preskoči na sadržaj

Ekonomsko-birotehnička škola Slavonski Brod

 > EPAS
 

Temeljem sjajnih rezultata projekta školskoga debatnog kluba EU4mE&U (najeuropskiji nacionalni projekt u 2018.), naša je škola u listopadu 2019. dobila službeni poziv Europskoga parlamenta (Ureda u RH) za uključivanje u program Škola ambasador Europskoga parlamenta/European Parliament Ambassador School (EPAS). 

 
U 2019./2020., kao škola-kandidat, borili smo se za stjecanje statusa škole ambasadorice. Zajedno s našom školom-mentor SŠ Konjščina, pokrenuli smo eTwinningov nacionalni projekt Cro EPAS Together kako bismo ispunili sve zahtjeve Programa i ostvarili suradnju sa školama sudionicama Programa. U istoj šk. god. bili smo službeni partner projekta Škole za održivu Europu Foruma za slobodu odgoja i Ureda Europskoga parlamenta. 
 
Temeljem sjajnih rezultata evaluacije Programa, od rujna 2020. službena smo Škola ambasadorica EP-a. U 2019./20. četiri profesorice i 20 učenika, a u 2020./21. pet profesorica i 39 učenika nositelji su titule ambasadora seniora i/ili juniora Europskoga parlamenta. Svakodnevno marljivo rade na jačanju europske dimenzije obrazovanja u našoj školi, (inter)nacionalne suradnje te mobilnosti učenika i nastavnika.

Vijesti

Budućnost je u mojim (i tvojim) rukama!

Autor: Ivana Opačak, 23. 10. 2021.

Gabrijela Karačić (3. c) sudjelovala je, s još osmero učenika naše škole, na izbornoj sjednici Parlamenta mladih Slavonskoga Broda (koja je 22. listopada o. g. organizirana u okviru Konferencije o budućnosti Europe). Novoizabrani je predsjednik Parlamenta Roberto Brekalo, maturant Klasične gimnazije fra Marijana Lanosovića, a Maja Vinković, učenica 2. e razreda naše škole, nova je potpredsjednica. Naša će škola u novome sazivu Parlamenta, osim Maje i Gabrijele, imati još jednu predstavnicu - Lauru Mesaroš (3. c). Čestitamo našim novim parlamentarkama i pozivamo sve vas na suradnju jer - one su glas svih vas/nas! U nastavku pročitajte Gabrijelin osvrt na trodnevno događanje.   

Kao ambasadorica juniorka Europskoga parlamenta imala sam priliku sudjelovati u trodnevnome događanju EU odgovori na (i)migracijske izazove u okviru Konferencije o budućnosti Europe u brodskome Centru mladih (20. – 22. listopada 2021.).

Prvoga dana ovoga programa započelo je međusobno upoznavanje mladih iz svih dijelova Hrvatske - Zadra, Rovinja, Vukovara, Čakovca, Osijeka, Daruvara, Konjščine, Zagreba, Požege i Slavonskoga Broda. Na inicijativu nas mladih, međusobno smo podijelili profile na društvenim mrežama kako bismo ostali u kontaktu tijekom i nakon događanja.

Događanje je bilo usredotočeno na migracije, što na prvu zvuči kao preozbiljna tema za raspravu tinejdžera, no, slušajući druge tijekom rasprave, shvatila sam da mladi imaju dosta toga za reći. Sviđa mi se njihovo razmišljanje i smatram da, iako smo mladi, naš glas i utjecaj mogu se daleko čuti i vidjeti. U mladima vidim strašno velik potencijal koji će se moći razvijati uz podršku i pomoć Europskoga doma i novoosnovanoga Parlamenta mladih Slavonskoga Broda.

Naša će škola u novome sazivu Parlamenta imati čak tri predstavnice - Maju Vinković (2. e), Lauru Mesaroš (3. c) i mene. Možemo se pohvaliti i činjenicom da je Maja na prvoj sjednici novoga Parlamenta (demokratskim putem) izabrana za potpredsjednicu ovoga važnog tijela za mlade. Čestitam(o) Maji! Trudit ćemo se da u Parlamentu dostojno predstavljamo sve vas.  

Temu migracija obrađivali smo kroz suradničko izrađivanje plakata u mješovitim skupinama, oblikovanje i izvedbu javnih govora o podtemama te rasprave sa stručnim gostima.

Profesorice Marinić i Opačak pohvalile su usmena izlaganja naših učenika, koji su se odlično snašli u ulogama predstavnika timova, kao i javne govore u kojima su tri parlamentarke (Gabrijela, Maja i Laura) izložile svoje kandidature za (pot)predsjednicu Parlamenta mladih našega grada.

Smatram da je za ovakvu vrstu edukacije rad u mješovitim skupinama bolji od individualnoga rada i klasične nastave u učionici zato što se bolje povežemo s ljudima; ovako se potiče timski rad i stvara pozitivno okruženje za iznošenje vlastitoga mišljenja.

Vrlo smo aktivno sudjelovali u raspravi s gospodinom Baričevićem koji nam je dao odgovore na naša pitanja i ohrabrio nas da sami pokušamo naći rješenje za „probleme“. Situaciju s imigrantima sagledali smo sasvim realno i objektivno, bez ikakva uljepšavanja. To je još jedan dokaz da mladi mogu razgovarati o političkim temama iako većina ljudi na njih gleda kao na neupućene i neiskusne, stoga nebitne, po pitanju ozbiljnijih problema i rasprava.

 Unutar naše školske skupine imali smo priliku ponuditi svoja rješenja za trenutnu situaciju s (i)migrantima. Naše ideje objedinjene su u autorskoj društvenoj igri Igre bez granica, a kada bi se provodile (ne samo u školama) u Hrvatskoj, stvarno bi mogle doprinijeti ljudima svih dobnih skupina. Ljudi trebaju shvatiti da se (i)migranta ne treba bojati, nego im pružiti pomoć i informacije kada su im najpotrebnije. Ovakav tip obrazovanja potaknut će ljude da pridaju malo više važnosti ovakvim (životno važnim) temama.

Evo što o događanju misle i druge sudionice:

Ja sam naučila puno o ovoj temi i sada sam u nju više upućena. Drago mi je što smo se mogli družiti s mladima iz cijele Hrvatske. Mi kao mladi intelektualci trebamo pokazati u kakvim rukama svijet ostaje. – zaključuje Petra Popić (3.c)

„EU odgovori na imigracijske izazove“ odličan je način za poučiti mlade što se zapravo događa tijekom trenutnih migracijskih ciklusa. Razgovor s Brankom Baričevićem i rad u mješovitim skupinama pomogli su mi upoznati druge mlade iz različitih gradova Hrvatske. Nakon što smo saznali o raznim migracijskim izazovima i azilima, svoje smo ideje razradili i potencijalna rješenja predstavili ostalim grupama, što je, po mom mišljenju, bio najbolji dio cijeloga događanja. Naučila sam puno o problemima s kojima se migranti suočavaju, a samim time i svi mi ostali jer mediji svakodnevno iznose razne, ne uvijek točne, informacije.- Ivana Matanović (3.c)

Smatram da sam najviše znanja stekla u radu u skupinama kada su svi izlagali svoje teme drugim skupinama. Svaka od tema bila je zanimljiva. Saznala sam ponešto i o predstavnicima svake grupe i njihovim osobnim promišljanjima o (i)migrantskim izazovima. Proces rada u tematskim skupinama bio je prilično zabavan. Saznala sam koliko zapravo mediji prikrivaju bitne informacije o imigrantima, kako mi utječemo na njih i što bismo sve mogli napraviti da im pomognemo.- Ines Nujić (3. c)

 

Željela bih zahvaliti organizatorima (posebno Europskome domukoji su nam omogućili sudjelovanje na ovome događanju i profesorima koji su vjerovali u nas - bez njih ovo događanje ne bi bilo uspješno.

Gabrijela Karačić (3.c)




Virtualna šetnja školom

Duplikat svjedodžbe

Popis udžbenika

Šk. god. 2023./2024.

1. razredi

2. razredi

3. razredi

4. razredi

VAŽNO. Obratite pažnju na odabir udžbenika iz stranih jezika (1. strani jezik - nastavljači  i 2. strani jezik - početnici) te izbornih predmeta  vjeronauka ili etike.

Obavijesti

Satnica:

Brošura EBŠ

Priručnik VH&PA

Korisni linkovi

 

 

CMS za škole logo
Ekonomsko-birotehnička škola Slavonski Brod / Naselje Andrija Hebrang 13/1, HR-35000 Slavonski Brod / ss-ekonomsko-birotehnicka-sb.skole.hr / skola@ss-ekonomsko-birotehnicka-sb.skole.hr
preskoči na navigaciju