Klub je nositelj najuspješnijega nacionalnog projekta s europskom dimenzijom za mlade EU4mE&U u 2018./19. te dobitnik međunarodnoga Charlemagne/Karlo Veliki priznanja. Učenici debatanti sudionici su brojnih događanja i mobilnosti u organizaciji škole i Europskoga doma Slavonski Brod. ETwinning projekt debatnoga kluba Every Vote Counts u 2018./19. dobitnik je europske nagrade i priznanja te nacionalne i europske oznake kvalitete. Dva nagrađena projekta uvelike su doprinijela pozivu Europskoga parlamenta da se uključimo u program Škola ambasador Europskoga parlamenta te pozivu Agencije za mobilnost i programe EU na prijavu za stjecanje statusa eTwinning škole.
I ti možeš biti član(ica) školskoga debatnog kluba!
Debatni model građanskoga odgoja i obrazovanja
Autor: Ivana Opačak, 2. 10. 2021.
Od srpnja 2021. sudionici smo projekta Hrvatskoga debatnog društva Demokratsko procjepljenje - Debatni klubovi i deliberativna demokracija kao model razvoja demokratskih kompetencija i participativnog donošenja odluka. U srpnju je završen prvi, a prošloga tjedna drugi modul Treninga debatnoga modela građanskoga odgoja i obrazovanja za nastavnike i edukatore neformalnoga obrazovanja. Među 50-ak polaznika online Treninga (podijeljenih u četiri skupine) bila je i prof. Opačak, koja će tijekom ove šk. godine usvojena znanja i vještine primijeniti u radu s učenicima.
Tijekom prvoga 12-satnog online modula na platformi Zoom (5. – 8. srpnja 2021.) učilo se o konceptu (World School/WS) debate, oblikovanju tzv. casea i argumenata, suđenju u debatama te konceptu debate kao nastavne metode.
Drugi je modul, proveden u razdoblju od 27. – 30. rujna 2021., bio usmjeren na upoznavanje sudionika s ciljevima vezanim uz participaciju mladih u donošenju odluka, razmjenu iskustava o pozitivnim praksama uključivanja mladih u procese donošenja odluka u njihovim lokalnim sredinama, jačanje kompetencija sudionika za rad s mladima te upoznavanje s deliberativnim procesom.
Tijekom vrlo dinamičnoga interaktivnog treninga sudionici su, podijeljeni u male skupine u Breakout sobama, raspravljali o specifičnostima mladih i upravljačkih tijela u različitim lokalnim sredinama te o tome kako poboljšati dijalog s mladima i aktivno/aktivnije uključiti mlade u rad njihove škole i zajednice. Zajedno su osmislili nekoliko akcijskih planova s prijedlozima aktivnosti koje odgovorne osobe mogu provesti kako bi se, u realnim vremenskim okvirima i uz dostupne resurse, dogodila promjena na bolje.
U nastavku provedbe projekta očekuje se primjena debatnoga modela u radu s učenicima, koji će biti predlagatelji i pokretači promjena u svojim lokalnim sredinama, te organizacija deliberativnoga događaja (uz podršku organizatora i suradnju svih sudionika treninga).
Ivana Opačak, prof.
Šk. god. 2023./2024.
VAŽNO. Obratite pažnju na odabir udžbenika iz stranih jezika (1. strani jezik - nastavljači i 2. strani jezik - početnici) te izbornih predmeta vjeronauka ili etike.