Temeljem sjajnih rezultata projekta školskoga debatnog kluba EU4mE&U (najeuropskiji nacionalni projekt u 2018.), naša je škola u listopadu 2019. dobila službeni poziv Europskoga parlamenta (Ureda u RH) za uključivanje u program Škola ambasador Europskoga parlamenta/European Parliament Ambassador School (EPAS).
eTwinningova EPAS grupa
Autor: Ivana Opačak, 15. 4. 2021.
Na prijedlog Ureda Europskoga parlamenta u Hrvatskoj, uključili smo se u rad eTwinningove EPAS grupe koja omogućava razmjenu znanja, iskustava (korištenja digitalnih alata i obrazovnih materijala), sudjelovanje na međunarodnim virtualnim susretima i seminarima te umrežavanje i projektnu suradnju s nastavnicima uključenim u EPAS program iz cijele Europe. 14. travnja o.g. (17.00 – 18.00) održan je drugi virtualni susret 75 ambasadora seniora EP-a na kojemu je sudjelovala i prof. Opačak. Ambasadori seniori potaknuti su uključiti svoje učenike u zanimljivi projekt istraživanja europske povijesti i izvještavanja o aktualnim lokalnim događanjima u veoma zanimljivome digitalnom formatu…
Ova rastuća eTwinningova zajednica/grupa trenutno broji 135 članova. Svi nastavnici i članovi stručnih službi škola ambasorica EP-a (koji aktivno sudjeluju u provedbi EPAS programa) pozvani su uključiti se u rad grupe i započeti projektnu suradnju u okviru projekta In Europe Schools.
Na webinaru 12. travnja 2021. moderatorica grupe Nicole Wieringa i predstavnica organizacije Euro Clio predstavile su projekt In Europe Schools u kojemu trenutno sudjeluju učenici i nastavnici 112 EPAS-ica iz 31 europske zemlje. Projekt je usmjeren na kreiranje i razmjenu videomaterijala o europskim povijesnim događanjima. Zanimljivost je projekta – učenici istražuju nedavna događanja na lokalnoj razini, proučavaju i kritički vrednuju širi (europski) kontekst te samostalno kreiraju videomaterijele (dokumentarne filmove) za razmjenu s partnerima. Tijek rada jasno je definiran u četiri osnovna koraka, a osigurani su i materijali za obradu jedne od ponuđenih tema (migracije, rodna ravnopravnost, borba protiv klimatskih promjena i medijska pismenost). Projektna je mrežna stranica dostupna OVDJE, a na In Europe Schools YouTube kanalu OVDJE moguće je proučiti sve videomaterijale. Tijekom webinara predstavljeni su materijali korišteni prilikom obrade teme Rodna ravnopravnost i utjecaj medija (predstavljen je i dio dokumentarnoga fima koji su izradili učenici).
Ovo su faze provođenja projekta:
1. umrežavanje i upoznavanje partnerskih škola (na TwinSpaceu ili bilo kojoj drugoj digitalnoj platformi) posredstvom projektnih koordinatora; odabir i predstavljanje teme; proučavanje i kritičko vrednovanje dostupnih videomaterijala;
2. proučavanje povijesnoga konteksta (iz različitih perspektiva) na temelju dostupnih dokumentarnih filmova i drugih digitalnih materijala; tzv. dubinska/in-depth analiza društveno-povijesno zanimljivih slučajeva; rasprava o tome što treba mijenjati;
3. istraživački skupinski rad (po jasno objašnjenim ulogama) i izrada dokumentarca (na temelju proučavanja zakonskih okvira, ispitivanja javnoga mnijenja, proučavanja različitih društvenih pokreta i sl.);
4. online suradnja i razmjena videomaterijala; zajednička rasprava, evaluacija, diseminacija...
ETwinning/TwinSpace nametnuo se opet kao odlično - sigurno - mjesto za partnersku komunikaciju i suradnju tijekom svake od četiriju projektnih faza, a sudjelovanje u EPAS programu druga je dodana vrijednost na putu jačanja europske dimenzije obrazovanja u našoj školi. Iskoristimo ju! Predviđeno trajanje projekta je još tri godine. Svi možemo sudjelovati. Za više informacija obratite se prof. Opačak.
#InEuropeSchools
Šk. god. 2023./2024.
VAŽNO. Obratite pažnju na odabir udžbenika iz stranih jezika (1. strani jezik - nastavljači i 2. strani jezik - početnici) te izbornih predmeta vjeronauka ili etike.