RRR – RASPJEVANI, RAZIGRANI RETKOVEC ( glazbeno – scensko - kreativnim radionicama protiv nasilja) |
Program kreativnih radionica je jedan od modela rada na prevenciji vršnjačkog nasilja te prevenciji ovisnosti, a provodi se s ciljem kvalitetno organiziranog slobodnog vremena učenika naše škole, koji se odvija u njihovoj prirodnoj okolini te se na taj način smanjuje prostor i vrijeme za negativne utjecaje i razvija pozitivan odnos prema sebi, što je put izgradnji kvalitetnijeg odnosa s drugim ljudima.
Učenje i uvježbavanje dramskih igara, glazbenih, žonglerskih, bubnjarskih i plesnih vještina ostvaruje se radioničkim oblikom rada.
„GLAZBOM PROTIV NASILJA” je slogan programa.
Dugoročni ciljevi:
- prevencija međuvršnjačkog nasilja,
- promicanje zdravih stilova života kroz kreativno i zanimljivo organizirano provođenje slobodnog vremena djece i mladih,
- smanjivanje rizičnih čimbenika za nastanak poremećaja u ponašanju na razini lokalne zajednice,
- prevencija neprihvatljivog ponašanja i postizanje učinkovite socijalne integracije djece i mladih
- izgrađivanje pozitivnog identiteta korisnika, samopouzdanja, odgovornosti,
- poticanje na usvajanje prihvatljivih društvenih vrijednosti i normi.
Kratkoročni ciljevi:
-podučavanje o izborima prihvatljivih oblika ponašanja,
- vježbanje ravnoteže, samokontrole, snage, fleksibilnosti i koordinacije
-zadovoljavanje osnovnih psiholoških potreba korisnika (pripadanje, sigurnost, sloboda, zabava)
- bolji školski uspjeh i odgovorniji odnos prema školskim obvezama,
- prepoznavanje i izražavanje emocija, uvježbavanje socijalnih vještina.
Radionicama se stvaraju uvjeti/okruženja koje su izazov za učenike, u kojima oni mogu isprobati svoje sposobnosti te dobivati podršku kako bi razvili svoje potencijale, odnosno učili nova socijalno prihvatljiva ponašanja i vještine što im omogućava pozitivan izbor na putu njihovog razvoja i suočavanja sa sve većim i rizičnijim izazovima današnjice.
Metode pomoću kojih se program provodi su: dramska igra, dramski odgoj, metoda poticanja glazbenog izražavanja, rad u grupama, metode pohvale, podrške, podučavanja socijalnih vještina.
Uključenost u dodatne glazbeno scenske aktivnosti u redovnoj osnovnoj školi, pozitivno djeluje na bolje odnose u razrednom odjelu , veće samopouzdanje, bolju društvenu prilagodbu i pozitivnije stavove.
Voditelj programa: Sonja Burić, socijalna pedagoginja