Klub je nositelj najuspješnijega nacionalnog projekta s europskom dimenzijom za mlade EU4mE&U u 2018./19. te dobitnik međunarodnoga Charlemagne/Karlo Veliki priznanja. Učenici debatanti sudionici su brojnih događanja i mobilnosti u organizaciji škole i Europskoga doma Slavonski Brod. ETwinning projekt debatnoga kluba Every Vote Counts u 2018./19. dobitnik je europske nagrade i priznanja te nacionalne i europske oznake kvalitete. Dva nagrađena projekta uvelike su doprinijela pozivu Europskoga parlamenta da se uključimo u program Škola ambasador Europskoga parlamenta te pozivu Agencije za mobilnost i programe EU na prijavu za stjecanje statusa eTwinning škole.
I ti možeš biti član(ica) školskoga debatnog kluba!
#EPtalks: EPAS in Times of COVID-19
Autor: Ivana Opačak, 28. 5. 2020.
Iza nas je još jedno izdanje #EPtalks virtualnoga druženja #u4cetvrtkom u organizaciji Ureda Europskoga parlamenta u Hrvatskoj. Hrvatskim ambasadorima juniorima i seniorima pridružili su se gosti iz Italije i Belgije, stoga se razgovor na temu EPAS in Times of COVID-19 odvijao na engleskome jeziku. Videoporukom na kraju događanja rad europskih EPAS-ica podržao je i predsjednik Europskoga parlamenta David Sassoli.
Imali smo priliku čuti i razmijeniti izravna iskustva učenika i nastavnika talijanskih škola ambasadorica EP-a tijekom provedbe programa prije i u vrijeme COVID-19 pandemije. Osobito zanimljiva bila su svjedočanstva učenika i nastavnika škola s područja najteže pogođenih pandemijom koronavirusa. I hrvatske su škole – slavonskobrodska Gimnazija Matije Mesića i Gimnazija Zadar – sjajno predstavile svoja iskustva nastave i provedbe EPAS programa na daljinu. Na poveznici ispod fotografije možete pogledati videokompilaciju radova svih hrvatskih škola EPAS-ica u izradi Ureda EP-a u Hrvatskoj, a Naša EPAS priča počinje nakon 1h24min videomaterijala.
https://www.youtube.com/watch?v=Ah8NOqJ8z4o&t=5739s
Predstavnici Europskoga parlamenta u Bruxellesu, zaduženi za provedbu EPAS programa na europskoj razini, istaknuli su kako je program značajno doprinio jačanju ne samo nacionalne i međunarodne suradnje među školama ambasadoricama, nego i zajedničkoj borbi mladih Europljana protiv COVID-a. Upravo su učenici istaknuli važnost (digitalnoga) obrazovanja i osobne odgovornosti, ali i zajedništva, osobito tijekom pandemije. Ponovno smo čuli kako je nova – virtualna – realnost, osim brojnih izazova, donijela mnoge inovacije u odgojnoobrazovni sustav koje nikako ne želimo izgubiti u budućnosti. Sjajna bi bila spomenuta ideja o osnivanju europske mreže škola ambasadorica koja bi omogućila još produktivniju komunikaciju i suradnju ambasadora juniora i seniora.
U tekstu koji slijedi donosimo kratki osvrt Nikoline Mrkonjić, ambasadorice juniorke (2.e), sudionice današnjega događanja: Bilo je super! Svidjelo mi se kako su učenici mogli izraziti svoje mišljenje, samo mislim da je trajalo malo kratko… Bilo je zanimljivo čuti kako su se Talijani snašli u ovoj situaciji… I video je učenika bio jako dobar… U našoj školi učenici i profesori pokazali su veliku želju upoznati Europsku uniju. Iako smo tek škola-kandidat, znam da smo puno radili na projektu. Naši rezultati pokazuju da, kad službeno uđemo u program, možemo napraviti još duplo toliko! EPAS projekt dao nam je priliku da komuniciramo i surađujemo s ostalim školama u Hrvatskoj, ali i ostatku Europe. Isto tako, dobili smo priliku da se iskažemo, pokažemo svoje znanje i kreativnost. Meni kao učenici EPAS daje priliku da upoznam svoj dom i EU, ali i da razvijam kritičko mišljenje i izgradim svoj stav. Uspjela sam naučiti puno novih “stvari” i nadam se da će biti još ovakvih prilika da naučim nešto novo, ali i da ja možda naučim druge nešto novo.
Na priloženoj poveznici možete pogledati cjelovitu snimku događanja ili pak samo poslušati završno obraćanje g. Sassolija, predsjednika Europskoga parlamenta, učenicima i nastavnicima koji sudjeluju u EPAS programu:
https://www.youtube.com/watch?v=7gA7IjfqUAA
Ivana Opačak, prof.
Šk. god. 2023./2024.
VAŽNO. Obratite pažnju na odabir udžbenika iz stranih jezika (1. strani jezik - nastavljači i 2. strani jezik - početnici) te izbornih predmeta vjeronauka ili etike.