Temeljem sjajnih rezultata projekta školskoga debatnog kluba EU4mE&U (najeuropskiji nacionalni projekt u 2018.), naša je škola u listopadu 2019. dobila službeni poziv Europskoga parlamenta (Ureda u RH) za uključivanje u program Škola ambasador Europskoga parlamenta/European Parliament Ambassador School (EPAS).
Na kraju putovanja Ulicom hrvatskoga jezika - rezultati evaluacijske ankete
Autor: Ivana Opačak, 28. 5. 2022.
Naši eTwinneri i EPAS-ovci završavaju svoje putovanje Ulicom hrvatskoga jezika. Po završetku evaluacije (vrednovanja projektnih aktivnosti i rezultata te osobnoga doprinosa projektu) predstavljamo rezultate evaluacijske ankete i diseminacijski e-poster. U tijeku je prijava za stjecanje Nacionalne oznake kvalitete. Zavrijedili smo ju... Zavirite iza svakoga kućnog broja... Uvjerit ćete se i sami...
Projekt je registriran u kolovozu 2021. godine. Dio je kurikula škola koordinatorica (SŠ Konjščina i naša škola) te partnerica (SŠ Novska, EŠ Požega, SŠ Pakrac, SSŠ Makarska, ETŠ Čakovec i OIŠ Imotski). Sedam (od osam) partnerskih škola sudionice su programa EPAS.
Učenici i nastavnici kretali su se tijekom školske godine 2021./2022. Ulicom hrvatskoga jezika te tako obilježiti značajne dane, tjedne i mjesece vezane za hrvatski jezik i književnost, povijest i kulturu, općenito hrvatski identitet - materijalnu i nematerijalnu baštinu. Svaka je suradnička aktivnost simbolički predstavljena na završnome vizualu - kao jedan kućni broj.
Kako smo (samo)vrednovali naše putovanje?
Evaluacijsku anketu (u Googlovu obrascu) izradila je i, nakon provedbe (23. svibnja - 3. lipnja 2022.), obradila prof. Opačak.
Evo što su učenici (anonimno) istaknuli kao svoj najveći doprinos projektu:
- stvaranje različitih digitalnih proizvoda za projekt - izrada e-postera, logotipa, digitalne knjige „Put u slobodu", kreiranje „blackout“ poezije i snimanje zvučnih zapisa legendi…;
- pisanje haiku poezije i pjesama različite tematike;
- izrađivanje straničnika, sudjelovanje na Zoom sastancima;
- rad u Google-dokumentu u Mjesecu hrvatskoga jezika;
- rad u radionicama na Dan Europe i eTwinninga - fizička proslava u Zagrebu;
- odgovornost i rješavanje zadataka na vrijeme;
- pomaganje drugima;
- izrazita želja, volja i zainteresiranost kod rada u projektu;
- velika aktivnost u svemu, tako da smatram da sam jednako doprinijela svim aktivnostima…
- Bavim se pisanjem poezije te smatram da sam svojim talentom pristupila projektu i doprinijela njegovoj kvaliteti.
- Kreativna sam, volim pisati i jako mi je drago što sam mogla razvijati svoj talent.
I nastavnici su imali nešto za reći:
U projekt je bio uključen cijeli treći razred, dakle ne samo odlični učenici, već i učenici koji nikad nisu bili uključeni ni u kakav projekt. Upravo su ti slabiji učenici tijekom projekta pokazivali sve veće zanimanje i dali svoj nemali prinos projektu. Upravo tu uključenost svih učenika u razredu u projekt smatram svojim velikim (motivacijskim) uspjehom.
Na zanimljiv način sam upoznao učenike s radom u digitalnim alatima koji se ne koriste u redovnoj nastavi Informatike.
Meni su se na nastavi stopile ljubav prema materinskome i stranom jeziku, (ne)materijalnoj baštini Hrvatske i Europe, odgojna i obrazovna komponenta… Nastavni je proces bio dinamičniji, učinkovitiji, zanimljiviji, a komunikacija s učenicima i odgojno-obrazovni rezultati kvalitetniji. Ponosna sam!
Pročitajte i što se (i zašto) učenicima najviše svidjelo tijekom projektnoga rada:
- Najviše mi se svidjela zajednička suradnja i ljubav koju dijelimo prema hrvatskom jeziku i književnosti.
- Baš i ne volim čitati i mislila sam da će aktivnosti biti malo dosadne. No, svidjelo mi se surađivati s drugim učenicima iz cijele Hrvatske, čuti učenike koji govore na drugim narječjima, pročitati njihove lijepe citate i preporuke za čitanje. Straničnik koji sam dobila čuvam! Čak sam poželjela čitati.
- Najviše mi se svidjelo što su projekti vezani uz hrvatski jezik kojemu je važno očuvati vrijednost za buduće naraštaje. Kada je bio projekt pisanja haiku pjesme, u kojemu sam sudjelovala, odlično mi je bilo pokazati svoje spisateljske sposobnosti i raspon vokabulara te smisao za pjesme.
- Najviše mi se svidjelo pisanje pjesama zato što me pisanje poezije ispunjava i u pjesmi uvijek mogu iskazati svoje emocije.
- Rad u Google-dokumentima u Mjesecu hrvatskoga jezika.
- Svidjelo mi se to što smo u Zagrebu mogli uživo čuti iskustvo Ukrajinca i što smo imali sve osigurano (smještaj, hrana i piće...).
- Svidjela mi se odlična atmosfera, opušten rad profesora i učenika; zbližavanje s cijelim timom učenika i profesora.
- Najviše mi se svidjela činjenica da smo dobili priliku iskoristiti svoju kreativnost u samostalnim, ali i grupnim aktivnostima, u kojima smo se svi sjedinili i isto tako svi zajedno prolazili kroz sve.
- Volim surađivati s učenicima iz drugih škola. Najdraža mi je naša zajednička priča, iako sam očekivala drugačiji rasplet.
- Odlično druženje i zabava, osobito rad u skupinama i sastanci na Zoomu, gdje smo imali priliku pričati i upoznati se s novim osobama; druženje s vršnjacima koji su zainteresirani za iste projekte i teme.
- Tijekom projektnoga rada svidjele su mi se gotovo sve projektne aktivnosti i sa zanimanjem sam pratila kako rade učenici partnerskih škola.
Diseminacijski poster izradio je Filip, učenik Srednje škole Konjščina. HVALA mu!
Interaktivni poster na platformi Genially (koji predstavlja sve suradničke aktivnosti) izradile su profesorice Dijana Pintarić (SŠ Konjščina) i Ivana Opačak sa svojim učenicima. Kliknite OVDJE (ili na priloženu fotografiju), kliknite na kućne brojeve, zavirite iza kućnih vrata...
Predstavljamo Ulicu hrvatskoga jezika s prijedlogom odredišta za svakoga tko želi upoznati i(li) proučiti hrvatski jezik, književnost, povijest i kulturu.
(PO)HVALA svim eTwinnerima, osobito učenicima naše škole! Nadamo se novome susretu... u novoj školskoj godini... u nekoj novoj ulici...
Ivana Opačak, prof.
Šk. god. 2023./2024.
VAŽNO. Obratite pažnju na odabir udžbenika iz stranih jezika (1. strani jezik - nastavljači i 2. strani jezik - početnici) te izbornih predmeta vjeronauka ili etike.