« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Emocionalni razvoj djeteta ključan je za uspješnu socijalnu integraciju i razvijanje odnosa u obiteljskim, školskim i društvenim uvjetima. Usvajanje emocionalnih vještina tako ima značajan utjecaj i na školski uspjeh te smanjuje učestalost rizičnih ponašanja i poremećaja kod djece i mladih.
Projekt Pretežno vedro od 2011. godine provodi Služba za zaštitu mentalnog zdravlja Nastavnog zavoda za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije u suradnji s raznim instituacijama, između kojih su i škole. Cilj projekta je upravo potaknuti emocionalni razvoj, to jest prepoznavanje emocija kod sebe i drugih te iskazivanje svojih emocija i potreba na najrazličitije, ali socijalno primjerene načine.
Svake se godine u projekt uključuju nove institucije primjenjujući raznolik pristup u radu s mladima - film, fotografiju, raspravu, literarno stvaralaštvo, likovno izražavanje, dizajn, društvene mreže i drugo. Svaka od škola koje sudjeluju u projektu Pretežno vedro zasebno kreira aktivnosti i sadržaje s pomoću kojih planira potaknuti emocionalni razvoj djece i mladih.
Što smo radili i što ćemo raditi ćemo u našoj školi raditi u okviru projekta Pretežno vedro?
U petak, 24. 11. 2023., učenici naše škole sudjelovali su u sedmom po redu međuškolskom natjecanju iz emocionalne pismenosti koje se ove godine održavalo u OŠ Strožanac. Završnica je to projekta poznatijeg pod nazivom „Pretežno vedro“ koje naša škola provodi u suradnji s NZZJZ Split.
Više o natjecanju pod OPŠIRNIJE.
U petak, 12. studenog održano je 5. međuškolsko natjecanje iz emocionalne pismenosti. Nažalost, zbog epidemiološke situacije i ovogodišnje natjecanje odvijalo se na daljinu, a domaćin natjecanja bila je OŠ Trilj – PŠ Košute.
Više pod opširnije
Učenici šestih razreda sudjelovali su na radionici Abeceda osjećaja gdje su učili i razgovarali o osjećajima. Na kraju prvog sata radionice učenicima je podijeljen listić za domaći rad te su trebali nabrojiti sve osjećaje po abecedi koristeći se Abecedom osjećaja, izdvojiti pet ugodnih i pet neugodnih osjećaja te opisati dva osjećaja po želji uz pomoć primjera iz svakodnevnog života (pod opširnije možete vidjeti radove učenika).
Na drugom satu radionice učenici su proširili svoja znanja igrajući digitalnu igru Pretežno vedro. Na taj način učenici su se pripremali za školsko natjecanje koje će se održati:
u ČETVRTAK, 21. listopada u 16 i 45 u UČIONICI 20.
Vidimo se!
pedagoginje Anita Dujela i Nikolina Klein
Dana 23.listopada 2020. održano je školsko natjecanje iz emocionalne pismenosti. Nakon provedenih razrednih aktivnosti, na školskom natjecanju sudjelovalo je 13 učenika jednog razreda.
Natjecanje se odvijalo putem digitalne igre Pretežno vedro, u učionici. Zbog boljeg uvida u rad učenika, djeca nisu igrala individualno na računalu, već su frontalno slušali mentora i pratili projekciju digitalne igre na pametnoj ploči. Odgovore su zapisivali na pripremljeni listić za učenike. Za provedbu natjecanja je bio potreban 1 školski sat.
Više o pripremama i aktivnostima s učenicima možete pročitati pod Opširnije!
Pobjedom na 3. međuškolskom natjecanju iz emocionalne pismenosti naši učenici su osvojili domaćinstvo sljedećeg natjecanja te vrijednu nagradu. Mogli smo izabrati između nekoliko „izloga“. Što nam sve treba i koja bi se nagrada najbolje uklopila u naše učionice? Gledajući oko sebe, brzo smo shvatili da ćemo teško doći do točnog odgovora. Pohađamo novu školu i imamo toliko toga. Zato su naši pobjednici odlučili jednoglasno: poklonit ćemo našu nagradu!
Nakon nekoliko tjedana planiranja i dogovora, u četvrtak, 12.prosinca 2019., našu smo nagradu zamijenili za velikodušnu donaciju Službe za mentalno zdravlje prema udruzi Sindrom Down 21. Zajedno smo posjetili Udrugu i proveli poslijepodne u druženju s najmlađim članovima. Oni su bili presladak mamac za naše superjunake; nakon samo par minuta, zajedno s Mašom, Mihaelom, Ivanom, Marinom i Marijom, naši su učenici otvorili kutije didaktičkog materijala i započeli igru.
Bilo je to jedno iznenađujuće iskustvo, darujući druge, darovali smo i sebi nešto neprocijenjivo.
Naši učenici pobjednici su 3. međuškolskog natjecanja iz emocionalne pismenosti! Svoju pobjedu i naslov ukupnog pobjednika za školsku godinu 2019./20. izborili su u jakoj konkurenciji svojih vršnjaka iz škola Splitsko-dalmatinske županije. Ovim naslovom ujedno smo postali domaćin i suorganizator natjecanja u idućoj školskoj godini.
Svoju prednost učenici su ostvarili na temelju ukupnog broja bodova na grupnoj razini natjecanja u formi društvene igre s karticama „Pretežno vedro“ te bodovima dramatizacije i zadatka u kreativnom dijelu natjecanja.
Centralni događaj obilježavanja Mjeseca borbe protiv ovisnosti 15.11 do 15.12.2019. održan je se 15.11.2019 u 9,00 h u OŠ Srinjine. Tom prigodom 3. međuškolsko natjecanje iz emocionalne pismenosti okupilo je oko 250 učenika i 30 mentora iz 21 škole na području naše županije.
Više pod opširnije!
Klikom na sliku pogledajte video uradak koji smo pripremili u suradnji sa Službom za mentalno zdravlje Splitsko-dalmatinske županije!
Ove školske godine uključili smo se u javnozdravstveni projekt Pretežno vedro koji afirmira teme iz područja zdravlja. U raznolikom programu Dana preventive ( 7.4.-31.5.2019.) predstavili smo ishode i aktivnosti u našoj školi. Kao najistaknutija aktivnost predstavljena je suradnja sa Školom likovnih umjetnosti Split. Uz njihovu pomoć i dizajn oslikali smo unutarnji zid naše škole prozorima širom otvorenim u svijet!
Tijekom ove godine, školski prostor postao je omiljeno mjesto druženja i susreta naših učenika. Posebnost našeg zida je trajna uspomena na prvu generaciju učenika koji su zakoračili u novootvorenu Osnovnu školu Žnjan-Pazdigrad. Bravo za naše učenike!
Više pod OPŠIRNIJE!
„Znamo da je mentalno zdravlje globalno javno dobro te treba biti dostupno uvijek i svima. Ono nije važno samo za ljude s mentalnim poteškoćama, mentalno zdravlje je opća osobina svakog čovjeka i neizostavni dio općeg zdravlja. Kao takvo je i osnovno ljudsko pravo. Projekti su svakim danom sve potrebniji obzirom na zahtjevnost i složenost interakcije psihofizickog rasta i razvoja djece i mladih u kontekstu (pre)brzih promjena i često nerealnih zahtjeva i pritisaka medija i suvremenog društva.“
Voditelj Službe za mentalno zdravlje
Željko Ključević dr.med. spec.psihijatar
U raznolikom programu Dana preventive ( 7.4.-31.5.2019.) predstavili smo sažetak projekta kroz aktivnosti u našoj školi:
Foto pod OPŠIRNIJE
Posebno se zahvaljujemo voditeljici projekta, prof.Mireli Grbić!
Tijekom prosinca naši su učenici interaktivno razgledavali putujuću izložbu te su putem anketnih listića ocijenjivali prikazane radove. Izloženi plakati nastali su tijekom jednog desetljeća rada djece i mladih na projektima Službe za mentalno zdravlje, koja je i nosioc izložbe i projekta Pretežno vedro. Kroz stručni obilazak sa voditeljicama projekta u školi, učenici su prepoznali različite vrste poruka o važnosti očuvanja zdravlja, ali i potrebu prepoznavanja osnovnih psiholoških potreba. Mlađi učenici su uglavnom radije odabirali plakate koji simboliziraju potrebe ranog djetinjstva, a to su sigurnost i pripadanje te optimizam i radost. Stariji učenici su uglavnom birali plakate koje su povezivali s odrastanjem i osamostaljivanjem.
Nakon obrade svih prikupljenih listića, dobili smo i ukupni poredak odabira učenika OŠ Žnjan-Pazdigrad te proglašavamo prva tri mjesta u tom poretku:
3.mjesto: Svijet se mijenja
2.mjesto: Jedan povezan svijet
1.mjesto: ZAGRLI ŽIVOT!
Na kraju, možemo samo potvrditi ono što znamo kroz iskustva rada s djecom; djeca donose radost i optimizam te ih, uz pomoć odraslih, uvijek radije biraju ispred negativnih i mračnih poruka. Budimo našim učenicima oslonac i podrška te zajedno...Zagrlimo život!
U tjednu obilježavanja Dana mentalnog zdravlja učenici petih razreda su radili na radionicama „Učenjem do uspjeha“. I sami su odmah prepoznali povezanost dobrog i lošeg raspoloženja s osjećajem uspjeha u školi. Važno je pritom reći da se uspjeh ne odnosi samo na brojčanu ocjenu, već na ukupnu sliku o sebi koju učenici grade na temelju osjećaja postignuća i prihvaćenosti u grupi. Ni jedan učenik ne želi ostaviti loš dojam pred vršnjacima, kako u druženju, tako i u iskazivanju svojih znanja i vještina. Zato je jako važno učiti kako učiti, učiti s razumijevanjem i pomalo otkrivati radost učenja.
Radionice su se sastojale od nekoliko vježbica, vođenog razgovora te spoznajnog dijela u kojem smo učili korake učinkovitog učenja. U grupnom radu učenici su se „dosjećali“ važnih preduvjeta za dobro učenje, a kako nam ne bi bilo „dosadno“, metodom oluje ideja učenici su navodili svoje asocijacije na pojam učenja. Bilo je, dakako, smiješnih ideja, a jednako tako su učenici bili slobodni u evaluaciji radionice i radnih listića koje su rješavali - ocijenili su ih od 1 do 5+!
Nastavak pod opširnije...