usavršiti svoje znanje engleskog jezika te unaprijediti svoje jezične vještine razgovarajuci o različitim temama sa svojim vršnjacima iz različitih država svijeta igrajuci različite igre, rješavajući rebuse, kvizove i sl. Speaking club se održava putem Zoom aplikacije a sljedeći će biti održan 27.3. u 13:00 h za mlađe učenike do 11 godina a u 14:00 za starije učenike. Program rada pojedinih održanih sastanaka Speaking club-a možete vidjeti na priloženim poveznicama. Učenici koji su zainteresirani za sudjelovanje mogu se javiti Kseniji Todorović, prof. engleskog i njemačkog jezika.
4.D RAZRED U EU PROJEKTU TRACE
Tijekom drugog polugodišta školske godine 2020./2021. 4.d razred, posebno polaznici izvannastavne aktivnosti Pričoljupci, u sklopu razrednog projekta Bajke svijeta, sudjelovao je u EU projektu TRACE kroz suradnju s Knjižnicom Selčina. Tim projektom pridonosi se popularizaciji tradicionalne priče za djecu, a sudionici projekta kroz bajke i priče upoznaju se i s kulturom i običajima partnerskih zemalja. Budući da se u Knjižnici Selčina, zbog epidemioloških preporuka vezanih uz COVID-19, ne mogu održavati sve aktivnosti vezane uz projekt, provođenje radionica se prebacilo u školu. To je jako razveselilo učenike 4.d razreda.
Aktivnosti su započele predstavljanjem projekta TRACE učenicima i roditeljima, a nastavile su se kroz literarne, dramske i likovne radionice tijekom veljače. Zadatak 4.d razreda bila je interpretacija latvijske bajke Zahvalna stvorenja.
Učenici su najprije poslušali desetak uvodnih rečenica bajke Zahvalna stvorenja, a onda samostalno osmišljavali nastavak bajke. Bili su vrlo kreativni i motivirani te su nakon literarnog dijela stvarali i strip kojemu je njihova bajka bila predložak. Taj prvi dio aktivnosti jako ih je motivirao za slušanje cijele latvijske bajke čiji su nastavak bili željni čuti. Nakon slušanja bajke slijedila je interpretacija u kojoj su učenici bili vrlo aktivni, dramatizirali tekst te uspoređivali latvijsku bajku s dosad obrađenim bajkama (i hrvatskim i svjetskim). Nastavili su s likovnom radionicom gdje su radom u parovima kroz likovnu tehniku kolaža dočaravali redoslijed događaja bajke Zahvalna stvorenja. Radovi učenika nastali tijekom radionice poslani su u Knjižnicu Selčina na daljnju obradu podataka, a sveobuhvatna izložba radova nastalih tijekom školske godine očekuje se krajem školske godine u Nacionalnoj sveučilišnoj biblioteci.
Učenici su uživali u radionicama, maštali, kreativnost je bujala, bogatili su rječnik, no bili su i kritični na način izražavanja i postupke likova u bajci. Upoznavali su običaje i legende Latvije, geografske zanimljivosti o Latviji, a u sklopu razrednog projekta Bajke svijeta do kraja školske godine očekuju ih novi izazovi u bajkama još nekoliko zemalja.
Učiteljica Gordana Fašnik
Dragi učenici i roditelji.
Prof. engleskog jezika Ksenija Todorović je sa svojim učenicima 7c razreda na satu razrednika obilježila Dan sigurnijeg interneta te su učenici rješavali kviz vezan uz ovu temu, a nakon toga su također izradili dvojezični plakat na engleskom i hrvatskom jeziku.
Osim toga učenici su svoje poruke vezane za sigurnost na internetu izrazili i rap stihovima zajedničkih pjesama koje su izradili sa prijateljima iz ostalih europskih zemalja s kojima sudjeluju u eTwinning projektima Little planet savers i Funny English learning with flipped classroom. Pjesmu možete poslušati na ovoj poveznici:
Osim kroz zajedničke pjesme i učenici četvrtih razreda su na engleskom izrazili svoje poruke izradom digitalnih postera.
Pjesmu od četvrtih razreda možete poslušati ovdje:
Sve postere možete vidjeti ovdje:
U Sway dokumentu pogledajte dio učenički radova a dio animacija je dostupan u obliku videa.
U sklopu izvannastavne aktivnosti Mladi volonteri, učenici 5.b razreda sadili su voćke u školskom dvorištu.
Zasadili su dvije sadnice maline,dvije kupine i krušku. Sve se odvijalo pod budnim okom profesorice Manuele Mamić i u suradnji s Volonterskim centrom povodom manifestacije Hrvatska volontira.
Hvala im na donaciji i nadamo se da ćemo uskoro brati plodove!