Temeljem sjajnih rezultata projekta školskoga debatnog kluba EU4mE&U (najeuropskiji nacionalni projekt u 2018.), naša je škola u listopadu 2019. dobila službeni poziv Europskoga parlamenta (Ureda u RH) za uključivanje u program Škola ambasador Europskoga parlamenta/European Parliament Ambassador School (EPAS).
Dani medijske pismenosti u razredu i s (inter)nacionalnim partnerima
Autor: Ivana Opačak, 21. 4. 2021.
Svjesni neizmjerne važnosti medijske pismenosti, odnosno e-informiranja i kritičkoga vrednovanja mrežnih izvora (osobito tijekom pandemije koronavirusa), i ove smo godine obilježili Dane medijske pismenosti. Središnja je tema ovogodišnje (4. po redu) manifestacije (koja se održava u ovome tjednu – od 19. do 25. travnja) Utjecaj medija i medijskih sadržaja na mentalno zdravlje djece i mladih. Tijekom obrade trećega i četvrtog cilja održivog razvoja (Zdravlje i blagostanje/Good Health & Well-Being i Kvalitetno obrazovanje/Quality Education) u okviru eTwinningova projekta Sustainable Schools 4 Sustainable Europe, s (inter)nacionalnim smo partnerima osmislili i proveli višestruke aktivnosti za učenike. U aktivnosti su se uključili učenici 1. a, 1. e, 2. c, 3. e i 4. c razreda (s prof. Opačak), a rezultati će biti predstavljeni na zajedničkome Zoomovu sastanku s projektnim partnerima 22. travnja 2021. godine.
Učimo o propagandi
Za potrebe kreiranja obrazovnih materijala za učenike naše škole i obilježavanja prošlogodišnje manifestacije, prof. Opačak kontaktirala je gđu Anu Dokler, glavnu urednicu portala medijskapismenost.hr, koja je odobrila korištenje (ali ne i objavljivanje) autorskih materijala portala te preporučila uključivanje škole u ovogodišnji Program nacionalnih online aktivnosti u sklopu Dana medijske pismenosti. Sažetak naših aktivnosti dostupen je na prethodnoj poveznici...
Iste je materijale prof. Opačak koristila na satu hrvatskoga jezika u 1. a u listopadu 2020. – učenici su učili o propagandnim tehnikama, fenomenu fake newsa i značajkama publicističkoga stila te samostalno oblikovali vijest (o tome što je fake news); aktivnosti su diseminirane na školskoj mrežnoj stranici OVDJE.
Na satu razrednika u 1. e 14. travnja o. g. učenici su koristili iste materijale kako bi analizirali i, na temelju primjera prepoznali, pet tehnika koje se često primjenjuju u propagandi – poticanje emocija, napadanje protivnika, pojednostavljivanje i iskrivljavanje činjenica i(li) iznošenje lažnih tvrdnji, obraćanje određenoj publici i ponavljanje određene ideje ili poruke; pogledali su i lažnu reportažu te proces nastajanja iste, zaključivši kako je neophodno kritički promišljati o tome tko i zašto kreira vijesti u medijskom prostoru…
Na nastavi engleskoga jezika u Tjednu medijske pismenosti učenici 1. a, 1. e, 2. c i 3. e razreda (s prof. Opačak) proučavali su primjere propagandnih tehnika. S međunarodnim (eTwinningovim) partnerima izradili su Mentimeter oblak riječi i sudjelovali u Tricider raspravi o negativnim učincima. E-rasprava dostupna je OVDJE, a na OVOJ POVEZNICI ili klikom na priloženu fotografiju naslovnice Googleove prezentacije možete proučiti dio materijala koje je za sve projektne partnere pripremila prof. Opačak, kao i digitalne radove učenika.
Utjecaj medija i medijskih sadržaja na mentalno zdravlje djece i mladih
Maja Vinković, učenica 1. e razreda, na nastavi engleskoga jezika 30. ožujka o. g. održala je zanimljivu prezentaciju This Day & Age. Kako sama kaže, prezentacija govori o različitim temama/problemima s kojima se mladi susreću (narušeno mentalno zdravlje, nesigurnosti, ovisnosti...) te donosi rezultate istraživanja o mentalnom zdravlju mladih koje je provela Svjetska zdravstvena organizacija. Također nam daje pogled na priču o ujgurskom genocidu i anti-siromaškoj (neprijateljskoj) arhitekturi. Pokazuje nam neke primjere mizoginije i seksizma te upućuje na različite pokrete poput BLM-a, feminizma, menimizma, LGBTQ+… i sl. Cjelovita prezentacija dostupna je na OVOJ poveznici i(li) klikom na priloženu fotografiju.
Posebna su zanimljivost Majine prezentacije rezultati međunarodnoga istraživanja koji ukazuju na strahovite razmjere problema o kojemu se rijetko (ili nikad ne) govori, a potrebno je puno više – djelovati! To je ugroženo mentalno zdravlje mladih (tijekom pandemije). Posramljena zaključkom učenice kako se niti u školi ne čini dovoljno po tom pitanju (iako 79% mladih ima potrebu za tim), na online satu razrednika u Tjednu medijske pismenosti prof. Opačak s učenicima je provela malo istraživanje, uz puno razgovora, o osobnim motivima učenika za korištenje društvenih mreža, najpopularnijim društvenim mrežama danas i utjecaju društvenih mreža na njihovo mentalno zdravlje. Klikom na priloženu fotografiju naslovnice Googleove prezentacije možete vidjeti teze koje su bile predmet razgovora. Na kraju ovoga članka priložen je i PDF-dokument sa srednjim vrijednostima tvrdnji koje su učenici vrednovali u anketnome istraživanju. Zaključci se naših učenika uklapaju u one tipičnih adolescenata.
Materijali korišteni za obradu teme i razredno istraživanje (Digitalni mediji i mentalno zdravlje), s prijedlogom radionica za nastavnike, dostupni su na mrežnoj stranici organizatora Dana medijske pismenosti OVDJE.
Na poziv nastavnice Dijane Pintarić iz Srednje škole Konjščina, uključili smo se u anketno ispitivanje stavova učenika sedam hrvatskih srednjih škola (uključenih u EPAS program) o online nastavi (o zadovoljstvu modelima nastave, radom nastavnika, uporabom određenih digitalnih platformi i alata te osobnim zalaganjem i postignućima). Tema je to koja svakako utječe na mentalno zdravlje mladih. Zahvaljujem(o) učenicima 1. a, 1. e, 2. c, 3. e, 4. b i 4. c razreda koji su (njih čak 97) ispunili anketu! Rezultati istraživanja bit će dostupni za tjedan dana. Zanimat će nas kojom su ocjenom učenici vrednovali online nastavu nakon više od godinu dana od početka pandemije.
Ivana Opačak, prof. savjetnik
Lista_i_analiza_motiva_za_koristenje_drustvenih_mreza_(Pretpregled)_Microsoft_Forms.pdf (88.34 KB)
Šk. god. 2023./2024.
VAŽNO. Obratite pažnju na odabir udžbenika iz stranih jezika (1. strani jezik - nastavljači i 2. strani jezik - početnici) te izbornih predmeta vjeronauka ili etike.