Temeljem sjajnih rezultata projekta školskoga debatnog kluba EU4mE&U (najeuropskiji nacionalni projekt u 2018.), naša je škola u listopadu 2019. dobila službeni poziv Europskoga parlamenta (Ureda u RH) za uključivanje u program Škola ambasador Europskoga parlamenta/European Parliament Ambassador School (EPAS).
Dan planeta Zemlje s (inter)nacionalnim partnerima
Autor: Ivana Opačak, 22. 4. 2021.
Danas obilježavamo 51. Dan planeta Zemlje! Naši su učenici svoje snažne ekološke poruke podijelili na mrežnome (Zoomovu) sastanku (15.30 – 17.00) s (inter)nacionalnim partnerima na eTwinningovu projektu Sustainable Schools 4 Sustainable Europe. Tom su prigodom predstavljeni i rezultati međunarodne suradnje u Tjednu medijske pismenosti, o čemu smo već pisali ovdje.
Ovogodišnja je tema za Dan planeta Zemlje "Restore Our Earth/Obnovimo našu Zemlju", a cilj je usredotočiti se na prirodne procese, nove zelene tehnologije i inovativna razmišljanja koja mogu obnoviti svjetske ekosustave. (Izvor)
WordArt oblak riječi izradili su prošle godine učenici 4. c razreda
Tijekom obrade četiriju ciljeva održivoga razvoja (7. Pristupačna i čista energija/Affordable & Clean Energy, 9. Industrija, inovacije i infrastruktura/Industry, Innovation & Infrastructure, 11. Održivi gradovi i zajednice/Sustainable Cities & Communities i 13. Odgovor na klimatske promjene/Climate Action) učenici 1. a, 1. e, 2. c, 3. e i 4. c razreda na nastavi engleskoga jezika (s prof. Opačak) učili su o neobičnim/netradicionalnim i ekološki prihvatljivim domovima te o životu u skladu s prirodom. Zajednički su kreirali prezentaciju (koristeći digitalni alat Canva) koja je predstavljena na Zoomovu sastanku s projektnim partnerima.
Tom su prilikom Maja Vinković i Ema Tomašić (1. e) predstavile netradicionalne domove ljudi o kojima su učile na nastavi engleskoga jezika; Gabrijela Karačić i Petra Popić (2. c) s međunarodnim su vršnjacima podijelile prednosti i nedostatke života u kući hobita, naglasivši kako je i u našem (hrvatskome i slavonskom) kraju moguće posjetiti takve neobične nastambe.
Cjelovita je prezentacija naših učenika (sa sadržajima obrađenim na nastavi engleskoga jezika u 1. a, 1. e, 2. c, 3. e i 4. c) dostupna na OVOJ poveznici ili klikom na priloženu fotografiju.
Na online događanju, među 65 sudionika, sudjelovali su i sljedeći članovi školskoga eTwinningova (SS4SEU) tima: Nika Tomić, Renato Florijan, Lucija Pejić i Stjepan Gusak (1. a); Danijela Mitrović, Roberta Rašić, Doris Živković, Stella Vinković, Katja Radošević i Patrik Aračić (1. e); Nikolina Blažević i Nikolina Mrkonjić (3. e). Tijekom e-susreta svoje su ekološke radove i aktivnosti predstavili i učenici četiriju škola-partnerica - Liceo Scientifico Statale “G. Berto”, Vibo Valentia (Italija), Arsakeia Tositseia Junior High Schools, Ekali (Grčka), Lycée Lasalle St Charles, St Pierre (Réunion Island, Francuska) i Srednje škola Konjščina.
Učenici su poslali snažne poruke tematskim fotografijama u zajedničkome Padletu (koji je dostupan OVDJE). Pozvani su aktivno odgovoriti na klimatske promjene - odabrati neki od 51 načina kako obnoviti Zemlju i(li) doprinijeti očuvanju života na njoj (popis je OVDJE). Za pohvaliti je inicijativu učenika i nastavnice francuske škole koji su učinili preko 14000 koraka kako bi došli na odredište (plažu) koje je trebalo očistiti i urediti.
Tijekom e-sastanka predstavljen je međunarodni rječnik s riječima povezanim sa 17 globalnih ciljeva koji su zajednički izradili učenici škola partnerica (i koji će biti javno predstavljen u Tjednu Europe). Naši su eTwinneri 3. e razreda aktivno sudjelovali u ovoj aktivnosti. Prikazan je i digitalni zid s fotografijama najljepših nacionalnih destinacija po izboru učenika, a u tijeku je e-glasanje za izbor najljepšega mjesta čija bi prirodna bogatstva i ljepotu trebalo sačuvati za buduće generacije. Ne treba napominjati - sve su fotografije pobjedničke!
Na kraju sastanka premijerno je prikazana videočestitka koju su, povodom Dana planeta i Dana Europe, zajednički izradili učenici pet škola partnerica. Naša su dva tima - u sastavu Andrej Has (režiser), Nikolina Blažević, Fiorella Furić i Ivona Matković (3. e) te Ema Duspara, Paula Jerković, Andrea Krajnović, Lorena Čabraja i Hrvoje Birtić (4. c) - izradila početni i završni dio priloga koji se odnose na prva tri cilja i posljednji cilj održivoga razvoja. Zajednički rad možete pogledati OVDJE ili klikom na priloženu fotografiju.
Rođendanska je proslava (u čast planetu) završila rođendanskom pjesmom - svi su sudionici zapjevali Happy Birthday to You učenici talijanske škole…; ispostavilo se da i jedna od nastavnica slavi rođendan… Objema iskrene čestitke povodom njihova dana i (PO)HVALA svim sudionicima e-događanja!
Prekrasno je bilo, u ovo ne tako vedro vrijeme globalne pandemije, čuti i vidjeti uvijek vedre, ekološki osviještene i društveno odgovorne mlade ljude koji jednoglasno zaključuju: iako je pandemija koronavirusa rezultirala pozitivnim ekološkim pomacima, i dalje su klimatske promjene gorući problem i poziv na odgovorno ponašanje svakoga pojedinca apsolutno je opravdan! Ne postoji planet B!
OVDJE (ili klikom na posljednju fotografiju) pogledajte sažetak e-sastanka koji su za nas (i vas) priredili partneri iz Grčke.
Ivana Opačak, prof. savjetnik
Šk. god. 2023./2024.
VAŽNO. Obratite pažnju na odabir udžbenika iz stranih jezika (1. strani jezik - nastavljači i 2. strani jezik - početnici) te izbornih predmeta vjeronauka ili etike.