MULTILINGUALNI AKCELERATOR
(Multilingualism Accelerator)
Naša škola sudjeluje u dvogodišnjem međunarodnom projektu pod nazivom Multilingualni akcelerator. Projekt je sufinanciran sredstvima programa Europske unije Erasmus+.
O projektu
Cilj našeg projekta je razviti “višejezični akcelerator“ koji će omogućiti djeci da brže postanu višejezična i da razviju samopouzdanje pri govoru stranih jezika. Stoga radimo na razvijanju zamisli u kojoj bi jedan model-jezik, u našem slučaju to je osnova esperanta smanjena na samo 200 morfema, mogao potaknuti jezične vještine djece. Nekoliko je istraživanja pokazalo da jedna godina učenja esperanta kao model-jezika povećava brzinu svladavanja drugih jezika za 30%! Razlog tome je činjenica da je model-jezik vrlo jednostavan, nema iznimki i djeluje kao logična konstrukcija koja omogućava djeci da se igraju s jezikom i da lako razumiju osnovne jezične principe kroz izgradnju i razgradnju riječi i rečenica. Stoga ih to motivira da samostalno uče slagati rečenice mnogo lakše nego što bi mogla kod drugih jezika.
Što ovdje možete naći?
|
Konačan rezultat projekta će se objaviti u prosincu 2019. godine i bit će dostupan na 6 jezika: bugarskom, hrvatskom, esperantu, njemačkom, slovačkom i slovenskom. Projekt se odvija zahvaljujući podršci Erasmus+ programa Europske Komisije.
Partneri:
9 partnera iz 5 zemalja:
Pridruženi partner:
Akcelerator višejezičnosti
Službeno ime projekta: Akcelerator višejezičnosti – Metoda poticanja učenja stranih jezika i podizanja jezične svijesti (Multilingualism Accelerator – A method to boost foreign language learning and raise language awareness)
Akcelerator višejezičnosti je kurikulum koji omogućava djeci da uče strane jezike brže te da steknu pouzdanje u svoje sposobnosti učenja jezika. Projekt se temelji na propedeutičkoj zamisli, a ta je da učenje jednog modelnog jezika, u ovom slučaju osnovnog esperanta, ako je ograničen na 200 najčešće upotrebljavanih morfema, može ojačati kod djece iskustvo učenja jezika. Više studija je pokazalo da učenje modelnog jezika esperanta tijekom jedne godine može povećati brzinu ovladavanja sljedećim jezikom do 30%. Objašnjenje leži u činjenici da je takav jedan modelni jezik vrlo lagan, nema u njemu izuzetaka te funkcionira logično. On omogućuje djeci da putem razgradnje i gradnje riječi i rečenica lakše shvate temeljna jezična načela. To je u ovom slučaju za motiviranje učenika daleko djelotvornije negoli kod drugih jezika, opterećenih mnogim iznimkama od pravila. Učenici uče autonomno graditi svoje vlastite rečenice.
Na platformi Akceleratora višejezičnosti https://lernu.net/instruado možete naći:
Za vrijeme tečaja djeca na zabavan način uče osnove analitičkog jezika i to im daje jasnu predodžbu o tome kako su jezici oblikovani. Djeca shvate gramatičke pojmove poput množine, dva osnovna padeža (nominativ i akuzativ), kako stvarati rečenice te ovladavaju sposobnostima stvaranja mnogih novih riječi od osnovnih korijena i afiksa prisutnih u svakom jeziku. Učenicima to daje jasan uvid u građu jezika općenito, što je poznato kao meta-jezično znanje.
Svi su materijali predviđeni za nastavnike jezika koji ne posjeduju znanje esperanta, pa didaktički materijal stoga sadrži gramatičke dijelove i detaljne smjernice kao pomoć nastavnicima pri pripremanju nastave u razredu. Materijali su testirani u tri europske škole u Bugarskoj, Hrvatskoj i Sloveniji, s nastavnicima bez prethodnog znanja esperanta. Rezultati naših jednogodišnjih tečajeva izrazito su ohrabrujući. Djeca su ovladala predviđenim jezičnim poznavanjem esperanta te također pokazala poboljšane meta-jezične vještine, u usporedbi s kontrolnom grupom. I što je najvažnije, za sve uključene bilo je to vrlo pozitivno iskustvo i djeca bi rado nastavila učiti jezike.
Projekt je bio podržan kroz Erasmus+ program Europske Komisije.