preskoči na sadržaj

Ekonomsko-birotehnička škola Slavonski Brod

 > EPAS
 

Temeljem sjajnih rezultata projekta školskoga debatnog kluba EU4mE&U (najeuropskiji nacionalni projekt u 2018.), naša je škola u listopadu 2019. dobila službeni poziv Europskoga parlamenta (Ureda u RH) za uključivanje u program Škola ambasador Europskoga parlamenta/European Parliament Ambassador School (EPAS). 

 
U 2019./2020., kao škola-kandidat, borili smo se za stjecanje statusa škole ambasadorice. Zajedno s našom školom-mentor SŠ Konjščina, pokrenuli smo eTwinningov nacionalni projekt Cro EPAS Together kako bismo ispunili sve zahtjeve Programa i ostvarili suradnju sa školama sudionicama Programa. U istoj šk. god. bili smo službeni partner projekta Škole za održivu Europu Foruma za slobodu odgoja i Ureda Europskoga parlamenta. 
 
Temeljem sjajnih rezultata evaluacije Programa, od rujna 2020. službena smo Škola ambasadorica EP-a. U 2019./20. četiri profesorice i 20 učenika, a u 2020./21. pet profesorica i 39 učenika nositelji su titule ambasadora seniora i/ili juniora Europskoga parlamenta. Svakodnevno marljivo rade na jačanju europske dimenzije obrazovanja u našoj školi, (inter)nacionalne suradnje te mobilnosti učenika i nastavnika.

Vijesti

O ovisnosti i (mentalnome) zdravlju u Mjesecu borbe protiv ovisnosti

Autor: Ivana Opačak, 15. 12. 2021.

Učenici 2. a razreda učili su, na satu hrvatskoga jezika (s prof. Opačak), kako oblikovati javni govor. Tema je bila moto ovogodišnjega Mjeseca borbe protiv ovisnosti Bolje prestati, nemoj nestati! Razrednim su prijateljima izložili svoje sadržajne i veoma lijepo oblikovane govore, a s vršnjacima iz 2. e razreda naše škole i 3. b razreda SŠ Konjščina (pod mentorstvom prof. Dijane Pintarić) proveli su Tricider/online raspravu o ovisnosti. Izradili su i tematske digitalne postere kojima su poslali snažne poruke te obogatili TwinSpace projekta Ulicom hrvatskoga jezika i virtualni/Artsteps galerijski prostor.

U digitalnoj/Tricider raspravi (dostupnoj na OVOJ POVEZNICI ili klikom na gore priloženu fotografiju) učenici su promišljali i raspravljali o štetnim učincima sredstava ovisnosti, o različitim vrstama ovisnosti te važnosti prevencije i potrebe da budemo slobodni, neovisni.

Digitalni su posteri učenika 2. a razreda objedinjeni u poster-prezentaciji (na digitalnoj platformi Canva) dotupnoj OVDJE (ili klikom na dolje priloženu fotografiju).

Radovi eTwinnera podijeljeni su u projektnome TwinSpaceu, koji je obogaćen i radovima učenika Srednje škole Konjščina i Srednje strukovne škole Makarska. Prof. Opačak priredila je zajedničku izložbu učeničkih radova na platformi Artsteps. Našom e-galerijom možete prošetati klikom OVDJE ili na dolje priloženu fotografiju.

Problem ovisnosti, odnosno potreba za neovisnošću, blisko je povezan s brigom o mentalnome zdravlju, osobito mladih i osobito danas (u jeku pandemije koronavirusa). Gabrijela Kapetanović (2. a) u svome se javnom govoru osvrnula upravo na tu temu... i obraća se upravo mladima… Pročitajmo mudre riječi…

MENTALNO ZDRAVLJE MLADIH U VRIJEME PANDEMIJE 

Mentalno zdravlje preduvjet je i temeljna odrednica kvalitete života. Svjesni smo svi činjenice da je pandemija koronavirusa uvelike utjecala na svakoga od nas. Način na koji smo živjeli svoj život dramatično se promijenio. Ja bih stavila fokus na djecu i mlade čije je mentalno zdravlje doista narušeno.

Istraživanja su pokazala da svako treće dijete u Hrvatskoj ima neki problem koji utječe na njegovo mentalno zdravlje. Problemi su, naravno, postojali i prije pandemije, no pandemija ih je samo dodatno „probudila". Razdoblje odrastanja jedno je od, možda, najtežih razdoblja u životu svakoga čovjeka, ali odrastati u vremenu kada su svi oko nas online i kada je virtualna komunikacija gotovo jedina moguća komunikacija, uistinu je teško.

U vrijeme pandemije dobna granica mladih osoba koje se nose s određenim problemom, a čije su posljedice anksioznost, depresija, poremećaji u prehrani pa čak i samoozljeđivanje, znatno se spustila, pa tako danas imamo osnovnoškolce čije je mentalno zdravlje narušeno više nego ikad. Osjećaji koji trenutno najviše prevladavaju kod djece i mladih su strah i nesigurnost, ali i ljutnja zbog nedostatka primjećivanja odraslih da imaju poteškoće, jer jedan dio roditelja ipak negira osjećaje svoje djece potiskujući probleme s kojima se njihova djeca suočavaju. 

No, roditelji nisu jedini koji bi trebali i morali primjećivati probleme kod svoje djece, riječ je o društvu u cjelini. U životu gotovo svake mlade osobe veoma važnu ulogu igraju upravo prijatelji, stoga bismo mi, mladi, trebali obraćati više pozornosti na druge mlade osobe oko nas i ne potiskivati probleme, ni svoje ni tuđe. Ipak smo mi, mladi, ti koji će sutra, svojim trudom i radom, morati učiniti ovaj svijet jednim boljim mjestom, a da bismo u tome uspjeli moramo već danas početi biti iskreni prema svojim osjećajima, umjesto da se pravimo da ne postoje.

Gabrijela Kapetanović, 2. a

U Mjesecu borbe protiv ovisnosti naši su mladi ponovno pokazali ozbiljnost i zrelost te zauzeli jasan stav:

Kažem(o) DA zdravlju!

Kažem(o) NE ovisnosti! Svaka je ovisnost loša i to je put koji NE ŽELIM(O) odabrati!

Bolje prestati, nemoj(mo) nestati!

Ivana Opačak, prof.




Virtualna šetnja školom

Duplikat svjedodžbe

Popis udžbenika

Šk. god. 2023./2024.

1. razredi

2. razredi

3. razredi

4. razredi

VAŽNO. Obratite pažnju na odabir udžbenika iz stranih jezika (1. strani jezik - nastavljači  i 2. strani jezik - početnici) te izbornih predmeta  vjeronauka ili etike.

Obavijesti

Satnica:

Brošura EBŠ

Priručnik VH&PA

Korisni linkovi

 

 

CMS za škole logo
Ekonomsko-birotehnička škola Slavonski Brod / Naselje Andrija Hebrang 13/1, HR-35000 Slavonski Brod / ss-ekonomsko-birotehnicka-sb.skole.hr / skola@ss-ekonomsko-birotehnicka-sb.skole.hr
preskoči na navigaciju